Bölüm 10 '' Yalnız kalamamak''

83 4 0
                                    

 Yula, K nın sabah sabah elindekilerle ne yapacağını merak ederken, K gözlerini  Yula' nın pijamasının desenlerine dikmiş, bu kızın pijamasındaki şeklin anlamından haberi olup olmadığına karar veriyordu.

''Güzel pijama. ''

''Teşekkürler. Bu renkleri severim bunun elbisesi de var. '' diyerek konuyu uzatacakken sordu. Sen ne yapacaksın bunlarla?

K artık ustalaşmıştı, hiç beklemeden makul cevaplar bulabiliyordu. Her zaman nefret ettiklerinin,  ani yok oluşu onu hiç hoşlanmayacağı bir duruma sokmuştu. 

'' Mira üst katta bir şeyler döktüğü için leke kalmadan temizlemek istedim. Bilirsin annem titizdir.  Mira' yı görevliye verdim  biraz gezdirip getirecek. ''  diyerek tamamen yalan olmadığını düşünüp karşısındaki meraklı kızı başka bir soru sormayacak şekilde cevapladı. Annesi titizdi kısmen sanırım bir kaç yıl önce titiz olmayı bıraktı diyebilirdi kendi kendine çünkü evin artık eskisi kadar temiz olmadığını hissediyordu. Son bir kaç yılda çok değişmişti annesi karşılıklı iletişim kurmadıkları halde bunu çok rahat söyleyebilirdi. 

Temizliği ben yaparım demek isterdim. Biliyorsun üst kata şimdilik çıkamam ama kahvaltı hazırlayabilirim. Sen devam et.

''Yok artık. ''  diye düşündü. Bu meraklı kızı asla yukarı bırakamazdı. Yula'nın  ''Üst kata şimdilik çıkamam.''  sözü K' nın yeterince gerilmesine sebep olmuştu.

Yula, mutfakta uğraşırken K yukarıda temizlik yapıyordu, nedenini anlayamadığı toprakları temizledi sayılırdı acaba terastaki kuruyan çiçekleri ne yapmalıydı. Annesinin yeşil terası arkadaşları arasında çok bilinirdi ve sık sık misafirler ağırlanırdı. Bir yıldır annesi hiç kimseyi davet etmemişti yeşil terasına,  K son 3 gündür terasın yeşil olmadığına emindi , ondan önce her şey olabilirdi umurunda değildi. Keşke yine umurunda olmasa eskisi gibi  ama hiç kimseyle uğraşmak istemediğinden her şey bilindiği gibi kalmalıydı.  K yukarıda uğraşırken kapı çaldı. Temizlik işleri fazlasıyla gürültülü olduğundan K farkında olmadan Yula kapıyı açtı. Yaz ve Ediz, Mira' yla içeri girdi, Yula'nın renkli pijamasını inceledikten sonra, yanlarında getirdikleri kahvaltılıkları mutfağa bırakıp salona geçtiler.K her şeyden habersiz temizlikle uğraşırken  sabah sürprizi salonda sohbet ediyordu. Mira herkesi salonda bırakıp yukarı fırladı, Ediz peşinden gidecekken kahvaltı hazırlamaktan kaçtığını düşününen iki genç kızın bakışlarına takılıp düşmemek için geri çekildi. 

Mira' nın birden odaya girmesiyle elindeki vazo parçalarını yere düşürdü, ne olduğunu anlamadan Mira giyinme odasına girip, annesinin ulaşabildiği bütün kıyafetleri parçalamaya başladı. K içeri koşup Mira' yı durdurmaya çalışırken bir şey fark etti. Bunlar annesinin elbiseleri değildi hem bedenleri oldukça küçük hem bu renkli parlak elbiseler annesinin sade süssüz tarzını yansıtmıyordu. Odada göz gezdirirken masanın üstünde, bir çerçeve içinde annesinin bu elbiselerden birini giymiş halde babasıyla bir fotoğrafı vardı. Gerçekten annesiymiş oldukça da zayıf bir halde, annesinin yüzündeki kırışıklardan eski bir fotoğraf olmadığını düşündü. Geçen yıl onların yaptıkları büyük kavga sonrası, kendisi bile çantasını alıp evi terk ederek kavgaya karışmıştı, bir kadının değişimine tanık oluyordu şu an. Bir an farkına vardı, Mira' nın şu an neden burada. Mira' yı alıp odadan çıkarken arkada bıraktıkları dağınıklığa bakarak kapıyı kapattı, yine yapması gerek işler çıkmıştı.

Merdivenden aşağı inerken Yaz ve Ediz' in sesi duydu. İçinde olduğu tehlikenin bir kez daha farkına varmıştı. Ailesi yüzünden sorgulanmaya hiç niyeti yoktu. Evde hiç yalnız kalamadan hafta ortası olmuş ama ailesi dışında herkes gelmişti bu eve son bir kaç gündür. İnsanlara  ailesinin nerede olduğuyla ilgili makul bir cevap vermeliydi artık...

K.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin