VOLGENDE DAG
ROOS POV
'Heeeeeee' zeg ik als Zayn mijn kamer binnen komt lopen. 'he' zegt Zayn zacht - ik mocht gister naar huis, als ik rustig aan zou doen - 'tisser?' vraag ik. Zayn zucht en kijkt me benauwd aan.
'zezeidengisterbijhetpolitiebureauDatikgeenverantvoordelijkouderpersoondingbenendatjeniethieralleenmetmijmagwonen' Zegt hij zonder adem te halen. 'oke en nu dat ik het kan verstaan' zeg ik lachend.
'ze zeiden gister bij het politie bureau dat ik geen verantwoordelijk ouderpersoon ding ben en dat je hier niet meer alleen met mij mag wonen' zegt Zayn terwijl hij naar beneden kijkt.
'Wat?!' roep ik. 'dat kan niet, ik woon hier bij jou en ik blijf hier ook wonen met jou, je bent verdomme verantwoordelijk genoeg. wat denken ze wel?! jij bent 20, jij bent volwassen, jij bent verantwoordelijk dat zijn volwassenen...toch?'
'Niet altijd zoals je ziet' zegt Zayn zacht.
Ik zucht. Dit kan gewoon niet,of wel?
'Waar moet ik heen dan?' vraag ik zacht. 'er is iemand, een man en die wil je adopteren, tot je 18e want dan kom je terug naar mij' zegt Zayn ook zacht maar vastbesloten.
'Maar ik ben pas 16' zucht ik.
'Over 2 1/2 maand al 17 en dan nog maar een jaartje' zegt Zayn om me op te fleuren, maar het werkt niet echt. 'waar is het?' vraag ik.
'New York' zegt Zayn. 'maar dit is Londen, das dus bijna de andere kant van het land!' zeg ik gefrustreerd.
Zayn knikt verdrietig. 'Wanneer?' Vraag ik zacht terwijl mijn stem overslaat. 'Over morgen' komt er zacht uit Zayn's mond.
ik zucht 'dan ga ik mijn spullen maar pakken' zeg ik zacht.
'Hoe heet'ie eigenlijk?' vraag ik na een lange stilte. 'Luke' zegt Zayn. Ik zucht 'hoe oud is hij?' vraag ik. 'ik denk iets van 24 ofzow' zegt Zayn.
'Het spijt me' zegt Zayn dan opeens. 'jij kan er niks aan doen Zayn' zeg ik zacht. 'wel het is mijn schuld' zegt hij zacht. 'nee niet waar' zeg ik.
Zayn zucht en geeft me een knuffel. ik loop door naar Niall, die ik ook een knuffel geef, deze is anders langer, steviger maar het voelt goed, vertrouwd, daarna loop ik door naar Louis en Harry en geef ik ze allebij een knuffel en daarna Liam die ik ook een knuffel geef, en als laatste Didi ik sla mijn armen om jaar heen en begin zacht te snikken.
'Ssst het komt goed' zegt ze zacht. Nee Didi het komt niet goed. ik knik langzaam en loop naar de auto waar die Luke in zit.
Hij start de auto en rijd weg, ik zwaai nog tot de jongens en Didi uit beeld zijn.
'Hoe heet je' vraagt Luke. 'uuhm...Roos' zeg ik zacht. 'hoe oud ben je?' vraagt hij. '16 bijna 17' zeg ik nog steeds zacht. 'Ben je nog maagd?' vraagt Luke dan. ik draai met een schok mijn hoofd om 'pardon?' zeg ik.
'Of je nog maagd bent?, je hoorde me wel' zegt Luke met een grijns. 'ja' zeg ik zacht. Luke begint te grijnzen, het is een enge grijns, ik krijg er de kriebels van!