Part 11

63 8 0
                                    

???: Hoseok hyung?

Minha: 'erkk..macam aku kenal je suara ni'(dalam hati)...

???: Jung Hoseok?

Minha: 'seolma'(dalam hati)...

Minha: (pusing belakang dan..............) gulp........J...i..n hyung,s..u..g..a hyung,Jung..kook..(tergagap)..hai korang buat apa kat sini(senyum palsu) 'mati lah aku'(dalam hati)...

kwn2 Minha semua pandang diorang dgn terkebil2 sebab diorang tak kenal lelaki2 dekat depan diorang....

Jin: (memandang Minha dgn tajam)...kitorang yg sepatutnya tanya kau buat apa kat sini...

Yg lain2 semua memandang kwn2 Minha dgn muka pelik..ye la..Minha kan dah jadi Hoseok..so diorang pelik la siapa dekat sebelah Minha..

Tiba2.........

???: korang jom...(pusing sebelah)..ehh..hoseok..kau buat apa kat sini...

Minha: 'aduh..bala lain pulak datang...malapetaka,ribut,taufan ,salji semua..mampos aku...tamat riwayat hidup aku' (dalam hati)..'dah la si jemeng tu asyik usya aku ja..ishh'

Jungkook: hyung (suara sedih)..sampai hati keluar tak ajak kitorang..patut la..kookie ajak hyung tak nak ikut....hmm..(pergi dgn perasaan sedih) (merajuk la tu...haha)...

Taehyung: ha..ha..kau tengok Jungkook dah merajuk..

Minha: 'aduh..si biskut ni dah la susah nak pujuk'(dalam hati)...

Minha: okay2...sorry..jom kita balik..nanti aku explain dekat korang semua...(pandang2 kawan2 dia)..weyh korang sorry aku tak dapat ikut..korang pun tahukan..nanti aku explain kat korang...

Minha pun menarik kawan2 Bts dia dan pergi dari situ...

Yeri: siapa tu..hensem gila doh..nak2 pulak yg rambut kelabu tu..

Seulgi: tak apa..nanti kita interview Min...

Diorang pun balik sebab tak jadi nak shopping sebab Minha tak ada......haha

Sampai disekolah..diorang semua berkumpul dekat bilik Minha dgn Jimin..semua memandang Minha untuk minta penjelasan....

Jin: sekarang kau bagitahu..kau buat apa kat mall tu..bukan kau cakap nak pergi library ke...dan siapa pula orang2 kat sebelah kau tu..kau kenal ke...

Minha: jap2..hyung..kalau ye pun tanya la satu2..mana satu aku nak jawab....

Jin: ha..okay2..

Minha pun cerita la semua dekat diorang..diorang pun dengar dgn khusyuk..haha..sebenarnya..Minha terpaksa reka cerita..kalau tak kantoi la rahsia dia...tapi dia tak sedar yg ada seseorang yg memerhatikan dia dgn perasaan curiga...............

???: 'aku kena siasat siapa Hoseok yg sebenar..aku tak rasa dia Hoseok sebab perangai dia lain gila dgn perangai Hoseok' (dalam hati)...

Namjoon: owhh..macam tu..asal tak bagi tahu kitorang je..tu pun nak rahsia..macam ni ke kawan...(muka sedih)...

Minha: ye2 sorry..(pandang Jungkook)..Jungkook noon opsss(tutup mulut dia..hampir tersasul..)..hyung minta maaf ehh...jgn la merajuk..tak hensem la dongsaeng hyung ni...

Jungkook: fine..kalau hyung buat lagi..tak nak kawan..

Minha: promise (buat pinky promise..)..


#to be continued................

Flower Boy High SchoolWhere stories live. Discover now