~julafton~

260 10 4
                                    

☆~ebbas perspektiv~☆

det var nu julafton och jag och Anna hade inte fått en enda chans att berätta om vårt förhållande innan det som hände. Anna är fortfarande väldigt ledsen och arg på Ogge. hon har inte pratat med någon sen den dagen. eller jo, mig! :D men jag saknar alla i gruppen. jag kanske borde fråga om vi ska hitta på nått efter jul. ja det gör jag... Nej fuck! killarna ska ju ha sin tour.... ååh suck... men imorgon? då kanske det går. jag tar upp min mobil och öppnar kik.

~hello alla! asså det var ju jätte längesen vi umgicks! undrar om någon vill hitta på nått imon?:) jag saknar er fett mycket! <3~ jag skickar det och väntar i några minuter. 

~ja jag vill med! saknar er också! <3~ Från Felix.

~lätt att vi vill//omar <3~ miras kik.

~vi vill också vara med!:D <3(jag och julia)~ oscar.

~beror på typ... <3~ anna.

~beror på vad?:/~felix.

~jag vill också!:D <3~ saga.

~nej inget:) men vi får se<3~anna.

~ska vi mötas hemma hos mig? mina föräldrar ska ändå bort då så jag är ensam:) så vi kan bara chilla hela dagen:D <3~ jag skickar det och vi kommer överens om att vi ska vara hos mig vid två. men OG har inte skrivit så vi får se om han dyker upp. jag lägger ifrån mig min telefon och går ner till mamma där hon står och lagar mat. vi har bjudit över våran släkt på middag så mamma var i full gång med maten. jag gick in i vardagsrummet och satte mig på golvet framför granen. det var jag som pyntat den så jag var ganska nöjd. jag tar upp mobilen igen och går in på spotify. jag slår igång killarnas nya låt "it's time to make a wish". gud vad jag saknar dom. men jag hopppas att anna ska komma imorgon. för vi måste berätta för de andra om förhållandet.

-du ebbis, skulle du kunna hjälpa mig med maten? eller ja, bära fram den till bordet? frågade mamma när jag kom in i köket igen.

-sure, svarade jag och tog några saker och ställde det på bordet. klockan var nu tjugo i två så släkten skulle komma om tjugo minuter. mamma hade även sagt att jag kunde bjuda över anna men hon sa att det inte gick. deras släkt skulle komma och sen skulle hon till någon annan släkting som inte kunde komma... jag vet inte riktigt. *pling plong* jag kollade på klockan igen och sedan mot dörren. det hade gått två minuter sen jag kollade senast. hmm, undrar vem det är. mormor och morfar kanske. jag gick till dörren och öppnade den där jag vart överfallen av anna.

-shit anna! du skrämde mig. sa jag innan hon satte sin hand för min mun.

-tyst, snälla får jag komma in? viskade hon i mitt öra och jag drog in henne i hallen och stängde dörren. -okej anna vad är det som händer? jag tittade på henne en kort sekund innan jag såg. -men gud anna du gråter ju! och du har slagits med någon? snälla anna säg vad det är.

-ööhm, asså min pappa fick en av sina flipper idag när jag berättade att jag hade flickvän. så han slog mig och nu söker jag skydd här för jag vet att pappa HATAR bögar eller lebbar. jag vågar inte vara hemma så jag sprang men han följde efter så jag sprang i cirklar och tillslut kom han bort men jag kan inte gå hem nu. han hatar mig ebba! jag tog annas händer och drog in henne i en kram. jag hörde att mamma kom in i hallen för att titta vem det var. jag släppte anna och drog med mig mamma ut i köket igen.

-okej mamma, anna är här och hon kan inte gå hem igen för hennes pappa slår henne och nu har hon äntligen sagt att hon har flickvän så han hatar henne. hon måste få stanna! snälla, jag tittade på mamma och hon sa att det är självklart att anna ska stanna. jag gick ut i hallen där anna nu satt på golvet med ryggen lutad mot väggen med tårar forsades ner för kinderna. jag tog hennes hand och drog upp henne på fötter igen.

en udda foooerWhere stories live. Discover now