Le premier(1)épisode

5.1K 120 2
                                    

'Najma'

Ungku Najma terasa seperti ada yg memanggilnya lalu memusingkan badannya ke belakang. Tapi malangnya tiada siapapun yg sedang memandangnya.

"What wrong,beb?" tnya Zuyyin, kawan baiknya yg pelik dgn tingkah laku Ungku Najma sebentar tadi.

"Did you hear someone call me?" tnya Ungku Najma kpd Zuyyin. Mahukan kepastian.

"No..." balas Zuyyin lalu memandang sekeliling mereka. Tiada siapa pun yg seakan-akn sedang memandang ke arah mereka.

'Aduh,apa pulk kwn aku sorang Ni' hatinya rasa tdk enak.

"Are you okey,dear?" tnya Zuyyin yg mula risaukan sahabatnya itu. Tangannya diletakkan di bahu Ungku Najma.

Ungku Najma diam seketika. Dia memandang sekeliling. Memang tiada siapa yg memandangnya.

"Bery" Zuyyin memanggil Ungku Najma. Risau melihat gadis itu tdk menjwp soalannya.

"Yes,yes. I'm okay. Don't worry" katanya sambil tersenyum. Cuba membuatkan hati sahabatnya itu reda.

"Are you sure,dear?" tnya Zuyyin lagi. Risau. Sahabat kan.

"Yes Zuyyin Abdullah. Aku okey. Awat la meke ni? Risau sgt"
Balas Ungku Najma. Dari bahasa Englishnya terus keluar loghat Peraknya. Maklumlah, keturunan diraja negeri Peraklah kan.

"Amboi...habis keluar semua perak kau. Tak adalah. Aq bertanya, kau diam je. Risaulah. You are my friend,beb" kata Zuyyin smbil memeluk sahabatnya itu.

Ungku Najma tersenyum. Rasa terharu dgn sahabatnya itu. "Sorry,dear.but I'm seriously okay. Dah jom balik. Nanti papa marah" katanya

"Ya,ya, jom balik. Kau kena rehat kat rumah. Luar ni bahaya" kata Zuyyin. Masih risaukan Ungku Najma.

Ungku Najma yg mendgrnya hnya tergelak. Faham Dgn kawannya yg mmg terlalu risaukan dia. Mereka meneruskan perjalanan. Sblm itu, sempat Ungku Najma memandang ke belakang semula. Masih tiada siapa yg memandangnya.

'Apa tadi tu?' hatinya tertanya-tanya.

King From ITALIWhere stories live. Discover now