Chapter 3

613 20 0
                                    

#Fantasi #🔞 #Romance

#BeyondTheDimensions

Roselle parking kereta dia sana depan tu tadika. Teachers punya parking khas baru dia masuk tempat kerja. Si Eline kawan satu rmah dia sudah sedia sana minum-minum kopi sma kawan satu kerja yang lain.
"Ui babe lambat juga kau ni hari." Bilang dia. Tu roti masin dia celup dalam tu kopi baru dia makan. Macam di kampung....hihi
" Jammed ba Lin. Saya tebelanggar lagi sama orang." Bilang Roselle. Dia terus duduk sana kerusi rendah kasi letak beg sandang dia di meja.
"Ui..teruk ka kereta kau? Kau pergi mana juga smlm? Saya cuba call banyak kali kau tidak sambut." Si Eline sambil buat tu muka dia bekerut kunun.
"Nda juga teruk la, stretch sikit...polish ok sudah tu. Tapi kan Lin, tu orang bagus ooo dia tidak begadu sama saya." Bilang Roselle senyum2 muka dia.
"Betuahnya kau babe...ok la saya masuk kelas saya dulu. Nnti tu gobuk(panggilan untuk si prinsipal) tiau kita kama." Bilang Eline. Dia bangun trus cuci tu gelas baru dia masuk kelas dia. Si Eline ni orang sabah juga. Tpi lama sikit suda kerja sana.
"Bah...mengumpat je kerja kowang iye..." bilang tu kak siti. Dia ni teacher bahagian babies. Dia asal kelantan tapi selalu ikut-ikut Roselle dan si Eline becakap sabanan. Bah ja dia tau haha.
" no la kak...ok la lazy to eat anything today. Pergi class dulu la prepare some pending work." Bilang Roselle. Dia senyum seikhlasnya baru dia jalan.

"GOOD MORNING CHILDREN..."
"GOOD MORNING MISS ROSELLE" bilang tu budak2. Dia trus ksi mula aktiviti pmbelajaran hari tu.

Penat betul dia rasa hari tu. Tambah stress lagi ba dia. Balik-balik dia telanjur pegang tu jari manis yang biasa ada cincin. Dia pigang tu steering kereta dan letak kepala dia atas tu steering. Air mata pun jatuh2 sudah di pipi.
"Manis...." Tekejut dia. Dia tingu sekeliling. Siapa punya suara tu tadi? Dia cepat-cepat angkat kepala baru dia lap tu air mata. Bedebar-debar tu jantung. Ahh perasaan ja tu kali...
"Evan, I miss you..." Roselle tutup mata dia rapat-rapat.
"Manis..." Roselle buka mata dia luas2. Tedengar lagi balik tu bisikan. Dia tekan tu padel minyak baru dia pecut balik rumah.

Roselle nampak si Eline berWhatsApp video call sma boyfriend dia sambil baring2 sana sofa. Tiba-tiba dia teingat si Evan. Dia cpt2 masuk bilik. Dia duduk tpi katil. Dia ambil hp dia yang dia off dari kmarin baru dia check2 WhatsApp, Ig,Fb sma Twitter. Ada banyak missed called, messages sma chats yg blm di baca. Dia masuk Ig dia tekan nama Evan baru dia block. Dia block smua yang berkaitan sma Evan.
"I love you...but I cannot afford to having you...I am sorry Evan..." Dia betul-betul frustrated. Mau saja dia meninggalkan tempat tu tapi di mana mau pergi? Dia tutup muka guna dua tangan. Pelan-pelan dia duduk di lantai. Dia nangis lagi sambil besandar di katil. Dia peluk lutut erat-erat.

"Manis....ku seru namamu..." Softly tu suara kedngaran. Bukan satu kali, dua kali tapi mau ketiga kali sda tu suara halus becakap "Manis..." Keadaan sekeliling mau gelap sudah. Lampu dari luar saja yang kasi terang tu bilik. Nda tau dari mana tu suara. Roselle befikir mungkin dia terlalu tertekan dengan keadaan dia. Think positive saja la...bilang dia dalam hati. Dia pergi mandi, terus baring baru dia cuba mau tutup mata.

***********************************
"Kita sda kehilangan Randavi(wanita cantik yang punya kuasa sakti) kita...Tu Ambaza (Gelaran seseorang) tidak akan berhenti mencari...."

"Kau punya salah kau tertinggal tu kalung Randavi di Binatang(rumah panjang). Sudah saya kasi tau kau tu Divarung (Sejenis makhluk aneh yang menggerunkan) akan tangkap dia dan sekarang sudah kurung dia...dia akan hisap kuasa sakti Randavi kita masa bulan mengembang penuh nanti..."

"Kita mesti cepat-cepat jumpa itu Tosundu (Orang yang ada sakti) sebelum matahari terbenam. Kalau kita gagal orang-orang Ambaza akan potong leher kita."

Roselle tersedar dari tidur. Dia rasa pelik. Sangat pelik dengan tu suara dalam mimpi tadi. Alam yang lain. Dunia yang lain tapi yang menghairankan, dia tidak jelas tu muka dua lelaki yang becakap sesama sendiri.

Bersambung.......

Beyond The Dimensions (Di luar Dimensi)Where stories live. Discover now