13 || tell it

364 47 1
                                    

ARROGANT BUT NICE 13




"Be my boyfriend?"

Seungcheol kelihatan terkejut. What? Jadi boyfriend? Ok ni memang tak dijangkakan olehnya tapi---

"Maksud saya..fake boyfriend saya" sambung Pinky lagi.

"Err, maaf tapi aku rasa ni semua tak masuk akal dan aku ta--"

"Please Seungcheol, saya perlukan bantuan awak" rayu Pinky memohon "Omma saya akan jodohkan saya dengan lelaki om putih, saya tak suka dia. Tapi omma saya paksa saya juga"

"Jadi kalau awak sudi bantu dan jadi fake boyfriend saya. Mesti omma saya akan batalkan hajat dia untuk kahwinkan saya dengan om putih tu. Dan saya tau yang awak masih berstatus single kan? Jadi awak boleh la tolong saya, jebal..."

Dalam waktu yang sama Seungcheol rasa kesian pada Pinky, dan pada waktu yang sama juga, Seungcheol teringatkan Yerin, apa akan jadi nanti?

"Tak ada orang lain dah ke? Kenapa mesti aku? Boo tak boleh?" soal Seungcheol.

Pinky menggeleng "omma saya dah lama kenal Boo, dia tahu saya dan Boo cuma kawan. Dan Boo muda dari saya. Jadi saya cuma ada awak sekarang" "cuma fake boyfriend. Saya janji tak lebih pun. Dan masalah ni masalah peribadi..saya sangat perlu bantuan awak"

Lagi terkejut Seungcheol semasa melihat Pinky mula menangis kecil didepannya. Mujur tak ada sesiapa kecuali mereka dan.. Waiters.

Seungcheol mengeluh dan akhirnya menghulurkan tisu pada Pinky "lap lah air mata kau" "aku rasa aku boleh tolong kau" katanya walaupun ragu-ragu dalam hati.

Pinky memandang Seungcheol sambil mengesat air matanya "jinjja?"

Walaupun rasa ada yang tak betul dengan apa yang dia buat sekarang. Akhirnya Seungcheol mengangguk mengiyakannya. 'Ottae?'

.

.

.

"Rin? Masuklah, buat apa mengintip kat belakang pintu tu" kata Dokyeom yang sedang menilik buku sekolahnya selepas terlihat bayangan Yerin dari belakang pintu.

Yerin tersengih. Ih, tahu pula oppa dia nih. Lalu dia pun berjalan masuk kedalam bilik Dokyeom.

"Rin nak apa?" soal Dokyeom. Masih sibuk menilik buku-buku sekolahnya.

"Oppa, hujung minggu ni kan. Eunha ada buat party hari jadi. Yerin nak pergi boleh?" soal Yerin sambil duduk disebelah Dokyeom.

"Eunha? Kawan Rin yang rambut pendek tu?" soal Dokyeom dan Yerin mengangguk. "Party tu start pukul berapa?"

"Sembilan malam" jawab Yerin sambil buat peace.

"Tak boleh"

"Ah..oppa!" rengek Yerin sambil memuncungkan bibirnya "wae tak boleh?"

"Rin tak boleh keluar malam. Bahaya. Lagipun rumah Eunha kan jauh dari sini" balas Dokyeom.

Yerin menggoncang lengan Dokyeom "tapi Rin nak pergi. Boleh la Oppa. Jeballl, hari jadi kawan sendiri. Kenalah pergi. Oppaaaaa"

Dokyeom memutarkan bebola matanya kesal "hhh, Rin mintalah izin dari Seungcheol. Kalau dia bagi, Rin pergilah. Kalau dia tak bagi, tak tahu lah"

"Seungcheol?"

"Hm, dia kan tunang Rin, bakal suami Rin. Jadi kalau Rin nak keluar, mintalah izin dari dia" kata Dokyeom sambil mencubit pipi Yerin.

Yerin mencebik. Tunang lah. Bakal suamilah. Macam kena control pula. "Yelah, nanti kalau dia balik Rin tanya dia" balasnya kemudian.

.

.

.

Umji dan Eunha sedang berjalan berdua ditaman dekat perumahan mereka. Mereka memang kawan baik dan rapat. Macam Sinb dan Yerin.

Akhirnya mereka duduk disebuah bangku kosong untuk berbual kecil.

"Umji" panggil Eunha kepada Umji yang sibuk melayan telefon pintarnya. Dan Umji merespon dengan deheman.

"Kau ada rasa pelik tak?" soal Eunha dengan ragu-ragu. Umji menyimpan telefonnya kedalam beg lalu memandang Eunha pula "apa yang pelik?"

"Pasal Sinb dan Yerin"

"Kenapa dengan dorang tu?" soal Umji hairan. "Yelah, aku rasa dorang tu rapat semacam lah dari kita" kata Eunha.

"Kan dorang memang rapat? Biasalah tu, apa yang peliknya pula" kata Umji sambil menggeleng. "Aniya, aku rasa ada benda yang dorang sembunyikan dari kita"

"Apanya?"

"Molla. Tapi aku tengok dorang asyik berbual pasal hal penting je berdua. Ingat tak masa dalam kelas tadi dorang ada bisik-bisik sesuatu. pastu gelak-gelak kecil?"

"Jangan² dorang dah lupakan kita sebagai kawan? Dorang asyik kawan berdua je rapat. Ngan kita tak pun" keluh Umji.

"Yang tu takkan lah kot. Kita kan dah kenal dorang lama" balas Eunha. Bukan curiga, cuma was was je dengan perangai Yerin dan Sinb.

"Hm, just think positif je lah" kata Umji yang akhirnya dibalas anggukan dari Eunha.

.

.

.

"Rin! Seungcheol dah balik!" laung Dokyeom yang sedang memasak ramen didapur.

Yerin yang mendengar itu pun pantas berlari keliar dari biliknya. Berlari menuruni anak tangga satu persatu, tapi akhirnya..

Bukk!

"Rin!" oleh kerana tangga itu dekat dengan dapur, Dokyeom dapat melihat Yerin yang jatuh terduduk dilantai bawah tangga "yah, gwenchana?!"

"Aww" Yerin menggosok punggungnya yang sakit akibat terhentak kuat semasa jatuh "sakitnya.."

"Eh, waeyo?" soal Seungcheol yang baru saja masuk kedalam rumah. Dia mendekat kearah Dokyeom dan Yerin "kenapa ni?"

"Yerin, dia jatuh tangga" kata Dokyeom lalu lengannya ditampar Yerin "shh, bukannya sakit pun!" bisiknya geram.

"Mari aku tolong" Seungcheol menghulurkan tanggannya dan membantu Yerin bangun berdiri semula.

"Hm, dia rindu sangat kat hyung. Tulah lari sampai jatuh tangga tu. Nasib baik tak cedera teruk, ckck" kata Dokyeom sambil menggeleng.

"Ihh mana ada!" cebik Yerin. Mujurlah kakinya tak terkehel tadi "um, Seungcheol saya nak--"

"Rin" potong Dokyeom. Yerin hanya memandang Dokyeom pelik. "Kan Seungcheol baru balik, biarlah dia rehat dulu" katanya.

Yerin memutarkan bebola matanya "yela" balasnya lalu berjalan kedapur.

"Hyung pergilah naik mandi dulu. Nanti turun makan, Yerin ada nak tanya sesuatu kat hyung" kata Dokyeom lalu turut pergi kedapur.

Seungcheol hanya memandang mereka hairan lalu terus naik keatas untuk mandi bersihkan diri. Kemudian barulah dia akan turun semula kebawah. Dia juga ada benda nak dicakapkan nanti.





BERSAMBUNG...
Seungcheol nak bagitau ke tak? Nak jujur ke tak? _(._.)_ #sorrypendek

Arrogant But Nice ✔Where stories live. Discover now