N

1K 143 135
                                    

BiG BaNg - Let's No FallIng in Love



✴✴✴✴✴

6. I'm fall... For real?

✴✴✴✴✴







Perlahan² beg troli ditolak hingga ke depan pintu keluar airport. Seorang lelaki tinggi lampai, berkaca mata hitam tersenyum mempamerkan sisinya yang cukup tampan.

Didepakan kedua tangannya, menghirup udara segar Korea. Tanah airnya setelah hampir lapan tahun dirinya berada di A.S.

"Woahhhh... Segar gila.. Adoiii belakang aku..." Sempat lagi dia memperbetulkan urat² belakangnya. Sakit duduk lama dalam penerbangannya.

"Er.. Maaf Tuan muda.."

"Kamchagiya *pegang dada*.. Yah!!!.. Bodoh.. Kau kalau nak tegur aku, tegur elok² boleh tak?" Pemuda tadi mula mengerlingkan matanya, baru nak feeling macam pelancong. Sibuk datang sergah² orang.

"Mian Tuan.. Tuan nak balik rumah terus atau mahu singgah mana² ni?"

Pemuda segak duduk berfikir sejenak, "bagi aku kunci.."

"Ha? Kunci?" Tergaru² kepala pembantunya.

"Ye la.. Bak kunci.. Biar aku fikir sendiri nak pergi mana.. Nak balik ke.. Nak singgah ke lain ke.." Marah pemuda.

"Tapi Tuan.. Kalau Tuan amik kereta ni.. Saya nak balik naik apa?"

"Haishh *mengeluh*.. Mana papa kutip kau ni ha! Kau balik la naik teksi ke jalan kaki ke.. Tu pun nak kena ajar ke?"

"Ahh.. Ok² Tuan.. Tapi Tuan.."

Langkah pemuda tampan tadi terhenti seketika, "apa lagi?"

"Tuan tahu jalan ke? Ingat jalan dekat Korea ni masih sama macam lapan tahun dulu ke? Lagipun Tuan muda tak pernah balik kan?"

Iya tak ya jugak kan. Adoi tak terfikir pulak aku, getus hati pemuda tampan. Rambutnya dikuak ke belakang dan hoodie di angkat menutup kepalanya. Sempat lagi dia mengenyitkan matanya kepada dua orang gadis pramugari yang lalu dihadapannya.

 Sempat lagi dia mengenyitkan matanya kepada dua orang gadis pramugari yang lalu dihadapannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Macam mana tuan muda?" Kening pembantunya dinaikkan sebelah. Bibirnya saja sudah mengukir senyuman kemenangan.

"Balik.. Balik.. Cepat sikit.. Sebelum aku ubah fikiran untuk bunuh kau dekat sini.." Renggus si pemuda, nadanya perlahan tapi cukup mengerunkan hati pembantunya.

Cehh, cakap la takut sesat. Bodoh sombong betul. Nasib anak boss, kalau tak. Mahu aku sumbat dengan kasut ni jerit batin si pembantu.

"Lol.. Kau kenapa tercegat dekat situ.. Nak aku pulak jadi driver kau ke apa ni.. Ke kau mengutuk aku dalam hati kau tu.. Palliwa.. Aku penat ni!!"

H.E.R.OWhere stories live. Discover now