5 || begin

503 60 2
                                    

ARROGANT BUT NICE 5







BUTIK BLACKPINQUE's

Seungcheol dan Yerin yang baru sampai itu terus memasuki butik yang dikatakan oleh Puan Choi tadi. Katanya Seungcheol dan Yerin hanya perlu mencuba dan terus bawa balik baju tu je.

"Kamu mesti Seungcheol dan Yerin kan?" soal Rose a.k.a fesyen disigner dibutik tersebut.

Seungcheol dan Yerin sama-sama mengangguk.

"Baiklah, ini ada baju untuk Seungcheol, dan gaun buat Yerin. Kamu berdua boleh cuba dulu. And kalau ada tak selesa mana-mana, boleh bagitau saya ok?" pesan Rose sambil memberikan sepasang baju tuxedo pada Seungcheol dan gaun pada Yerin.

"Bilik salinan ada disitu ye" ujar Rose sambil menujukkan bilik salinan yang berada didepan. Lalu dia pun berjalan pergi meninggalkan mereka sendiri disitu.

Yerin memandang gaun yang dipegangnya 'cantiknya..ada blink-blink!' gumamnya suka melihat gaun putih yang cantik itu.

Seungcheol memutarkan bebola matanya "kau nak cuba dulu, atau aku cuba dulu?" soalnya.

"Um, biar saya dululah" jawab Yerin.

"Okey, aku tunggu kat sofa sana. Pergi lah try dulu. Nanti aku pula" balas Seungcheol lalu berjalan meninggalkan Yerin didepan bilik salinan.

Yerin pun berjalan masuk kedalam bilik salinan lalu mencuba gaun yang diberikan tadi. Sepuluh minit kemudian, Yerin pun keluar dari bilik persalinan itu.

YERIN PON

Selepas siap memakai gaun tadi. Aku pun bejalan keluar dari bilik salinan. Rasanya gaun ni sedikit labuh, tapi ok.

Aku ternampak Seungcheol yang sedang menilik majalah pasal barangan wedding rasanya kot.

"Seungcheol, saya dah cuba. Ottae? Cantik tak?" soalku sambil berpusing-pusing untuk menunjukkan gaun yang dipakai.

Seungcheol memandangku dari atas sampai bawah tanpa berkedip. Aku cantik lah tu, hehe.

"Cantikkan?" kataku dengan bangga.

Dan sesaat kemudian Seungcheol tiba-tiba berdiri dan mendekat kearah ku. Wae? Dia nak buat apa? Kenapa dia datang?

Seungcheol berdiri dihadapanku sekarang "w-wae?" soalku gugup. Tinggi juga pakcik ni.

"Tepilah aku nak try pula"

What? Aku mengerutkan dahi. Ingatkan nak puji ke apa ke, rupanya nak suruh tepi? Ya..

Aku pun mencebik lalu memberikan ruang untuk Seungcheol masuk kebilik persalinan tadi. Aku berjalan dengan tak puas hati lalu duduk disofa. Dasar pakcik tua! Uh! Sombong!

END YERIN POV

*

*

*

"Nae kamsahamnida" ucap Yerin dan Seungcheol selepas siap mengambil baju pertunangan. Mereka berdua pun berjalan keluar dari butik itu.

"Kajja ke kereta" kata Seungcheol lalu berjalan mendahului Yerin.

Yerin pula masih berdiri dihadapan kedai butik tadi sambil memegang perutnya.

Seungcheol yang perasan Yerin tak ada bersamanya menoleh. Dia pun berjalan semula kearah Yerin "asal tak jalan lagi?"

"Kenapa? Kau sakit perut?" soal Seungcheol selepas melihat Yerin memegang perutnya.

Yerin menunduk "Saya..lapar" katanya perlahan "boleh kita pergi makan dulu eoh? Please pleaseee" soalnya sambil menayangkan puppy eyes.

Arrogant But Nice ✔Where stories live. Discover now