Part 5

75 7 0
                                    

Minha: Hyung!!!!!!!...kyungsoo hyung..chanyeol hyung..korang asal tarik aku (menjerit)...

Chanyeol: woiii....(tutup mulut Minha)..diam la sengal..gila ke apa menjerit2..kau nak diorang tahu kau siapa ke..

Minha: ishhh..yela2..ehh..tapi (pandang D.O dgn Chanyeol dgn pandangan terkejut)..m..a..cam..m..ana..korang tahu siapa aku..

D.O: tak yah nak terkejut sangat..kau tu sepupu kitorang mestilah kitorang tahu..ha..sekarang bagitahu kitorang..macama mana kau boleh sesat dekat sini..ehh..kau tahu tak sekolah ni sekolah....

Belum sempat D.O habis cakap Minha dah potong cakap dia...

Minha: .aku tahu la sekolah ni sekolah apa..okay2 aku cerita dekat korang tapi jom pergi sana(menunjuk ke satu kelas yg kosong)..okay macam ni cerita dia...

Minha pun cerita la dekat D.O dengan Chanyeol tentang apa yg Hoseok suruh dia buat........

Chanyeol: gila ke apa si Hoseok tu....habistu shinhwa macam mana...kau tinggal macam tu je ke..

Minha: yg tu aku dah uruskan...yg penting sekarang orang lain tak boleh tahu siapa aku dan hyung berdua kena rahsiakan identiti aku..mati lah aku kalau orang tahu...

D.O: haih..yela2...

Selepas berjumpa D.O dengan Chanyeol Minha terus menuju ke kafe..dia tak nak ahli Bts tunggu dia lama sangat..sampai je dekat kafe dia ambil tempat sebelah jimin(maksudnya dia duduk sebelah Jimin la..hahaha)..

Jungkook: hyung..lamanya pergi tandas..

Minha: errr..sakit perut...dah order makan ke..

Taehyung: nah..aku order makanan kegemaran kau..haha...

Minha: 'haih..ni makanan kegemaran si jebon tu bukan makanan kegemaran aku...makan je la nanti diorang syak pulak' (dalam hati)...thank you tae tae...

V: (muka pelik)...kau panggil aku apa....

Minha: err...maksud aku thank you Taehyung..'huh selamat'(dalam hati)..

V: ohh..ok...

Minha: (tengok suga)...hyung kau tak makan ke...

Suga: malas..aku nak tidur..

Jin: tidur je kerja kau..macam tak ada kerja lain...

Suga: biar la.mohon jgn jeles..(sambung tidur) (kat kafe pun sempat lagi kau tido kan suga xD)...

Yang lain semua buat muka -_-

Minha: 'haih..kwn jebon yg sorang ni kaki tidur rupanya..pelik2 betul'(dalam hati)...

Minha tengah makan dan baru dia perasan yg Jimin kat sebelah dia..padahal dah lama duduk sebelah Jimin...Si Minha ni pun tak ada kerja..dia usya je Jimin xD..(husband aku tu)..

Minha: 'hensemnya kau Jimin...tak sangka aku kau ni hensem...tapi asal kau senyap je..tak banyak cakap pun..bisu ke'(dalam hati)..

Tengah syok2 si Minha ni usya Jimin tiba2...Jimin pandang dia dan mata mereka bertentang untuk beberapa saat..dan Minha pun apa lagi.............

Minha: pftttt(tersembur burger yg dia makan xD)..uhuk..uhukkk..(batuk)...

Namjoon yg kat sebelah dia pun tepuk2 la belakang dia..kang mati pulak anak orang..

Namjoon: apahal la kau makan gelojoh sangat..makan la slow2...(tepuk2 belakang Minha)..

Minha: tak pa2 aku okay..'macam mana aku tak tersedak kalau si Jimin pandang aku balik..terkejut aku..rasa nak tercabut je segala urat2 sendi aku..aduh malu gila..mesti dia fikir bukan2..dah la dia ingat aku ni Hoseok..'(dalam hati)...

Jimin POV

Aku tengah sedap2 makan tiba2 aku rasa ada orang pandang aku...Aku pandang la sebelah tengok2 si Hoseok duk usya aku dia pun apa lagi batuk la..dia ingat aku tak perasan...dah buang tabiat ke apa tiba2 je usya aku..tak pernah2 pulak usya aku....tapi aku rasa lain macam je dengan si Hoseok ni..tapi abaikan je la bukan masalah aku pun...

End Jimin POV

Selepas rehat diorang masuk kelas masing2..dan selepas beberapa jam diorang belajar diorang pun nak masuk bilik la..buat apa? rehat la haha...cuma seorang je makhluk ni tengah duk cari bilik dia...duk pusing2 tak jumpa juga bilik dia....

Minha: 'aduyai..mana pulak la bilik si Hoseok ni..bukannya nak bagi tahu aku bilik kat mana..kalau aku tanya Bts nanti diorang syak pulak....jalan je la'(dalam hati)...

Si Minha pun jalan je la sebab tak jumpa bilik...waktu dia jalan tiba2 dia terpandang satu bilik yg tertulis nama..Jung Hoseok..

Minha: yasss...jumpa juga kau bilik...haha..ehh..Jimin(tengok nama Jimin kat sebelah nama Hoseok)....oh my gosh..aku satu bilik dengan Jimin..maknanya Jimin rommate Hoseok la...alamak...

okay nak bagi tahu...sekolah ni canggih dan hebat..maksudnya..mewah la..satu bilik kongsi dua orang je..dapur semua..lengkap..macam rumah..besar jgn cakap la..memang besar gila bilik dia..perabot..tv..semua ada..ha lagi satu sekolah ni kau akan dapat bilik yg sama sampai habis sekolah..tak payah susah2 nak pindah barang la..

okay back to the story..

Minha berdiri je depan pintu..dia sebenarnya teragak2 nak masuk sebab dia dapat tahu yg Jimin a.k.a mamat sombong tu roommate dia....dia menjadi patung didepan pintu tu selama sepuluh minit sehinggalah ada seseorang tegur dia...

???: kau nak masuk ke tak nak..

Minha: (terkejut)..ehhh.....


#to be continued

Flower Boy High SchoolWhere stories live. Discover now