Minha dgn Jimin berada di kedai pengantin untuk mencari baju kahwin...diorang kena paksa dgn omma Minha untuk pergi kedai pengantin.....
???: annyeong..saya sandara..panggil dara je...awak berdua..Jimin dgn Minha kan....
Jimin: ye..kami nak cari baju pengantin..
Dara: okay..jom ikut saya..
Mereka pun mengikut dara utk mencuba baju pengantin....
Dara: nah..ni utk Jimin dan ni..utk Minha..
Minha: (tengok gaun pengantin)...unnie...saya kena pakai baju ni ke...kalau tak pakai boleh tak...
Dara: ha...Minha..kamu kan nak khwin..takkan la nak pakai t-shirt yg macam kamu pakai.tu..
Minha: ala..tak biasa la..pakai baju macam ni...
Jimin: pakai je la...banyak songeh pulak...
Minha: ishhh..okay fine(mengambil baju dan pergi ke fitting room)...
Selepas 10 minit.....
Minha keluar daripada fitting room dan pergi kearah Jimin yg sedang duduk di sebuah sofa...
Minha: hmm'ala malu la pulak..kalau dia gelakkan aku macam mana'(dalam hati)..ishh..peduli la....
Minha: ermm.ermmm..Jimin...okay tak...
Jimin berpusing dan memandang Minha dgn mata yg tak berkelip..dia pandang Minha atas..bawah........Minha yg berasa pelik bila Jimin pandang dia macam tu..
Minha: hello(petik jari)..aku bukan suruh kau pandang aku macam tu..aku tanya okay tak...
Jimin: 'cantiknya'(dalam hati)..(dup dap dup dap xD)..'aishh..asal jantung aku ni'....
Minha: yah...park Jimin..
Jimin:(terkejut)..err..c..a..ntik...
Minha: betul ke....
Jimin: aah..kau nampak cantik....ambil yg ni je la..
Lepas diorang settlekan hal baju pengantin....diorang pergi cari barang yg lain pulak..selepas tu Jimin mengajak Minha pergi ke suatu taman untuk...................
Minha: Jimin..aku nak tanya kau...
Jimin: tanya apa....
Minha: kenapa kau setuju nak kahwin dgn aku..bukan kau benci aku ke..kenapa kau setuju..
Jimin: (pandang Minha)....sebab aku suka kau...AKU SUKA KAU..............
Minha:(terkejut)..ha..b..e..tul ke..
Jimin: ye..memang la aku marah bila tahu kau tipu aku tapi dlm masa yg sama aku happy bila tahu kau perempuan....kau selalu buat jantung aku tak menentu...aku cemburu bila tengok kau dgn lelaki lain..aku sayang kau...aku nak kau jadi isteri dan ibu kpd anak2 aku sampai bila2...
Disebabkan terharu..Minha terus memeluk Jimin...Jimin pun terkejut....
Minha: gomawo park Jimin..saranghae park Jimin...
Jimin:(senyum)....
Sesi meluahkan perasaan...haha....
#to be continued.................
#mengarut2 je cerita ni haha..
YOU ARE READING
Flower Boy High School
AcakJung Minha merupakan seorang gadis yg agak boyish.Suatu hari disebabkan abang kembar dia, Jung Hoseok Minha terpaksa menyamar sebagai lelaki di Junghwa High School iaitu sekolah milik keluarga diorang.Di sekolah tersebut Minha telah bertemu dengan 6...