<^> 4 <^>

836 40 2
                                    

Een week later is het dan zo ver. We gaan naar het paleis vandaag. Mijn haar is gisteravond bruin gemaakt door Zinerva. Toen we weer mijn kamer inkwamen lopen waren Lord Conn en Lady Rionna er opeens. Ze hadden me verteld dat bruin me ook heel erg goed stond. Ik had ge-grinnikend.

Nu staan Zinerva en ik te wachten op de trappen van het huis. En natuurlijk heb ik ook mijn lenzen in. Mijn ogen zijn nu bruin van kleur in plaats van grijs. Er komt een lange limo aanrijden en twee mannen stappen uit. 'Miss Zinerva' vragen ze.

'Dat ben ik' zegt Zinerva.

Haar stem klinkt koud. Ik weet dat ze dat doet omdat iedereen moet zien dat ze van adel is. Zo is ze opgevoed. Maar als we alleen zijn dan is ze heel anders. Dan is ze vrolijk en dat hoor je ook in haar stem. 'Ik ben Briac en dit uw chaffeur, Sully' zegt de man weer, 'wij brengen u en uw diensmeisje naar het paleis.'

Zinerva knikt. We gaan achterin zitten als Briac de deur voor ons opent. 'Zo' zegt Zinerva, 'op naar het paleis.'

Ik glimlach. Na een paar minuten begint de auto te rijden. 'Hoe lang is het rijden' vraag ik aan haar.

'Niet lang, uurtje minstens.'

'Oké.'

'Geen zorgen hoor, ik bescherm je. Jou gebeurt niets.'

Ik glimlach en omhels haar dankbaar. 'Dat weet ik toch' zeg ik, 'ik zal jou ook altijd beschermen.'

De rest van de weg praten we over wat er gebeurd in het huis. Het is niet echt roddelen, maar gewoon de gebeurtenissen bespreken die er zijn gebeurd. Zoals dat Murron Noland helemaal heeft uitgescholden en dat Lady Riona en Lord Conn echt kwaad geworden zijn. Ze kreeg een maand kamerarrest. Ze moet nog een week.

Als we er zijn worden we naar een zitkamer gebracht waar de rest van de adellijke meisjes zijn die ook hun dienstmeisjes bij zich hebben. Na een half uur is iedereen er, vijftien meisjes, en worden we allemaal naar de troonzaal gebracht. De koning zit op zijn troon. Zijn zoon en dochter zitten aan weerszijden van hem. De koning heeft donkergrijze haren, rode ogen en ziet er al best oud uit.

Zijn zoon, Weylyn, heeft zwarte haren en zwarte ogen. Zijn zusje, Wynnie, heeft bruine haren en bruine ogen. Prins Weylyn kijkt nieuwsgierig naar de meisjes. En zijn blik blijft hangen bij Zinerva.

Iedereen maakt een diepe buiging. De koning staat op en loopt langs de meisjes van adel heen. Ik hoop maar dat hij niet ziet dat mijn haar geverfd is. Dat zou vreselijk zijn! Vooral voor mezelf, maar ook voor de familie.

De koning gaat weer op zijn troon zitten. 'Welkom dames' zegt hij, 'in mijn kasteel. Mijn wachters zullen jullie zo naar jullie vertrekken begeleiden. De dienstmeisjes zullen bij u slapen zoals u gewend bent hoop ik. Als daar bezwaar tegen is dan hoor ik dat graag.'

'Ja Sire' zeggen ze allemaal tegelijk.

'Mooi, de dienstmeisjes zullen vanavond gehaald worden. Zij zullen mee eten met het belangrijkste personeel. U, de meisjes, zullen gehaald worden om met mij en mijn kinderen te eten.'

'Ja Sire.'

'Goed.' 

Hij geeft een kort knikje naar de wachters. Ze lopen naar ons toe en vragen ons om hem te volgen. Dat doen we ook. Als we in ons vertrek zijn laat Zinerva een opgeluchte zucht horen. 'Gelukkig hoef jij niet zo formeel te doen de hele tijd' zegt ze.





The Demon PrinceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu