Chapter 2

718 19 1
                                    

#BeyondTheDimensions

Pelan-pelan Evan buka mata dia. Dia terus meraba-raba bahagian sebelah katil tempat dia baring.
"Ros...Roselle baby...where are you?" Dia cepat-cepat bangun mencari. Dia cari di bathroom tiada dia jumpa. Dia ambil handphone, dia check. Tiada message, teda whattsapp chat. Dia cuba call Roselle tidak dapat juga. Terus dia teduduk di katil. Dia pegang kepala dia guna dua tangan. Tutup mata sambil tarik dan hembus nafas pelan-pelan.
"Ros baby...kenapa kau buat saya macam ni? Kau kasi tinggal saya begitu ja...saya sayang kau baby..." Dia tenampak satu kertas atas side table dan engagement ring  Roselle. Dia trus ambil dan baca.

-------------------------------------------------
"Dear Hubby to be...
Sorry kalau keputusan buat kau sakit hati. Lagi bagus kita putuskan saja pertunangan kita. I have another man behind you. I cheated on you. Take care..."
--------------------------------------------------
Evan buka rantai leher yang Roselle kasi hadiah tahun lepas dari lehernya. Baru dia kasi masuk tu cincin tunang Roselle dan dia pakai balik. Dia mandi baru dia check out tu hotel. Dia terpaksa balik Sabah pagi itu juga. Dia berharap Roselle akan tetap cari dia nanti.

************************************

Roselle masih mengantuk masa dia mau jalan kerja. Dia tekan tu remote  kereta viva elit warna putih dan dia buka pintu. Dalam keadaan yang mamai-mamai dan tidak cukup tidur la dia berabis touch up muka dia. Takut nanti masuk kerja kena tegur-tegur tu cikgu-cikgu yang lain. Semua mulut celupar. Masuk kelas teperasan nanti oleh budak-budak 5 tahun dalam kelas. Walaupun hatinya masih sakit, dia tetap paksa keluar tu senyuman.

Dia start engine, adjust tu seat, tu side mirror, back mirror, dia test tu car wipers, tu signal left right baru dia drive gustan slowly kluar dari parking. Kota Damansara ke Petaling Jaya bukan juga jarak yang jauh. Tapi paling dia benci itu jammed. Dia drive la ambil highway lane.

Masa keluar round about tu tiba-tiba kreta dia begegar. "Adui....sudah la mood tidak bagus, siapa la orang yang langgar ni?"

Terus dia stop sana siring jalan baru dia tingu-tingu di luar cermin. Dia nampak satu lelaki keluar dari kereta BMW Series 1 warna silver. Roselle terus pukul tu steering kereta. Tiba-tiba cermin kereta dia kena ketuk. Dia tingu tu orang pakai sunglasses. Pakai baju office sma tie di leher macam orang sombong. Dia senyum sinis lagi. Tu lelaki bagi signal suruh kluar. Roselle yang sudah hilang mood terus buka tu pintu kereta baru dia kluar. Pnya tinggi ni orang. Orang Cina lagi.
"Sorry...I need to rush." Tu ja Roselle cakap. Tu lelaki terus buka tu sunglasses dia. Emmm...handsome memang handsome. Kulit muka halus...umur dlm lingkungan 30an++.
"Sorry...I need to rush too. Wanna drop my little one to the daycare centre." Dia bilang baru dia senyum. 'Aik tadi nampak sombong.. ' Bilang Roselle dalam hati.
"I wanna settle it here. So how much will I pay you?"  Bilang si Roselle. Soalan berani mati bei!
"I no need anything girl. Just...be extra careful next time. You don't look good." Bilang tu lelaki terus dia jalan masuk kereta dia. Roselle tingu ja. Hairan juga dia. Di tengah-tengah  bandar yang memang terkenal dengan orang-orang tinggi ego ada juga rupanya manusia yang macam tu. Dia masuk balik tu kereta baru dia drive pergi tempat kerja.

 Dia masuk balik tu kereta baru dia drive pergi tempat kerja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Beyond The Dimensions (Di luar Dimensi)Where stories live. Discover now