Minha: (terkejut)..ehhhh..(pandang sebelah)..Ji..Jimin..
Jimin: yg kau tercegat dekat depan pintu ni kenapa..tak ada kad ke...(muka annoying)..
Minha: a..a..ada...
Jimin pun membuka pintu bilik menggunakan kad dia...
Sekolah diorang tak guna kunci tapi guna kad..macam kad hotel..siap ada password lagi..so kalau ada orang nak pecah masuk memang tak dapat la...biasala..sekolah orang kaya..
back to the story...
Minha: 'ciss mamat ni annoying..cuba la senyum sikit..ni muka cool je memanjang'(dalam hati)..
Minha pun masuk la dalam bilik bersama Jimin xD..nak tak nak dia terpaksa redha yg Jimin tu roommate dia a.k.a roommate si jebon,abang dia..Jimin buka baju sebab nak mandi...panas kot..ye la baru habis kelas kan..Minha yg nampak Jimin buka baju apa lagi menjerit la....
Minha: arghhhhhh.........(tutup muka)..
Jimin: (memandang Minha pelik)..kau apahal menjerit..macam pondan je xD...(berlalu dan masuk bilik air)...
Minha: what!!!!dia kata aku pondan..kurang asam boi punya babun......nak je aku karate kau..dah la buka baju depan aku...nasib ada 6 pax..sexy pulak tu xD (ehh Minha menyempat kau usya 6pax dia kan)..
Selepas selesai Jimin mandi..Minha pun ambil giliran nak mandi..dia kena hati2..ye la diakan perempuan..nanti kantoi susah pulak...selepas habis mandi Minha rasa lapar pulak..dia pun pergi la ke dapur nak tengok ada apa2 yg boleh dimakan tak...dan dia tengok banyak gila makanan..dia buat stock ke apa...Minha rasa nak masak.so dia pergi la dapur tapi apa yg dia nampak dapur tu tak berusik..maknanya dapur tu masih baru dan tak digunakan..disebabkan rasa pelik dan tanpa berfikir akibatnya dia pun bertanya kepada si Jimin yg tengah baca buku kat katil dia...
Minha: woii..Jimin..aku nak tanya kau...
Jimin: (pandang Minha)..tanya apa..
Minha: kau tak pernah masak ke..asal aku tengok dapur tak berusik..
Jimin: (Jimin tanpa sedar dia pun jawab soalan Minha)..
Jimin: tak...
Minha: habistu kau nak makan macam mana kalau tak masak...
Jimin: selalu aku pergi bilik Jin hyung..dia yg selalu masak...
Minha: owhh..
Tiba2 Jimin memandang Minha dengan pandangan yg sukar ditafsir..Minha yg perasan pun terus bertanya Jimin..
Minha: kau apahal tengok aku macam tu...
Jimin..jap2..tadi kau tanya apa...kenapa aku tak pernah masak? hoseok..kau kan roommate aku mesti kau tahukan yg kita tak pernah masak..dan kenapa kau tanya macam tu...macam kau bukan Hoseok pulak (memandang Minha dengan curiga)...
Minha: dushhhh...'alamak..mampos aku..aku lupa yg aku sekarang ialah Hoseok..aduh..habislah..dia mesti syak aku...baik aku bagi alasan apa2..' (dalam hati)..
Minha: err..tak..tak da la..aku terlupa yg kita tak pernah masak...
Jimin: (still pandang Minha dengan pandangan curiga)..
Minha: betul la..kau pun tahukan..aku jenis yg agak pelupa...
Jimin: okay (sambung baca buku)...
Minha: 'fuhh..selamat..nasib aku guna alasan hoseok pelupa..tapi si jebon tu memang pelupa pun' (dalam hati)...
Minha: 'baik aku masak je la..lagi pun tengah lapar..'(dalam hati)..
Minha pun masak la..bunyi ktang kting ktung xD kat dapur telah menganggu Jimin yg sedang mambaca buku..dia pun pelik..so dia pergi dapur dan tengok si Minha tengah.................
Jimin: kau buat apa...
Minha: opocot(melatah)...terkejut aku..kau apahal..sergah aku macam tu...
Jimin: aku tanya kau buat apa..
Minha: aku tengah masak la..takkan aku tengah main bola pulak...
Jimin: masak?
Jimin POV
Masak?..ha ni lagi pelik..setahu aku si kuda ni mana tahu masak...bukan katakan nak masak..nak masuk dapur pun malas..ni kan pula nak masak..kalau makan dia tahu la...dah masuk air ke apa si hoseok ni...tak pernah2 masak..macam ada yg tak kena je...
End POV
Sewaktu Jimin sedang berangan,dia tak sedar yg Minha dah siap masak...
Minha: yeahh..dah siap...(tengok Jimin)...Jimin boleh tolong hidangkan makan tak..aku nak call yg lain2 jap...
Jimin: (senyap)..
Minha: (tengok Jimin,pergi kat Jimin dan menjerit kat telinga dia)...YAH!!!!!PARK JIMIN..KAU DEGAR TAK AKU CAKAP APA..
Jimin: (terkejut sebab Minha jerit kat telinga dia)..kau apahal..aku belum pekak la..
Minha: yg kau termenung kenapa..aku cakap tolong hidangkan makan kejap....aku nak panggil yg lain2 datang sini..
Jimin: huh..yela2...
Jimin pun menghidangkan makan dgn terpaksa xD..dan Minha contact ahli Bts yg lain...
OnWhassap
HoseokSiKuda: gais..korang semua dah makan ke...
taetaeSi Alien: yo..hyung..blom makan..huhu...
SiPinkySeokJin: belum..hyung baru nak masak...
KookiesBiskuthangus: BLOM!!!!TENGAH LAPAR NI..JIN HYUNG LAMBAT MASAK HUARGGG..
MinSugaTerlebihSwag: bising lah kau biskut..tak swag langsung...
yg lain2: -_- -_- -_-
HoseokSiKuda: okay2...apa kata korang semua datang bilik aku dgn Jimin sekarang..semua datang tau..SEKARANG!!!!...
Belum sempat diorang semua nak balas...Minha dah off wasap dia xD..kejam gila..
Selepas 5 minit
ting..ting....ting....(bunyi loceng pintu)...
Minha: (buka pintu)...korang..jom masuk...
yg lain2 pun masuk la....bila diorang masuk diorang ternampak dan terhidu bau sgt menyelerakan iaitu........................
Tae: wahh..banyaknya makanan..nampak macam sedap je...
Minha: duduk dan jemput makan...
Diorang pun duduk dekat meja..ye la takkan nak duduk atas meje pulak haha...Jin yg berasa pelik memandang Jimin dan Minha..
Jin: mana korang dapat lauk ni..
Minha: aku yg masak hyung........
Yg lain2 kecuali Jimin: BWO!!!!!!!!!!!!
YOU ARE READING
Flower Boy High School
RandomJung Minha merupakan seorang gadis yg agak boyish.Suatu hari disebabkan abang kembar dia, Jung Hoseok Minha terpaksa menyamar sebagai lelaki di Junghwa High School iaitu sekolah milik keluarga diorang.Di sekolah tersebut Minha telah bertemu dengan 6...