#Beyondthedimensions
Chapter 6
Roselle tingu ja tu muka tu orang. Dia rasa macam dia pernah jumpa. Tapi dia tidak ingat pula di mana.
"Opss...sorry taiko." Tu lelaki tadi bilang dan dia terus jalan pergi tempat lain.
"Hi, girl. are you okay?." Tu penyelamat tadi betanya sambil senyum. Kuat sikit tu suara sebab tu music DJ kuat dengan bunyi bass dia.
'Cool and handsome...' Bilang Roselle dalam hati.Dia angguk-angguk ja. Dia tingu tu lelaki pakai white shirt three quarter sleeves dia kasi naik atas sampai paras elbow. Button tu baju sampai dada ja. Boleh nampak juga tu bluesh dragon tattoo sana dada kanan dia. Dia tenung ja tu muka. Di mana ba saya jumpa dia ni? Roselle masih tetanya-tanya.
"Really?" Bilang tu lelaki. "I hope you didn't come here alone." Dia bilang lagi. Tu bartender terus bagi dia vodka drink. Dia macam selalu pegi tmpat tu. Dia minum satu kali gus tu 1 glass of vodka baru dia tarik Roselle keluar. Roselle yang macam kena pukau pun ikut ja. Dia hampir mabuk sudah.
"Girl...you looked depressed." Bilang tu lelaki. "I am Isaac. I met you before.". Dia bilang lagi. Tenang tu mka dia. Oh ya! Lelaki yang teblanggar dengan dia sana round about. OMG! Kecilnya dunia...Roselle kasi bagus-bagus rambut dia baru dia senyum.
"Hi, Roselle." Dia bilang.
"Taiko...you are here." Tiba-tiba ada satu perempuan datang dekat dorang. Seksi mmg seksi. Skirt pendek sama tu white top ketat body fit, highheels boots brown in colour. Rambut pendek sampai paras telinga highlight purple and greenies.
"Yup. What's the matter, Minnie?" Bilang si Isaac.
"We gotta problem. The singer won't be able to come to night. "
"Damn!" Dia bilang baru dia tumbuk tu dinding.
" I can sing very well." Tiba-tiba Roselle menyampuk. Tu dua orang tingu dia. Roselle senyum. Macam dia faham sudah. Mungkin Isaac ni manager ni club.Isaac tenung mata dia.
"Are you sure? This is a high class place." Dia bilang. Tu dua tangan sana sudah di bahu Roselle. Roselle angguk-angguk ja. Lagi la dia pun mula mabuk sudah. Keberanian dia pun tahap gaban sudah. Kena charge sudah kan.Isaac pegang tangan Roselle terus dia bawa Roselle masuk ni satu bilik. Bilik persalinan. Ramai sumandak di sana seksi-seksi lagi. Dorang tingu-tingu si Roselle sambil bebisik-bisik.
"Rose...You don't mind right if i call you Rose?" Bilang si Isaac.
"My pleasure..." pindik ja tu jawapan si Roselle.
"Minnie, I need to go out now. Please take care of her for me. Dress her up in 10 minutes and let her go on stage to perform."
"Yup. Don't worry Taiko." Bilang ja si Minnie.Dalam beberapa minit tu siap sudah si Minnie touch up dan tukar tu dress si Roselle. Si Minnie kasi pakai tu golden sparkled night dress tempat dia sama golden high heel 3 inchecs . Dia buat big curls tu rambut. Smoky eye make up style.
"Wow Rose...you looked so pretty. You got the unique looked on you." Bilang si Minnie. Apa lagi kena jeling-jeling sudah dia tu sumandak-sumandak seksi. Ada yang macam Taiwanese, dari Philippine, International kli. Dub dab dub dab juga tu hati si Roselle. Dia memang selalu perform di kk(Kota Kinabalu) dulu sama-sama Evan. Evan yang main piano untuk dia, dia nyanyi.
Terdengar sudah dia tu announcement dari luar. Tambah rancak tu music tu DJ. Dia keluar pergi stage. Punya ramai manusia. Tu music pun jadi slow sudah.
"Hello everybody... I am Roselle...Welcome to High Stars Night Club!" Dia bilang. Dia tidak pun tau dari mana la tu idea dia dapat dan dia boleh cakap macam tu. Tu orang pun berteriak teriak sudah bising-bising. "Roselle...Roselle...!" Bilang lagi.
YOU ARE READING
Beyond The Dimensions (Di luar Dimensi)
FantasíaSinopsis *Cerita rekaan semata-mata* Beyond the Dimensions atau di luar dimensi mengisahkan hidup seorang wanita yang bernama Roselle Robinson. Roselle merupakn seorang guru tadika yang patah hati selepas memutuskan pertunangannya dengan Evan. Evan...