#BeyondTheDimensions
Roselle cuba kasi pejam tu mata mau sambung tidur tapi tidak dapat. Dia ingat-ingat tu mimpi dia tadi. Dia ambil handphone, dia tingu tu jam yang kena set di sana. Baru pukul 3 pagi. Dia duduk, baru dia besndar di kepala katil. Di pegang kedua-dua lutut. Dia pejam mata. Dia terus ingat lagi si Evan. Dia tidak dapat lupa Evan. Dia sudah terlalu sayang sama Evan. Hubungan dorang yang mau 6 tahun sudah tu putus di situ ja. Dia masih ingat apa Evan selalu cakap.
************************************
*Flash Back...(Apartment Evan)*
" Baby...." Evan belai rambut Roselle baru dia kiss forehead Roselle. Roselle peluk pinggang Evan sambil tatap tu mata Evan. Dia senyum. Dimple sebelah kiri Roselle, Evan belai baru dia kiss. Pelan-pelan Evan kiss upper lip Roselle. Lampu warna warni bandaraya kota kinabalu kelihatan dari luar tingkap apartment. Angin pun betiup perlahan. Bagi damai tu suasana romantik Evan dan Roselle.
"I love you..." Bilang Evan. Roselle pejam mata rapat-rapat. Dia senyum bahagia. Dengan adanya Evan, apa-apa masalah pun boleh hilang terus.
"I love you too.." Bilang Roselle juga. Dia terus peluk leher Evan. Mata dorang betingu. Betapa bahagianya hati Roselle masa itu.
"Bie, don't worry...I can handle my mom and saya akan pertahankn cinta kita. Biar apa pun terjadi saya akan tetap cari baby dan tidak tinggalkan baby..." Bilang Evan.
" Saya terbang semenanjung Esok Sayang...and I hope, and really hope...kita akan terus kekal macam ni."
" I promise you sayang...You are the only one and nothing can replace you in my heart." Bilang Evan. Dia peluk Roselle. Belai rambut Roselle. Dia kiss Kepala Roselle, forehead Roselle, turun di hidung. Dia kiss lips Roselle gently. Nafas dorang turun naik. Evan terus angkat badan Roselle baru dia kasi baring badan dia pelahan-lahan atas katil.************************************
"Evan!" Roselle tesedar. Pukul 6 pagi sudah. Dia terus bangun baru dia mandi. Dia pergi kerja."Good Morning Miss Roselle." Bilang si Gobuk yang baru mau masuk office dia.
"Good Morning Madam Lee." Bilang Roselle.
"Oh, forgot to inform you yesterday..." Bilang si gobuk sambil dia kasi turun tu spectacle di hidung. Dia kasi tunduk sikit tu kepala dia. Sambil tu mata tingu tu hp dia. Gaya si Gobuk buat Roselle ketawa dalam hati. Odu-odu sudah si Gobuk tapi masih lagi handle tu Tadika. Dia bilang dia tidak percaya orang lain. Dia mau tunggu anak dia yang sulung perempuan mau ganti tempat dia. Tu anak masih di overseas study Master in ECE(Early Chilhood Education) juga tapi bahagian Management.
"You will have a new kid next week. The father will send here and there is special requests from this child's family. They don't trust any Tadika. Yesterday the child almost got kidnapped. The family is filthy rich. So you have to be extra careful. I really hope you can cooperate with us Miss Roselle. Is it clear or do I need to explain to you one more time?" Glupp...anak orang kaya? Tetelan dia air liur. Tadika yang biasa-biasa ja. Area PJ. tapi ada orang kaya hantar anak sini?
"Excuse me Miss Roselle?"
"Emm...ya Madam Lee. Yes, I wll do my best."
" That right. See you then." Terus tu gobuk masuk office. Si Eline yang baru sampai tingu-tingu si Roselle. Senyum-senyum dia.
"Apa tu dia cakap tadi?" Bilang Eline bebisik di telinga si Roselle.
"Ada anak urang kaya mau masuk kelas saya..."
"Ha...?" Tebulat tu mata si Eline. Dia ketawa sambil tutup mulut dia. "Abisla kau..." Dia bilang lagi.
"Rose kau okay ka?" Tiba-tiba si Eline pigang dahi si Roselle.
"Ish...saya okay la." Terus si Roselle tarik kepala dia.
" kau tidak keluar pun makan semalm. Tingu kau makin kurus sudah ni...macam mana ko sama Evan?"
"Emm...nanti kita sambung cerita. Si gobuk tiau kita nanti." Bilng Roselle. Dia belum besedia cerita apa-apa lagi sama si Eline. Eline ni emo sikit. Nanti dia terus mc kalau Roselle cerita masalah dia. Dia mulai kelas pagi tu dgn aktivity circle time, nyanyi-nyanyi. Aktivity yang paling dia suka ajar.Petang tu, Roselle rasa betul-betul mood out. Dia stay dalam kereta. Dia tidak mampu kasi lupa Evan. Senyuman Evan, kata-kata Evan, ciuman dan belaian Evan...dia nangis lagi. Mau juga dia hubung Evan tapi dia takut. Takut kalau Mummy Madeline (Mama Evan) akan bertindak sembarangan sama family dia. Sudah la bapa pun penaggih. Mama lagi banyak tanggungan... dia betul-betul sedih kenang nasib dia.
"Randavi, Manis...Rohmu berlegar-legar di udara...kembalila..." Roselle cepat-cepat lap tu airmata.Jantungnya bedegup kencang. Dia pegang dada dia. Dia rasa kehilangan. Bukan hanya kehilangan Evan tapi macam kehilangan sesuatu perkara. Perkara yang dia patut selesaikan. Dia drive. Terus drive. Area Petaling Jaya. Dia trus telimpas tu 'Movida Nightclub.' Dulu dia dan Evan pernah pergi sana 2 tahun lalu. Dia terus ingat Evan lagi.
Bersambung.....
YOU ARE READING
Beyond The Dimensions (Di luar Dimensi)
Viễn tưởngSinopsis *Cerita rekaan semata-mata* Beyond the Dimensions atau di luar dimensi mengisahkan hidup seorang wanita yang bernama Roselle Robinson. Roselle merupakn seorang guru tadika yang patah hati selepas memutuskan pertunangannya dengan Evan. Evan...