<^> 1 <^>

970 46 2
                                    

Ik stap uit mijn bed en kleed me razendsnel aan in mijn zwarte jurk. De jurk is een A-lijn en de rok komt tot mijn knieën. Ik doe mijn witte schort voor en doe mijn blonde haren nog snel in een knot. Daarna loop ik naar de kamer van Cessily die meteen tegenover die van mij is. Ik klop zacht op de deur en open die op een kier. Cessily draait zich kreunend om. 'Goedemorgen miss Cessily' zeg ik zachtjes.

Ze zucht diep. 'Ik heb gedroomd Dacey' mompelt ze.

'Echt waar miss, mag ik weten waar de droom over ging?'

Ze knikt. 'Over de zon, ik liep op de zon.'

'Was het daar mooi?'

'Heel erg mooi' zegt ze enthousiast.

'Dat is mooi miss, maar nu zal ik u helpen aankleden en gaan we de avonturen van deze wereld tegemoet.'

Cessily knikt. Ik open de gordijnen en zie dat Cessily al uit bed is gestapt. Haar donkerrode haar is kort geknipt en komt tot haar schouder. Ze heeft witte ogen aangezien ze niets kan zien. Ik help haar omkleden in één van haar lichtblauwe jurkjes. Ik kam haar haar en doe er nog een stik in. Daarna lopen we pratend over haar droom naar beneden. Ik begeleid haar naar de eetzaal waar de familie iedere ochtend ontbijt. Lord Conn en Lady Riona zijn er al. 'Goedemorgen Lord en Lady' zeg ik.

'Goedemorgen' zeggen ze tegelijk.

Ik zie toe hoe Cessily naar haar stoel loopt. 'Dacey' zegt Lord Conn, 'ik wil je even spreken na het ontbijt.'

'Oh maar Lord ik heb miss Cessily belooft...'

'Gizela zal met haar meegaan.'

Ik zie Cessily's gezicht even betrekken. Ze mag Gizela absoluut niet! Gizela is veel te streng voor haar.

'Ik zal er zijn Lord, waar precies?'

'Kom maar naar de werkkamer.'

'Natuurlijk, ik zal er zijn.'

'Goed.'

'Eet smakelijk dan.'

'Eet smakelijk' zeggen ze tegelijk.

Ik loop naar de keuken. Glais, de kok, is er al. 'Goedemorgen' zegt hij.

'Goedemorgen' zeg ik, 'heeft u goed geslapen?'

'Jij alsjeblieft Dacey, jij. Ik ben nog niet zo oud.'

'Ouder dan de lord.'

'Laat hem dat maar niet horen' hoor ik Brog zeggen.

'Goedemorgen' zeg ik.

Brog loopt naar de tafel en gaat alvast zitten. 'De Lord is goed gehumeurd vandaag' zegt hij, 'dus je zou ermee weg kunnen komen.'

Ik gniffel. 'Bedankt voor de tip.'

Calain komt de keuken inrennen. 'Te laat' vraag ik.

'O ja, hij is zeker te laat' zegt Glais, 'waar is mijn pollepel?'

'Ik wilde alleen maar komen zeggen dat iedereen er is en ze honger hebben.'

'Laten we ze dan maar eten gaan brengen' zegt Glais.

En precies op dat moment gaat de bel van de eetzaal. De rest van het personeel komt binnen en we gaan zitten. Glais en Cailan brengen de familie snel eten en daarna ontbijten wij. Als de bel weer gaat staat Gizela op en loopt naar de eetzaal. Ik loop naar de hal en wacht tot de lord komt. Maar hij is niet alleen, Lady Riona en miss Zinerva lopen met hem mee.

Meteen word ik ongerust. Is er iets ernstigs aan de hand. 'Ga je mee Dacey' vraagt de Lord.

'Natuurlijk.'

Ik loop achter ze aan naar de werkkamer van de Lord. Zinerva komt naast me lopen. 'Waarom zijn jij en de Lady mee' vraag ik fluisterend.

'Geen zorgen hoor, ik wil dat je iets voor me doet. Maar dat hoor je zo wel.'

Ik knik. De Lord loopt de kamer in en sluit de deur achter mij. Hij pakt zijn pijp en doet er wat tabak in. De Lady en Zinerva gaan alvast op de stoelen voor het bureau zitten. Lord Conn steekt zijn pijp op en zegt: 'Dacey, er is een brief gekomen. Van het koninklijk huis.'

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

A/N oké lieve lezers,

Mijn school is weer begonnen. Ik zit nu in mijn examenjaar!!! Ik ga dood! 😱😱😱

Ik heb wel een geniale eco leraar (een Limburger btw die helemaal gek is op fortuna sittard) dus de eco lessen ga ik wel overleven.

dit wilde ik gewoon ff kwijt. heel erg veel leesplezier bij dit verhaal. Xxx Mairin

The Demon PrinceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu