5 - min idiot "kompis"

4.1K 84 4
                                    

Isabellas perspektiv:

När vi kom in på festen så stack jag fort som bara den in i gröten bland folket. Det var proppat med folk hos Adam och jag kände i princip varenda person som var här. Väl inne i gröten av människor så såg jag att Felix och hans charmiga kompisar satt i en soffa helt uttråkade. För att lätta upp deras stämning lite så gick jag fram till dem och började prata. 

- Tja boys, sa jag och gav dem alla varsin kram. Jag kände egentligen inte Felix kompisar så bra, jag hade träffat dem några fåtal gånger och bytt några ord med dem men de verkade hur som helst schysta. 

- Vad snygg du var idag då älskling, sa Felix och kysste mig på munnen. Om Vilma hade sett det här hade hon blivit helt vansinnig men det var bara roligt. Det var okej att vara närgången med Felix, vi kunde ligga med varandra gång på gång men ändå vara kompisar efteråt. En kyss betydde inte alls mycket, det var typ istället för en handskakning för oss. 

- Så vart har du kompisen, fru Sandman eller vad hon kallade sig? frågade Felix samtidigt som han flinade. 

- Jadu, hon försvann någonstans i gröten tror jag, svarade jag och samtidigt som jag slog mig ner i soffan bredvid Oscar och Oscar eller Ogge som den ena kallades för. Vi pratade ett tag men ingen av dem verkade vara så peppade på att flytta sig så jag tröttnade och gick ut bland folket. Efter en stund så kom Felix till mig, han la sina händer på mina höfter och drog mig närmre honom. Jag kände att han luktade sprit men det gjorde säkert jag också så det spelade ingen större roll. Han kysste mig mjukt och försiktigt till en början och sedan så gick allt över i hångel, riktigt grovt hångel.

- Du, jag, toaletten nu, sa Felix och slet med mig bort till en av de stora toaletterna i Adams hus. 

Felix perspektiv:

Jag och Isabella hade precis haft sex inne på Adams toalett, det var skönt men det kändes ändå konstigt för jag visste att jag bara var en i mängden. Hon tackade aldrig nej till någon. Vi hade gjort det ett antal gånger innan, ska jag vara ärlig så hade jag tappat räkningen men många var det i alla fall. När vi kom ut från toaletten så försvann Isabella ut i vimlet av folk igen medan jag gick och kollade läget runtom. Jag såg en tjej som såg lite halvt förvirrad ut stå mot väggen helt ensam, hon såg nästan lite rädd ut. Till skillnad från andra så hade hon inte klätt upp sig utan det såg ut som att hon kommit från tv-soffan. 

- Letar du efter någon? frågade jag och log. Hon vände sig om och tittade in i mina ögon. Jag såg att hon kämpade efter att säga något men fick inte fram ett ord. 

- Mm min idiot till ”kompis” lämnade mig så jag söker efter henne, svarade hon tyst, när hon började prata så kände jag igen rösten. Hon var den där söta tjejen jag hade gått in i häromdagen som jag hade skrivit en tweet om eller rättare sagt till.

- Hur ser hon ut? frågade jag och tog några steg närmre henne. 

- Du känner henne, det är Isabella, svarade hon nervöst och vände ner blicken i golvet. 

- Så du är Isabellas kompis som sov hemma hos henne för några dagar sedan? frågade jag och flinade lite. Som Isabella hade beskrivit henne så var hon världens största fan av mig men det verkade inte som så just nu.

- Mm fast vi är inte kompisar direkt, svarade hon argt. 

- Okej, följ med mig så går vi och letar efter henne, sa jag och höll ut min hand mot henne. Hon tog tag i den och följde med mig runt i huset. Vi hittade Isabella sitta i en av sofforna tillsammans med de andra killarna och prata.

- Vi hade tänkt dra hem och kolla på film istället, hänger du med Felix? frågade Oscar mig när jag och tjejen kom fram till gänget. 

- Visst men bara om hon får följa med, svarade jag och pekade på tjejen som stod bredvid mig. Killarna studerade henne från topp till tå och sedan så nickade de lite försiktigt medan Isabella gav mig en iskall blick.

- Bella du måste hålla ordning på dina kompisar, du lämnade den här tjejen helt ensam. Hon var alldeles vettskrämd när jag kom fram till henne, sa jag och kollade på Isabella som såg måttligt intresserad ut. 

- Hon heter Vilma och vi är absolut inte kompisar, svarade Isabella argt samtidigt som hon började gå bort mot dörren. Tjejen som förmodligen hette Vilma tittade ledset ner i golvet och jag hörde hur hon suckade lite. 

- Jag går och pratar med henne, kommer snart, sa jag. Killarna nickade mot mig men Vilma flyttade inte ens hennes blick från marken. Hon fortsatte att titta ner på hennes skor ledset. Jag sprang efter Isabella som hade gått ut. Hon stod med en cigarett i munnen och blåste ut perfekta ringar. 

- Varför stack du? frågade jag Isabella som stod lutad mot staketet med hennes cigarett i handen. 

- Pallar inte med Vilma bara, vi är inte vänner och det kommer vi aldrig bli igen. Jag hatar henne, hon hatar mig mer behöver du inte veta Felix, svarade hon samtidigt som hon höll fram cigaretten mot mig. Jag tog mot den och tog ett bloss innan jag gav tillbaks den till henne. 

- Men vi går hem till mig och tittar på film, du behöver inte prata med henne utan ni kan sitta på varsin sida av rummet, sa jag.

- Visst, mumlade Isabella fram och fimpade cigaretten. Jag skickade iväg ett meddelande till Ogge där det stod att han skulle ta med sig Vilma och killarna ut till oss. När de kom ut så gav Isabella mig en puss på kinden och direkt såg jag hur Vilma spände ögonen i henne. Varför skulle tjejer ha drama runt allt och inget? Okej, jag kände inte dessa tjejer och deras bråk men det verkade som att de bråkade över att den ene gjorde sönder den andres hårsnodd eller något sådant. 

______________

//Linnea

I'll prove it - The Fooo fanfictionUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum