jag drog upp omar ur sängen och han satte på sig kläder. när han var klar gick jag in på toaletten på övervåningen och kletade på mig lite mascara. nu stod omar bakom mig och höll om mig. han tog min hand och vi gick ner till köket där anna och oscar satt.
-morron, sa jag och satte mig på en av stolarna vid bordet.
-god morgon turturduvor, sa anna och oscar retsamt och eftersom jag visste att anna var kittlig så gick jag fram till henne och låtsas att jag skulle krama henne. men det slutade med att anna låg på golvet och skrek och skrattade medans jag satt på hennes mage och kittlade henne. nu hade felix och saga vaknat och dom kom in i köket för att kolla varför anna skrek.
-go morgon, sa jag och slutade kittla anna och klev av henne.
-vad gjorde hon? frågade felix som förstod att anna måste ha jäklats med mig.
-tog smygbilder på mig och omar när vi sov, sa jag och anna bara skrattade. nu var även julia inne i köket och vi satte oss ner och åt frukost. jag stekte pannkakor och eftersom jag alltid har gillat att laga mat vart dom godkända av alla.
-hur såg bilden ut då? frågade omar som inte hade sett bilden. jag tog fram mobilen ich visade honom bilden. sedan visade jag saga och julia och dom hoppade omkring och skrek av glädje. dom visste ju att jag gillade han så nu var dom glada för min skull.
-eey får vi se? frågade ogge som hade kommit tillbaka nu på morgonen och pekade på Oscar och felix.
-sure, sa jag och visade dem bilden.
-awww cuties! sa felix med en retsam röst.
-eeey mir får vi prata med dig? frågade saga och drog med mig till vardagsrummet.
-vad hände igår? frågade julia.
-inget, sa jag och log.
-du ljuger! sa anna, ni skedade ju hela natten!
-ja får man inte göra det utan att det hänt nått? undrade jag och dom tittade på varandra.
-nope, nått måste ha hänt! sa julia och don andra nickade.
-okej okej, det kan ha hänt att han kysste mig och att han fick reda på att jag gillar han, sa jag och blinkade med ett öga mot dem.
-OMG OMG OMG OMFG MIRA!!! skrek dom i kör och alla tre hoppade omkring i vardagsrummet av glädje. julia drog upp mig ur soffan och alla tre kramade mig.
-vad händer här då? frågade ogge som kom in i rummet efter som han hört tjejerna skrika.
-du kommer inte tro det! sa saga och hoppade upp och ner igen.
-berätta då! sa ogge men jag gav saga minen om-du-gör-det-är-du-död så hon sa inget.
-sorry, får inte berätta tydligen, sa hon till ogge och han gick därifrån. klockan närmade sig två och killarna skulle iväg till studion så vi tjejer bestämde att vi skulle gå hem till mig. -bye grabbs, sa jag och kramade alla, men omar fick en smyg puss.
-bye girls, sa dom och dom tog mopparna mot studion. jag, saga, anna och julia gick hem till mig och så fort jag stängt dörren började dom prata om omar.
-hur var det? *s*
-är du glad? *j*
-berätta allt! *a*
-okej ta det lugnt, jag ska berätta, sa jag bara och knatade in på mitt rum. det var härligt och kändes bara rätt i hela kroppen, sa jag och log stort.
-vet killarna om det? frågade julia och jag skakade på huvudet. nu ringde julias mobil och hon svarade.
-eyy girls, angelika ska komma hem till mig så jag måste dra nu, sa hon och vi kramade henne hejdå. nu var det bara jag, saga och anna kvar så vi fortsatte att prata om killar tills annas mobil ringde.
-det är oscar? sa hon och såg förvånad ut.
- jag drar jag med, sa hon, oscar ville träffa mig på donken(mc donalds). när hon var på väg att stänga dörren bus-visslade saga till henne och hon lipade bara tillbaka. nu var vi ensamma eftersom att indra och leon skulle tillbringa sista veckorna i borlänge med mormor och lasse. mamma jobbade natt i dag så jag var ensam hemma med saga.
-gillar du någon då sagis? frågade jag och hon rodnade lite. eey vem? frågade jag och hon tittade på mig.
-felix...
-nej guu vaa sött! sa jag och kramade henne. vill du sova kvar här? frågade jag henne och hon nickade ivrigt. nu var det min mobil som ringde och det var omar.
-hellu!
~längre tystnad~
-ööhm saga ska sova här.
~tystnad~
-ok syns imon sweetie!
~kort tystnad~
-omar? frågade saga och jag nickade.
-han undra om jag ville komma förbi, men du ska ju sova här, sa jag och log. då ringde sagas mobil.
-hej!
~kort tystnad~ nu vart sagas ögon blankare och blankare och en tår föll.
-Hejdå, sa hon med gråten i halsen.
-vem?
-mamma, hon vill att jag kommer hem för pappa är borta och polisen kan inte hitta honom någonstans, sa hon medans tårarna forsade.
-nej stackars dig, jag följer dig hem saga, sa jag och vi gick och satte på oss våra skor. väl hemma hos saga sa vi hejdå och jag smsade omar.
"hej♡:)" m
"tja sötis♡:)" o
"gör du nu?:)" m
"inget:(" o
"får man komma förbi?:)" m
"sure:D♡" o
jag lade ner mobilen i fickan och gick hem mot omar. jag ringde på dörren och omar öppnade.
-hej! sa jag och pussade han på kinden.
-tjo, skulle inte saga sova hos dig? undrade han och jag svarade: jo igentligen men hennes pappa är försvunnen så hennes mamma ville ha henne hemma.
-ååh okej, stackars henne, sa han och ledde in mig i huset. det var ett stort hus med mycket vitt i sig.
-vart är din mamma? frågade jag.
-jobbar, hon är hemma om en vecka, sa han och log mot mig.
-ååh, ff? lika hemma hos mig, sa jag och blinkade med ögat.
-ff? frågade han med ett höjt ögonbryn.
-föräldrar fritt! sa jag och skrattade. han tog tag i min hand och ledde mig till soffan där vi slog oss ner.
-vill du sova kvar? frågade han och jag nickade. ska vi beställa pizza? frågade han och vi bestämde oss för att beställa en kebab-pizza. den var levererad efter femton munuter och vi åt upp den till filmen "timothy green" som är en av mina favorit filmer. jag har sett den säkert tio gånger och gråter varje gång. denna gång kunde jag inte kämpa emot tårarna och omar kramade om mig när han märkte det. när filmen var slut såg jag att även omar hade gråtit och jag pressade ihop våra läppar.
-vet du en sak mir? frågade han.
-ja ganska många saker men kanske inte just denna, sa jag lite retsamt.
-att du är den finaste personen ever, sa han och kyste mig igen.
-Tack det samma du, sa jag och log mot han. han drog upp mig i hans knä efter att vi satt igång en till film som hette "harry potter och hemligheternas kammare" vilket även är en av mina favorit filmer. vi satt tätt ihop under hela filmen och när den var slut bestämde vi oss för att gå och sova.
-god natt omis, sa jag och pussade han på munnen.
-natt, sa han och vi låg tätt ihop när vi somnade.
hoppas att ni gillar denna fanfic och skriv järna vad ni tycker att jag borde ändra eller lägga till.
pöss på er♡☆
YOU ARE READING
en udda foooer
Fanfictionmiragandi är en tjej på 16vårar. hon klär sig ofta pojkaktig med stora kläder och hon har 5mm kort hår. när hon får reda på att hon ska flytta till Stockholm blir hon först ledsen men sedan när flytten skett ändras hennes liv på riktigt. (i denna fa...