kapitel 24

173 9 3
                                    

~ebbas perspektiv~

Jag vaknade upp i min sköna och varma säng. Jag sträckte på mig och slog i något ganska hårt. Anna. Ett leende lade sig över mina läppar och jag vände blicken emot henne. Hon sov lugnt och hennes bröstkorg reste sig sakta upp och ner. Jag vände sedan blicken emot min mobil för att kolla klockan. Halv elva. Då är dom andra här om tre och en halv timme. Jag slöt mina ögon igen och kände hur jag förflyttades till drömmarnas rike. Jag vaknade utav att någon slog till mig i sedan. Anna. Hon sov fortfarande men krävande runt i sängen som en mask. Jag kollade på min mobil. Tolv. Försiktigt satte jag mig upp och lurade mig över Anna. Hon sov fortfarande. Jävla sjusovare. Snabbt pressade jag mina läppar emot hennes och väntade på en reaktion. Efter några sekunder öppnade hon ögonen och vände på huvudet.

-God morgon, mumlade hon fram och sträckte på sig.

-Morron, svarade jag bara med och log lite mot henne. Min mage började kurra så högt att Anna kollade retligt på mig.

-Hungrig eller? Jag nickade bara och ställde mig upp. Jag plockade fram en tröja och ett par byxor åt Anna och en onepiece åt mig.

-Dom andra är här om typ två timmar så vi kanske borde äta något, sa jag och hoppade i min lila onepiece. Anna satte på sig de gråa mjukisbyxorna och det blåa linnet. Vi gick hand i hand in i köket och plockade fram lite frukost. Jag åt en knäckemacka med sylta på och en skål med yoghurt , Anna tog lite fil bara. Mestadels satt hon och petade i den med skeden men när hon såg att klockan var halv ett åt hon snabbt upp allt. Hon kollade upp på mig och log ett skevt leende.

-Hur är det gumman? Du verkar stressad, hon kollade bara ner i bordet och var tyst.

-Asså jag vet inte, jag måste ju hem till pappa sen, mumlade hon fram och jag nickade förstående.

-Du skulle kunna bo här med mig, pappa och mamma? Vi kan leta efter en lägenhet åt dig så kan du flytta ifrån din pappa, hon kollade upp på mig och la huvudet på sned.

-Får jag det då? Jag menar, dina föräldrar, vad säger dem om det? Hon log snett och såg bara allmänt söt ut.

-Dom skulle nog bara vara glada om du bodde här ett tag, vi får ju leta efter en lägenhet som du kan bo i sen, sa jag medans vi började plocka undan frukosten.

-Du är bäst babe, viskade hon och pussade mig på kinden. Ett fånleende lade sig på mina läppar och jag kom på mig själv efter ett tag med att bara stirra rakt ut på inget. Kvart i ett, då hinner jag ta en dusch.

-Jag hoppar in i duschen en snabbis Anna, du kan leta efter några andra kläder i min garderob om du vill, hon nickade bara och gick in på mitt rum. Jag vände håll och skuttade in till badrummet och plockade fram en handduk. Snabbt drog jag av mig onepiecen och underkläderna och hoppade in i duschen. Vattnet var först super kallt men efter några sekunder blev det varmare så jag bröjade tvåla in kroppen. Snabbt schampoonerade jag håret och sköljde ur skummet som hade bildats. Jag gnuggade även i lite balsam och sköljde ur det efter några minuter. Jag vred av vattnet och klev ut i det, nu väldigt fuktiga och kvava, badrummet. Jag virade in kroppen i en handduk och även en i håret. Jag hade på lite deo och sedan några sprut av min Victoria secret. Jag gick in till mitt rum och såg Anna som lagt sig på sängen igen. Jag öppnade garderoben och plockade fram ett par vita spetstrosor och en matchande vit bh. Jag tog även fram ett par ljusblåa jeans och linnet jag fick igår. Snabbt sprang jag in till badrummet och drog på mig kläderna. Jag blåste även håret tort med min hårtork. Jag gick in till Anna igen som nu låg och pillade på sin mobil. Jag kastade mig på henne och log brett när hon kollade ner på mig. Hon la sina armar om mig och pussade mig på pannan.

en udda foooerWhere stories live. Discover now