10 - Felix och Oscar

4K 83 3
                                    

Vilmas Perspektiv:

Jag började få skuldkänslor där jag gick jämte Felix. Felix gick där som om allt var okej, som om han och Isabella inte bråkade. Det värsta var att dem bråkade på grund av mig och det kändes bara fel. Jag stannade upp och Felix fortsatte gå tills han stannade upp och vände sig om, antagligen för at han märkt att jag stannade.

- Är allt okej? frågade han oroligt och kollade på mig.

- Felix gör inte så här, viskade jag. Han kollade förvirrat på mig, jag såg även oro i hans ögon.

- Kan du inte bara erkänna att allt är mitt fel, erkänna att du gillar henne, erkänna att jag inte betyder ett skit för dig, erkänn bara jag vill inte vara den personen som står i mellan er! halv skrek jag. Jag såg hur sårad han egentligen va.

- Vilma, mumlade han och tog ett steg i mot mig med utsträckt hand.

- Felix säg inte sådär, låt mig bara vara okej. Du fick mig att känna mig speciell men vi vet båda att allt skulle vara så mycket bättre om vi aldrig träffats, viskade jag och vände mig om och började gå ifrån honom. Jag försökte blinka för att tårarna inte skulle börja rinna, men det hjälpte inte. Tårarna forsade ner för mina kinder. Men jag hann inte så långt innan jag gick in i någon.

- Herregud Vilma är du okej? Frågade personen och jag hörde direkt att det var Oscar som sa det. Jag skakade på huvudet med tårarna rinnande ner för mina kinder.

- Kom här, mumlade han och sträckte ut armarna, utan att jag visste ordet av så hade jag hans armar runt mig och jag gosade ner mig i hans hals, hans kram var inte alls lika mysig som Felix men den dög och jag behövde verkligen en kram.

 - Allt kommer bli bra, berätta bara vad som har hänt, viskade han i mitt öra samtidigt som han klappade mig på ryggen.

- Det… är.. Felix, fick jag ur mig med gråten i halsen.

- Han har väl inte skadat dig? frågade han oroligt och drog bort mig och kollade mig i ögonen, samtidigt som han hade en hand på varje axel. Jag skakade på huvudet. Jag hörde att Oscars mobil började ringa. Han tog upp den och svarade, han kolla på mig med en medlidande blick.

- Hej det är Oscar! Svarade han. Jag hörde att det var Daff som pratade på andra sidan.

- Oscar du är 20 minuter sen, de andra killarna har redan kommit för länge sedan! hörde jag Daff halv skrika på andra sidan luren.

- Asså Daff det kom upp en grej,  började Oscar och kastade ett öga mot mig.

- Inga ursäkter, kom hit genast! svarade Daff surt.

- Får jag ta med mig en vän? Det är liksom en nödsituation! sa Oscar. 

- Kör till, men du får stanna 30 minuter till sen! svarade Daff och denna gången liten lugnare.

-Tack! Svarade Oscar och lät nästan lättad, samtidigt som la på.

- Kom vi ska till studion! Fortsatte han glatt och tog armkrok med mig.

- Felix.. började jag.

- Jag ska prata med honom sen, men bara låt det va! svarade han och log mot mig.  Jag log prövande ett leende mot honom, men helt ärligt så såg det nog för jävligt ut. Det tog inte så lång tid innan vi kom till studion, där det var ett antal fans som direkt började skrika Oscars namn. Vilket började känns lite konstigt.

- Oscar vem är hon? Var det en som frågade.

- Är det din flickvän? frågade en annan. Det var flera frågor om mig och Oscar. Men han verkade inte bry sig utan gick bara rakt fram och fram till porten där han slog in den fyrsiffriga koden.

- Välkommen in! sa Oscar och skrattade samtidigt som han sträckte ut handen som en gest att jag skulle gå in. Jag gick in och kollade mig omkring. Direkt när man kom in så var det som en slags reception, där en tjej i brunt hår stod och kollade igenom en massa papper.

- Du kan slänga jackan i högen där! Svarade Oscar och pekade på högen med jackor, antagligen så tillhörde jackorna killarna. Jag gjorde som han sa och la min jacka i högen.

- Nämen hej Oscar! sa tjejen som stod i receptionen och log till Oscar tills hennes bruna ögon landade på mig.

- Men hej, vem är den fina tjejen du har med dig? frågade tjejen och gick glatt fram till mig.

- Katia, men du kan kalla mig Kat! fortsatte hon lika glatt och sträckte fram handen. Jag kollade förvånat på Oscar.

- Hon tillhör Crewet! sa han och skrattade åt mitt förvånade ansiktsuttryck. Jag nickade till svar.

- Vilma! Svarade jag och skakade hennes hand.

- Är det din flickvän? Frågade Kat och log mot Oscar.

- Nej hon är en nära vän, tror att hon och Felix har något på g, men dem har lite problem just nu! svarade Oscar och kollade lite snett på mig.

- Nämen vad trevligt, Hoppas att allt löser sig och det är kul att Felix, mer han hon inte innan Omar kom instörtande.

- Oscar kom nu! skrek Omar och drog med sig Oscar in i något som såg ut som dansstudio och jag hörde hur Oscar skrattade.

-Gå du till dem, jag måste ändå ta hand om några telefonsamtal och lite papper! sa Kat och log mot mig. Jag log tillbaka mot henne och gick in i danstudion.

- Vilmis! halv skrek Omar och sprang i mot mig när jag kom in. Jag skrattade när han kramade om mig.

- Vad fan gör hon här? frågade Felix spydigt och kollade irriterat på Oscar.

- Felix skärp dig, hon är med mig! svarade Oscar lugnt.

- Oscar du är helt jävla otrolig vet du det?! frågade Felix surt och tog ett steg närmare Oscar.

- Vad har jag gjort det är inte jag som sårar tjejer hela jävla tiden!? svarade Oscar surt tillbaka.

-Oscar det där var jävligt omoget sagt! fräste Felix surt och jag såg hur det blixtrade i bådas ögon.

- Felix sluta, började Ogge och försökte putta dem ifrån varandra. Eftersom dem nu stod så nära så deras bröst rörde varandra.

- Vafan Ogge lägg dig inte i! skrek Felix och puttade till Ogge.

-Felix skärp dig, du kan fan inte hålla på så här bara för att Isabella inte gillar dig så behöver du inte lacka och Vilma är fortfarande min vän, jag vet inte vad som hänt mellan er men ni måste fan lösa detta! fräste Oscar. Jag hade aldrig sätt någon av dem så arga, det började nästan bli läskigt.

- Du vet fan ingenting! Skrek Felix och puttade till Oscar.

- Nej nej det var inte direkt jag som hittade Vilma gråtandes på grund av dig! skrek Oscar tillbaka och puttade till Felix.

- Lägg dig fan inte i Oscar, du säger att det är jag som ska skärpa mig, det är fan du som ska skärpa dig, du har ingenting med detta att göra! skrek Felix.

- Felix seriöst skärp dig! Du kan inte utnyttja Vilma som om hon var din jävla sexleksak som du gör med alla andra tjejer! skrek Oscar. Utan förvarning så slog Felix till Oscar på kinden med knytnäven. Oscar tog handen på kinden och kollade förvånat men samtidigt surt på Felix. Medans det också började rinna blod ifrån hans näsa. Jag bara stod där och visste inte vart jag skulle ta vägen. Felix kastade en blick på mig innan han störtade ut ur danstudion utan att säga ett ord till någon. Både Ogge och Omar kollade till Oscar.

_______

Lite dålig uppdatering den senaste tiden men nu drar vi igång igen! 

// Ellen

I'll prove it - The Fooo fanfictionDonde viven las historias. Descúbrelo ahora