Čakala som pred Mathiasovym domom na neho a jeho sestru Melody. Bola som zababušená v zimnej bunde, teplých legínach, čiapke a okolo krku som mala omotaný rokfortský šál Bystrohlavu. V ruku som držala moje korčule na ľad. Dnes je výnimočný deň, nielenže bude zajtra Štedrý deň, ale dnes má Mat narodeniny. Trošku nepraktické mať narodeniny deň pred Vianocami.
Včera som bola s mamou na vianočných nákupoch. Mám už kúpené všetky darčeke, a tie pre baby som im už aj poslala.
Z domu konečne vyšli obaja zababušený rovnako ako ja. Prešli cez zasnežený dvor, otvorili bránku a prišli ku mne.
„Esme! Dúfam, že nečakáš dlho,“ povedala mi ospravedlňujúco Melody a objala ma.
„Len chvíľku,“ odvetila som a objala Mata. Spoločne sme kráčali po klzkej ceste. S Matom sme Melody rozprávali zážitky z Rokfortu a ona nám zas rozprávala tie z jej muklovskej školy. Melody totiž nie je čarodejnica rovnako ako jej otec. Je od nás o rok staršia. Beriem ju ako svoju sestru, ktorú nemám. Mat je čarodejník po mame.
Po chvíľke sme odbočili na lúku, ktorá nás doviedla do hustého lesa a nakoniec sme zastali na malej čistinke, uprostred ktorej bolo obrovské zamrznuté jazero.
Sadli sme si na zem a obuli si korčule. Potom sme párkrát opatrne prekorčuľovali cez jazero, aby sme zistili či je bezpečné. Keď sa ani jeden z nás neprepadol, začali sme sa nsháňať, pretekať a hádzať o ľad. Smiali sme sa ako blázni a vyvádzali viac ako malé deti. Všetkým nám bolo neskutočne horúco. Nakoniec sme si ľahli do snehu a vydýchavali sa.
„Ideme ešte? Alebo už radšej pôjdeme domov?“ spýtala sa Melody a začala robiť v snehu anjela. My sme sa k nej ihneď pridali.
„Asi by sme mali ísť,“ odpovedal jej Mat. „Mali by sme mame pomôcť pripraviť ten môj narodeninový obed.“ Tak sme sa neochotne zdvihli, prezuli sa do čižiem a vybrali sa domov.
***
Sedela som v našej obývačke a čakala na rodičov pokiaľ sa pripravia na obed u Mitchellovcov. Ja už som hotová, mám na sebe červené šaty s trojštvrťovým rukávom a krk mi zdobý masívny zlatý náhrdelník. Na perách mám žiarivočervený rúž a oči mám zvýraznené špirálou.
Pomaly som si obzerala drobnú smaragdovozelenú krabičku, ktorú som držala v ruke. Darček pre Mata. Dúfam, že sa mu bude páčiť. Po schodoch zošla mama s ockom. Otec mal na sebe oblek a mama čierne obtiahnuté šaty a kockované pančuchy. Na svoj vek vyzerajú naozaj perfektne.
„Zlatko, ty už si hotová?“ spýtala sa ma mama prekvapene.
„Už asi polhodinu,“ zamrmlala som otrávene.
„Tak môžme ísť,“ povedal otec a s mamou odišli do chodby. Vstala som a išla za nimi. Obliekli sme si kabáty, ale nazapínali sme sa, keďže ideme len do vedľajšieho domu. Obula som si čierne čižmy s opätkami a vyšli sme z domu.
O chvíľku sme stáli pred ich domom. Otec zaklopal a takmer okamžite nám dvere otvoril ujo Thomas, Matov otec. Nie je to môj ujo, ale on chce aby som ho tak oslovovala...
„Vitajte! No, poďte rýchlo dovnútra nech neprechladnete v tých rozopnutých kabátoch.“ Vošli sme do malej chodbičky, vyzliekli si kabáty a vyzuli topánky.
Potom sme nasledovali pána Mitchella do jedálne. Mat s Melody už sedeli pri stole. Posadali sme si ku stolu, na ktorom bola obrovská torta s nápisom Mathias a so sviečkou v tvare číslice 16. Mat je odo mňa o pol roka mladší. Posadali sme si za okrúhly stôl, ja vedľa Mathiasa. Hneď nato prišla teta Jessica, Matova mama, s kotlíkom dračej polievky.
„Mám ti pomôcť, Jessica? “ spýtala sa moja mama.
„Ak by si bola taká dobrá, Ellie.“
Mat sa ku mne nahol. „Si krásna,“ pošepol mi do ucha, na ktorom som cítila jeho dych.
„Ďakujem, “ pošepla som a obzrela si ho. On mal na sebe obyčajné čierne nohavice a bielu košeľu. Nič viac a predsa vyzeral perfektne. Do jedálne vošla mama s podnosom s mrkvovými dezertmi a teta Jessica s misou zemiakovej kaše a s podnosom s dračími steakmi.
Po výdatnom obede, na ktorom sme si všetci pochutili sa rozkrájala torta. Mat samozrejme predtým sfúkol sviečku a niečo si želal. Na rade bolo rozdávanie darčekov. Od rodičov dostal Mat nový habit a knihu Zaujímavé zaklínadlá, od Melody nové hodinky, od našich živý model vzácneho druhu draka. On totiž zbožňuje drakov, preto tá dračia polievka a dračí steak. Nakoniec som sa ako posledná dostala na rad ja. Zostali sme sami dvaja v jedálni. Naše mamy umývali riad, otcovia sa zhovárali v obývačke o politike a Melody niekam odbehla.
„Esme,“ usmial sa na mňa milo Mat. „Dúfam, že to nie je nič drahé.“
„Stálo ma to len minúty práce,“ upokojila som ho. Podala som mu svoju pravú ruku a začala. „Všetko najlepšie k tvojím šestnástym narodeninám Mathias. Už šestnásť rokov si môj najlepší priateľ. Viem o tebe úplne všetky rovnako ako ty vieš všetko o mne. Nepamätám si kedy naposledy sme sa pohádali. Si tretí najdôležitejší človek v mojom živote, hneď po mojich rodičoch. Ďakujem ti za to, že si a prajem ti, aby sa ti splnili všetky tvoje sny a túžby, ešte raz všetko najlepšie,“ povedala som so slzami stekajúcimi po lícach. Pevne som ho objala a dala mu pusu na líce. Nemienila som ho už nikdy viac pustiť.
„Povedala si to tak krásne,“ smrkol. „Ja ti tiež ďakujem za to, že si moja spriaznená duša,“ povedal a odtiahol sa. Prstami mi zotrel všetky slzy z tváre. „Prečo si smutná? Usmej sa,“ prikázal mi.
„Ja nie som smutná... Teraz si otvor môj darček.“ Podala som mu malú krabičku a pozerala ako odkryl veko a nazrel dnu. Vytiahol hnedý kožený náramok s nápisom FOREVER M&E a široko sa na mňa usmial. Omotal si ho okolo zápästia a pozrel naň.
„Je nádherný... Ďakujem,“ povedal dojato a znova ma objal.
***
Keď sme odchádzali od Mitchellovcov, už sa stmievalo. S mamou sme doma poupratovali a otec zatiaľ doniesol vianočný stromček a ozdoby naň z garáže.
Po ľahkej večeri sme sa spoločne pustili do ozdobovania. Nikdy som nebola šťastnejšia. Užívala som si každú chvíľu s rodičmi. Ďakovala som Bohu za to, že sú takí úžasní.Večer v posteli som myslela na Jamesa. Netušila som, že aj on myslí na mňa.
ESTÁS LEYENDO
Absurd mistake
FanficPríbeh neopätovanej lásky. Podarí sa nakoniec Esme zaujať slávneho Jamesa Siriusa Pottera? Je vážne taký, ako si vždy predstavovala? A čo sa stane, keď sa do príbehu zamotá neznáma osoba, ktorá sa snaží zabiť potomkov slávnej trojky, ktorá ukončila...