Yula' nın bitmek bilmeyen sorularını cevaplamaya çalışırken, ailesinin gece çat kapı gelmesi sinirlerini bozsada belirsizliğin kalkması ruhunda bir boşluğu doldurmuş gibi görünüyordu. Yine de iyi idare ettiğini düşünüyordu bunca süre çok fazla soru yığınları biriktirmişti ailesi için aslında kendi içindede çok soru vardı bunların bir kısmnı Yula' dan öğrenmek nasıl olur diye düşündü.
'' Yula, biliyorum ailemle aramızda ki ilişki biraz karışık fark etmişsindir. O sebeple tüm sorularına cevap vermek istemiyorum.'' samimi bir şekilde söyledi.
Yula' nın da kafası karışmıştı, merakla K ya baktı.
'' Aslında söylemek istemiyorumdum ama sanki daha farklı şeyler var annende bir farklılık sezdin mi? Sence neden Mira annene saldırdı? Bilmem gereken bir şeyler olduğunu düşünüyorum. Üstelik Meva hastahanede! Tesadüf olamaz değil mi?
'' Bu garipliklerin bende farkındayım Yula, ama nedenini bilmiyorum. Aslında garip bir şey daha var sen geldikten sonra Mira annemlerin odasında bir telefon buldu . İçinde ki fotoğraflara bakarsan demek istediğimi anlayacaksın.
''Bakabilir miyim? Nerede buldun?'' diye sordu Yula.
''İnandık vazosunun içinde buldu, sen gelmeden önce vazo kırılmıştı içinde toprak vardı, toprağı eşeleyerek buldu. Neden toprak var içinde hiç anlamadım, plastikle sarılı bir haldeydi.
K odaya geçip telefonu getirdi. Yula' ya uzattı.
'' İnandık Vazosu' mu, senin annenle baban bulmuştu bu vazoyu bu hikayeyi biliyorum, kutsal evliliği temsil ediyor bu vazo, bulunduğunda içinde beyaz renkte çok değişik bir toprakta varmış. Çok araştırmışlardı, x-ray cihazı etkisiz kalıyormuş bu toprakta, taklidini yaparken toprağıda eklemişlerdir çok önemli değil, yalnız bir şey saklamak için çok iyi fikir.''
K 'nın kafasında ki sorular cevaplandıkça ruhunun sakinleştiğini hissetti daha fazlasını istiyordu, telefonu Yula ' ya uzattı.
Yula telefonu ve özel kılıfını görünce bir yıl öncesini hatırladı. K' nın annesiyle ören yerindeyken bir anda telefonunu kaybettiğini söyleyip herkesi ayağı kaldırmıştı. Şu an bu telefonun elinde olmasını oldukça şaşırtıcı buluyordu. Fotoğraflara baktı K garipsemekte haklıydı havuz kenarındaki fotoğraflara baktı sonrada videoyu izledi. K' ya bakarak '' Annenin ayağı kırılmamış mıydı yılbaşından önce? ''
'' Evet bende fark ettim bunu, şimdilik aramızda kalsın kimseye bahsetme bu telefondan Yula. ''
Yula ve K konuşurken kapı dışarıdan açıldı. Tahir ve Jülide sinirli ve yorgun içeri girdiler. Salona geçip merakla onlara bakan Yula ve K ya birşeyler söylemeleri gerektiğini hissederek durdular.
Tahir, söylenen şeyler kontrolünde olsun istercesineJülide' den önce lafa atıldı:
'' Meva bizim Gölyazı' daki eve gitmiş annenle yakın oldukları için yedek anahtarın yerini biliyordu hiç zorlanmadan eve geçmiş. Şu an komada neden gitti bilmiyoruz bir fotoğrafçının dikkati sayesinde bulmuşlar, bulduklarında baygınmış çok fazla uyku hapı almış. ''
Jülide de devam etti. ''Neler olduğunu öğrenmek için beklememiz gerekiyor, biz yukarı çıkıyoruz biraz dinlenelim.
Yula ve K yalnız kaldı. K bulduğu telefonu çıkardı daha fazla ne öğrenebiliriz bu telefondan diye düşünürken Yula zihnini okumuş gibi cevap verdi. ''Maillere bakalım mı belki birşeyler vardır. Wi- fi ye bağlayalım hemen. ''
Çok fazla mail vardı bir yıllık süreçte artmıştı geriye gitmek oldukça vakit alacaktı. Mailleri incelerken K birden telefonu aldı.
''Dur bir saniye Meva' dan mail gelmiş. '' dedi K, Yula' ya bakarak. ''Hem de iki hafta önce, belki intiharla ilgili bir şey vardır. ''
K maili açtı ...
(Yazardan not: Paylaştığım şarkının bölümle ilgisi yoktur. Dün 25 oldum, çeyrek asırlık bir geçmişim var artık. Ben dinlemekten bıkmadım sizin bıkabilme ihtimalinizle ilgilenmiyorum :) Hayatımda hala çok fazla olay olmaya devam etsede K için paylaşmayacağım. Onun hayatı şuan karışık kendisi çok mutsuz bu bölüm onu mutlu eder ve umarım yakında unutur. aaa bir de K gerçek bir kişi ; )
ŞİMDİ OKUDUĞUN
K.
Narrativa generaleGeçmişten gelen kopukluğun verdiği nefretin gücüyle ayni evin içinde ailesinden tamamen izole hayat yaşayan güçlü bir karakter. Bu evden ayrı kurduğu bambaşka bir yaşam ve aksamayan bir düzen. Kurduğu bu sessiz düzen artık çatlamaya başlar ve yaşa...