Chapter 8

335 17 0
                                    

#BeyondTheDimensions

Chapter 8

Isaac ambil tu kerusi kecil baru dia duduk sana hujung tu kelas. Dia tengok ja si Roselle yang sedang buat story telling sama budak-budak. "The very hungry caterpillar." Dia tengok si Belle yang jarang senyum pun senyum-senyum juga oleh tu cara Roselle buat story telling. Dia tengok ja si Roselle. Natural beauty.... Suara budak-budak buat tu kelas riuh rendah. Isaac rimas sikit. Dia tidak berapa suka bunyi budak-budak buat bising. Isaac terus berdiri. Dia jeling Roselle baru dia kluar.

Roselle perasan  si Isaac dari tadi tengok dia macam tidak puas hati tapi dia ignore. Senang sikit tu hati lepas si Isaac berdiri mau kasi tinggal tu kelas. Roselle buat tidak peduli ja. Dia geram tu prangai si Isaac tiba-tiba.

Tengah hari tu lepas semua duty sudah siap, si Roselle terus check hp dia. Ada WhatsApp chat dari si Isaac. Dia baca...

"Surprised me! Thank God you are the teacher of my princess. Tq sweet heart. See you later😘"

Tebulat mata Roselle baca chat si Isaac. Susah mau diagak ni hati manusia bilang hati Roselle.

"Babe.. ada cerita baru ka?" Si Eline yang baru keluar dari tu sleeping room tiba-tiba muncul depan dia.
"Ada..." bilang si Roselle smbil kasi tengok tu whatsapp tempat si Eline.
"Who is Isaac?" 
"Ingat ka kejadian di club malam tu?" Bilang si Roselle.
"Ya. Lelaki handsome yang kiss kau tu kan." Bilang si Eline excited. Roselle cepat-cepat tutup mulut Eline guna tangan dia. Eline senyum-senyum lagi.
"Ingat ka budak baru di kelas saya tu?" Bilang Roselle lagi. Tebulat mata si Eline dengar.
"Oh My Gosh! Rose...yang anak orang kaya kaitu?" Bilang si Eline separuh berbisik. Roselle angguk ja. Eline terus tutup mulut dia guna tangan.
"Saya lagi tidak dapat percaya." Bilang Roselle. Dorang dua orang tidak pun sangka kalau Isaac akan hantar anak dia di Tadika tempat dorang kerja. 

Dalam kereta tu Roselle check hp dia. Dia baca whatsapp dari si Isaac.

Isaac:
I got a job for you tonight. Dont ever
say NO. I'll pick you up at 10pm.

Roselle pejam mata dia. Isaac buat keputusan tanpa membuat perunding. Dia sudah janji hari tu. Weekend ja dia jadi part time singer. Dia ignore, start kereta untuk pulang.

Dalam bilik tu Roselle on laptop sambil dia view gambar-gambar dia dan Evan. Dia menyentuh muka Evan di skrin laptop. Dia ingat masa mula-mula dia jumpa Evan.

************************************
Flash back at shopping mall Imago.....

"Sorry sir. Ada sda yang ambil ni beg." Bilang tu pembantu butik. Tu beg sudah ada di atas kaunter.
"Tapi...saya mau bagi mama saya as present. Saya boleh bayar dia ba..." Bilang Evan. Dia pegang tu beg tangan. Sembonia brand.
"Er...macam mana ya sir? Nanti tunggu dia datang la. Dia pergi bawah tu redraw duit di ATM."
"Okay, saya tunggu baru runding sama dia." Bilang Evan.

Roselle masuk tu butik dan terus pergi sana kaunter.
"Sorry ar. Lambat sikit." Dia bilang baru dia kasi keluar duit dari purse.
"Erm...excuse me Miss.?" Evan yang di sebelah tegur dia. Dia tengok muka Evan dan lepas tu dia senyum. Evan balas senyuman dia.
"Saya ada permintaan ba.. " Bilang Evan. Tu Pembantu kedai pun tengok ja tu dua orang costumers. Roselle tenung muka Evan.
"Erm...sorry Miss. Tapi boleh kah saya beli ni beg? Saya mau bagi mummy saya as a birthday present?" Bilang Evan dengan muka yang mengharap. Roselle senyum lagi. Dia berfikir. Sedaya upaya dia kumpul duit demi tu beg.
"Tapi sy mau bayar sudah ni beg. Sorry ar saya tidak dapat tunaikan permintaan kau. Tapi saya boleh tolong kau pilih beg lain juga." Bilang Roselle. Entah kenapa Evam macam terkena pukau guna-guna. Selama ini dia mesti dapat apa yang dia mau. Dia angguk-angguk ja bagi respond tu cadangan si Roselle.

Beyond The Dimensions (Di luar Dimensi)Where stories live. Discover now