Ogges perspektiv:
Isabella och jag blev alltså tvingade upp på övervåningen. Hon höll min hand stadigt i hennes medan vi gick uppför den rättså branta trappan som ledde upp till mitt rum. Vi hade tidigare varit här uppe och varit aningen intima med varandra men den här gången så kändes det inte rätt. Jag ville inte bli tvingad av någon att varken ligga eller göra något med någon. För mig så ville jag att allt skulle flyta på naturligt. Inne på mitt rum så stängde hon dörren bakom sig och placerade en fjäderlätt puss på mina läppar.- Jag ser att du inte vill, därför behöver du inte, sa hon tyst. Kanske var hon lite rädd att killarna skulle stå utanför och tjuvlyssna om vi verkligen gjorde något här inne eller inte.
- Sex ska man inte tvingas till, man ska inte ens behöva tvingas till för mycket intim kroppskontakt eller kyssar, log hon försiktigt. Hon hade helt rätt i det hon sade.
- Mm, mumlade jag och tittade skamset ner på mina händer. Hon tyckte säkert att jag var en mes men jag lät henne tycka det. Om hon verkligen var intresserad att skapa något mellan oss två så skulle hon acceptera det faktum att vi inte skulle göra något med varandra nu och det verkade hon. Mitt självförtroende när det gällde sånt här med förhållanden var väl kanske inte det bästa. Faktiskt så hade jag aldrig riktigt haft något superseriöst med någon. Senast jag hade en tjej var i typ åttan och det enda vi egentligen gjorde var att hålla hand, pussas och kramas. Det var knappt att vi gjorde det då hon bodde på andra sidan stan sett från mig. Det höll inte så värst länge, kanske ett halvår - absolut inte mer.
- Alltså du kan titta på mig och prata med mig för annars kommer de här sjuminuterna ta väldigt lång tid, sa hon och knuffade mig i sidan. Jag tittade upp och sedan rakt in i hennes klarblå ögon. Hon hade ett riktigt vackert utseende och jag förstod varför andra tjejer var avundsjuka samt hur andra killar, som Felix suktade efter henne på riktigt. Man kunde se på honom hur förälskad han var i henne lite sådär i smyg och jag var ganska säker på att Vilma var något som han bara hade för att försöka komma över hans känslor för Isabella.
- Du är riktigt jävla vacker, vet du det? frågade jag henne och placerade sedan mina läppar mot hennes men drog ganska snabbt undan. En liten rodnad växte över hennes kinder och hon tittade på mig lite generat.
Felix perspektiv:
Jag satt kvar där nere med de andra killarna och Vilma. Hela tiden så rullade jag med tummarna och räknade sekunderna de var där uppe på övervåningen. Av någon konstig anledning så kände jag ett sting av avundsjuka, jag ville att Bella skulle vara här med mig och inte där uppe med Ogge för hon var ändå min kompis i grund och botten. Jag ville inte se henne tillsammans med honom. Jag ville se henne vid min sida som enbart min och ingen annans. Jag ville att hon skulle ringa mig mitt i natten och prata ut om hon mådde dåligt, att hon skulle ligga i mitt knä och mysa, jag ville vara den enda för henne men det visade sig att hon föll för någon annan, ingen mindre än den perfekta Oscar Molander. Hur sjukt det än lät så kanske jag var kär i två tjejer på samma gång för jag tyckte också om Vilma men på ett helt annat sätt än vad jag tyckte om Bella. Visst jag och Bella hade en lång historia bakom oss med mycket känslor inblandade medan jag och Vilma inte kände varandra mer än ganska ytligt. Visst hon hade berättat om några tragiska grejer som hade hänt i hennes liv men mer visste jag egentligen inte om henne.- Hur länge har de varit uppe där egentligen? Jag har inte hört något stön än, sa Omar med ett flin.
- Sex minuter och tjugofyra sekunder, svarade jag suckandes. Han skrattade åt att jag visste precis hur lång tid det hade gått.
- Kan det vara så att lille Felix kanske är lite avundsjuk? retades Oscar. Jag fnös till, jag var inte avundsjuk inte det minsta. Kanske bara lite mer än vad jag borde.
- Var glad för Ogges skull, han har inte haft tur med kärleken på länge, sa Omar och blinkade med ena ögat.
- Ja minns ni när han var på g med den där tjejen, Anne-Sophie eller vad hon hette för ett halvår sedan. Alltså fyfan vad jag ogillade den tjejen, skrattade Oscar.
- Vad är problemet? Han kanske tyckte om henne? svarade jag lite irriterat och precis då kom Bella och Ogge ner hand i hand.
- Tyckte om vem? frågade Ogge direkt.
- Anne-Sophie, skrattade Omar fram. Ogge spände ögonen i honom och muttrade något surt för sig själv.
- Vem är det? frågade Bella fundersamt.
- Ogges haff någon gång före jul, flinade Oscar och la handen för munnen för att dämpa det skrattande ljudet som var påväg ut ur munnen på honom.
- Kan ni ge er om snacket om henne någon gång? frågade han irriterat och slog sig ner bredvid oss andra.
- Vi kan istället prata om era minuter i himlen, hur var dem? frågade Omar. Jag satt bara alldeles tyst och vet mig nervöst i kinden, det var nästan så att jag önskade att de inte hade gått upp dit.
- Det var väl bra, svarade Bella och log. Säkert alldeles för bra.
VOUS LISEZ
I'll prove it - The Fooo fanfiction
FanfictionIsabella och Vilma är två tjejer från två helt olika världar. De har en gång i tiden varit bästa vänner men de slutade umgås helt med varandra och på senaste tiden har Isabella mobbat Vilma. Isabella har sedan ett tag tillbaks i tiden umgåtts regelb...