9 || feeling you

405 47 2
                                    

ARROGANT BUT NICE 9






Yerin berjengket perlahan masuk kedalam rumahnya itu. Kenapa? Sebab dia nak hi--

"Kau dari mana hah?"

Ahh, dah terlambat. Akhirnya Yerin berdepan dengan Seungcheol yang memang sudah dari tadi menunggunya.

"D-dari luar" balas Yerin sedikit gagap.

"Yelah, tapi kemana? Kenapa pukul sembilan baru balik? Dan kenapa tak bagitau aku dulu?!" soal Seungcheol lagi namun dengan keras.

Sampai Yerin menjadi sedikit takut dengannya "c-cuma keluar dengan Sinb..takkan nak kena bagitau juga..." balasnya perlahan.

"Tapi tetap kena bagitau!" bentak Seungcheol geram. Dia bukan saja marah, dia geram. Kalau apa-apa jadi pada Yerin, ini akan jadi salah dia sebab tak jaga.

"Tak payahla marah! Mentang² oppa saya ada camp, awak marah! Kalau memang dia pergi entah² mesti awak dah pu--"

"Yah Choi Yerin!" seru Seungcheol berapi-api, dia tahu apa yang Yerin akan cakap "jaga ucapan kau!"

"Hiks..molla!" balas Yerin yang mulai menangis kerana takut dibentak, lalu dia pun berlari naik kebiliknya dan mengunci pintu.

Seungcheol menghela nafas. Dia tahu dia terlalu keras membentak Yerin tadi. Rasanya dia tahu yang Yerin mesti akan takut padanya.

Dia bukan apa, dia sangatkan risaukan Yerin. Tadi pun dia hampir telefon polis kalau Yerin masih tak balik. Dia sayangkan Yerin, lebih dari apa pun 'ah..mianhae Yerin-ah'

.

.

.

Pagi itu, Seungcheol mendapat panggilan telefon dari Dokyeom yang berada di camp sekolahnya. Entahla pinjam telefon siapa. "Yeom?"

'Hyung! Sorry sebab call pagi² buta ni, hehe'

"Gwenchana, kenapa Yeom call?"

'Aniya, Yeom cuma nak bagitau yang Yeom akan balik lagi dua hari. Oh ye, Yerin dah tahu ke yang Yeom ada camp?'

"Ah, dia dah tahu. Hyung yang bagitau dia"

'Dia okey? Dia tak marah?'

"Dia okey. Mungkin akan marah Yeom masa Yein balik nanti"

'Hm..ah, Yerin masih tidur? Harini dia sekolah kan?'

"Oh, mungkin dia tengah bersiap kat bilik dia tu"

'Yeom nak tanya..Hyung dan Yerin okey? Ada gaduh ke apa tak?'

"Umh..tak kot rasanya"

'Ah baiklah hyung. Um Yeom kena beratur dah ni, annyeong! Kirim salam sayang pada Yerin eoh!'

"A-ah, nae annyeong, baiklah" balas Seungcheol. Lalu talian pun dimatikan. Seungcheol melirik jam loceng yang terletak dimeja sisi katilnya

'07:05'

Masih ada lagi sejam sebelum Yerin ke sekolah, oleh kerana ahjumma Cho(maid) hanya datang waktu tengah hari, lebih baik Seungcheol mula memasak untuk sarapan.

.

.

.

Selesai memasak, Seungcheol terus naik kebilik Yerin untuk memanggilnya turun. Mulanya Seungcheol berasa sedikit segan nak panggil Yerin atas kejadian yang jadi malam tadi, namun dia cuba melawannya.

Tokk tokk

Dia mengetuk pintu bilik Yerin perlahan. Dua tiga kali dia ketuk, masih tiada sahutan. "Yerin-ah" panggilnya sekali.

'Wae?'

Seungcheol mendekapkan telinganya dipintu, dua rasa dia dengar Yerin menjawab dari dalam. "Um, p-palli bangun sarapan, l-lepas tu aku akan hantar kau ke sekolah" fuhh boleh juga keluar ayat tu.

'Saya tak pergi harini..tak payah tunggu'

"Eoh?" Seungcheol yang berasa hairan itupun terus membuka pintu bilik Yerin lalu masuk kedalam. Kelihatan Yerin masih tidur dibalik selimutnya.

"Yerin?" soal Seungcheol sambil mendekat ke Yerin, perlahan dia menarik selimut yang menutupi wajah Yerin itu.

Seungcheol sedikit terkejut melihat wajah Yerin yang memerah. Matanya juga sedikit sembab, mungkin kerana menangis.

"Yah..kau menangis? Sebab aku marah kau ke?" soal Seungcheol.

Yerin menggeleng "aniya..saya nak tidur" balas Yerin menafikan dirinya. Padahal memang betul dia menagis dari malam tadi. Dia tak pernah dibentak seperti semalam, jadi trauma lah jadinya.

"Mianhae..." ucap Seungcheol sambil mengusap kepala Yerin "aku cuma risau kalau jadi apa-apa pada kau..maaf"

"G-gwenhana.." balas Yerin yang tetiba menjadi gugup. Tangan Seungcheol yang ada dikepalanya itu berasa seperti eletrik yang membuatkan dirinya syok. Satu, dia tak sangka orang segarang Seungcheol akan meminta maaf. Dan dua, kenapa dia berdebar bila Seungcheol berujah lembut padanya?

Lagi-lagi semasa...Seungcheol tiba-tiba memeluknya. Yerin yang tadinya rasa gugup kini berasa lebih gugup bahkan kaku.

"Kepala saya pening..." kata Yerin menukar topik, bukan tukar topik! Tapi dia memang berasa pening sekarang.

Seungcheol terus memegang dahi Yerin "ah, kau demam..kalau macam ni tak payahla ke sekolah harini" katanya "berehatlah, aku akan ambil ubat kat dapur nae?"

"Tapi..."

"Dengar cakap aku" tegas Seungcheol "tunggu sini. Aku ke dapur dulu" sambungnya lalu keluar dari bilik Yerin.

Yerin pun bersandar pada katilnya. Bersyukurlah tak payah ke sekolah harini.

"Aish.. Kenapa boleh demam pula ni? Hm" gumam Yerin sendiri.










BERSAMBUNG...
Hubungan mereka dah nak erat. Tapi lepas ni ada halangan dia, hehe becarefull Yerin :""

Arrogant But Nice ✔Where stories live. Discover now