~julia~

358 14 0
                                    

jag kände att det vart lite mycket mira och omar så jag kommer göra några kapitel om vännerna i novellen. detta är julias:)☆

jag vaknade tidigt på måndagen sista veckan på lovet och jag kollade klockan. den var 04.14 på morgonen och jag var pigg som en lärka!? det var ovanligt för mig men jag låg kvar i sängen en stund. klockan närmade sig 9 och jag gick till köket för att ta mig lite frukost. jag får plötsligt ett sms av saga och där står det: hey julia!:) måste bara berätta att jag ska bort hela veckan men är tillbaka till skol-starten:)♡ puss♡.

jag svarade på det och fortsatte att äta på min macka med ost och skinka. varför skulle hon bort? nu hade jag ju ingen att vara med. eller jo mira och anna och alla killarna men dom har fullt upp med att spela in en ny låt så dom hinner inte vara med oss. ska jag skriva till anna och fråga om hon vill komma förbi? ja jag gör det!

"hej:)♡" j

"hej:)☆♡" a

"vill du komma förbi?:)" j

"sure är där om 10:)" a

skönt att anna skulle komma förbi. då slapp jag vara ensam hemma hela dagen. *knack knack* jag gick och öppnade dörren och där stod anna.

-heej anna! sa jag glatt och kramade henne.

-hej julia! sa hon och gick in i huset.

-vill du ha te? frågade jag och hon nickade till svar. vi gick in på mitt rum med våra te koppar och vi slog oss ner på min säng.

-så hur har lovet varit då? frågade hon och tittade på mig.

-bra, fått umgås med mina vänner och fått en ny vän så kan inte klaga, själv då?

-bra, det var ju kul med en ny vän men jag tror jag har blivit lite förtjust i någon, sa hon och log mot mig.

-OMG OMG VEM?!?! ropade jag glatt och hoppade upp och ner i sängen.

-oscar, sa hon och jag slutade hoppa, hon var kär i min kille. alltså vi är inte tillsammans men jag önskar så bad att vi var det för jag har gillat han i flera år nu.

-okej va kul, sa jag och halv log mot henne. ååh varför?! hon kunde ju inte ta min kille!!

-hey, vad är det? frågade anna och tittade konstigt på mig. jag hade hållt mina känslor för oscar hemliga och nu var jag tvungen att berätta sanningen.

-jag gillar också oscar, sa jag och anna tittade på mig med stora ögon.

-what?! men vad hände med måns då? frågade hon och jag tittade ner i marken.

-jag hittade på han så ingen skulle misstänka att jag gillar oscar..., sa jag och kände att anna kramade mig.

-varför ville du inte att nån skulle veta det?

-jag vet inte, det kändes bara fel att säga sanningen, sa jag och tittade på anna. varken jag eller anna visste vem oscar gillar men vi hade tydligen samma smak på killar.

-vet du vart saga skulle vara resten av lovet? frågade jag för jag tog för givet att hon skrivit till anna med.

-hon ska typ bort till nån släkting i Göteborg, sa hon och jag sa bara okej. vi satt och pratade i timmar och när vi märkte att klockan var 23.47 skyndade sig anna hem. strax efter att anna dragit kom min mamma hem jag sa bara godnatt och gick och lade mig. jag var helt slut och somnade på några minuter.

så vad  tycker ni om kompis kapitel idén?  jag kommer göra fler öven om inte alla gillar dem men det får vi leva med^-^ sorry för ett till kort kapitel men jag vet inte vad jag ska skriva riktigt:S  pöss☆

en udda foooerWhere stories live. Discover now