<^> 2 <^>

908 48 2
                                    

Ik slik. Wat als de koning wil dat ze me terug naar de mensen sturen? Dat wil ik echt niet! Ik ken daar helemaal niemand. 

'Rustig Dacey' zegt Zinerva, 'je mag zolang blijven als je zelf wil.'

Ik haal diep adem en knik. 'Die brief ging over een bal' zegt de Lord, 'ter ere van de twintigste verjaardag van de kroonprins en de prinses. Ze hebben alle adellijke meisjes van 18 tot en met twintig uitgenodigd om naar het bal te komen. Zinerva gaat dus ook. En natuurlijk sturen we een dienstmeisje mee met haar. Zinerva wil dat jij meegaat.'

'Ik' vraag ik geschrokken, 'naar het paleis van de koning?'

Ik kijk naar Zinerva en zeg: 'ik ben vereerd miss Zinerva maar ik kan niet gaan. Ik ben maar een mens.'

'Dacey' zegt Lady Riona, 'maak je je zorgen over de koning?'

'Ja Lady, dat doe ik. Zowel u als de lord hebben me altijd gewaarschuwd voor hem. Dat als ik ooit met hem in contact zou komen, dan mocht ik niets zeggen over mijn afkomst.'

Lord Conn neemt nog een trekje van zijn pijp. 'Ik snap dat je bang bent voor hem Dacey' zegt hij, 'maar de koning laat zich alleen in met adel. Niets persoonlijks natuurlijk.'

'Weet u het heel zeker Lord? Wat als hij het merkt? Ik bedoel, mijn haar en ogen zijn licht van kleur. Dat merkt iedereen meteen als ze me zien.'

Zinerva staat op, 'daar weet ik iets op. Vader?'

Lord Conn knikt. Zinerva snelt weg en ik zucht diep. 'Dacey' zegt Lady Riona, 'we zouden je er niet heen sturen met Zinerva als we weten dat het zo gevaarlijk is daar.'

Ik knik zacht. Ik ben nog steeds niet overtuigd. Het liefste blijf ik hier, in het huis. Maar ik wil Zinerva niet alleen laten gaan met Gizela of Noland. Zij weten niets over Zinerva!

Doordat de deur word opengegooid breek ik mijn gedachtegang even af. Zinerva heeft een sjaal meegebracht en een paar lenzen. Ze doet de lenzen in bij me en de sjaal om mijn haar zodat het bedekt word. 'Perfect' zegt ze blij.

'Miss Zinerva' zeg ik met een zucht, 'dit heeft toch geen zin. Ik voel me echt veereerd maar... maar dit gaat zo niet werken.'

Ik doe de sjaal af en ook de lenzen. Die geef ik aan haar terug. 'Het spijt me' zeg ik zachtjes, 'maar ik kan het niet.'

Ik loop weg naar mijn eigen kamer. Gizela is bij Cessily dus die let goed op haar. Ik ga in de vensterbank zitten en kijk naar de blauwe lucht.

Ik wil het risico niet nemen dat iemand ontdekt dat ik een mens ben. Wat als de kroonprins het merkt, zou hij het dan tegen zijn vader vertellen? Of zou hij me afpersen zodat ik dingen voor hem ga doen? Niemand heeft me nog gewaarschuwd voor hem. Wel voor de koning. Al heel erg vaak zelfs!

Er word geklopt op mijn deur. 'Kom binnen' zeg ik.

Via het raam zie ik dat Lord Conn binnenkomt. 'Ik wil even praten met je Dacey.'

The Demon PrinceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu