Episode trois(3)

1.3K 57 0
                                    

"Sambung belajar?!" terkejut Ungku Najma dgn permintaan dari ibunya itu.

"Yelaa. Universiti Bery tu universiti paling bagus tahu." Tengku Nadrah mempertahankan keputusannya sempat dia memuji universiti anaknya itu.

Nak tak nak, anak gadisnya itu perlu juga menyambung pengajian. Dah mcm org tk berpelajaran. Duduk rumah shj kerjanya.

"Ma..." Ungku Najma merengek. Dia ada memori pahit ketika dia belajar di universiti. Dia takut dia trauma semula.

"Kalau sbb trauma Bery itu jgn risau" kata Tengku Nadrah. Faham dgn apa yg sdg difikirkan anaknya itu.

"Apa yg tk risaunya,ma. Bery tk nk benda tu berulang lgi!" Ungku Najma membantah. Dia tk nk kejadian lalu terjadi semula.

"Jgn risau, mama dh siapkan bodyguard utk Bery. Esk pergi je universiti" tegas Tengku Nadrah.

"Ma...siapa yg nk jdi bodyguard Bery?" dia merungus. Siapalah yg sudi pertahankan gadis cerewet sepertinya itu.

"Jgn risaulah. Esk dia akn ada dgn Bery" balas Tengku Nadrah lalu beredar dari situ.

Melihat ibunya pergi begitu shj,mmg jelaslah bhw mamanya tekad menyuruhnya sambung belajar.

"Arghhhh" dia rebahkan badannya di sofa empuk di ruang tamu rumahnya itu.

Matanya tertutup. Stress dgn mamanya yg ttp memaksanya utk pergi ke universitinya.

"Stress nmpk" tgh Ungku Najma cuba tenangkan hati, perosak jiwa raganya hadir. Siapa lgi klau bukan Ungku Uzzam.

"Can you just let me be alone" kata Ungku Najma dgn nada menyampahnya.

"Well, you know I not like that" balas Ungku Uzzam. Kata² lelaki itu hnya menambahkan sakit hati Ungku Najma.

"Huh! lebih baik duduk dlm bilik dari hadap kata² yg menyakitkan hati kau tu." geram Ungku Najma dibuatnya. Dia igtkn turun ke bwh dptlah tenangkan diri.

Mcm² pula jadi. Dgn mama yg tiba² menyuruhnya sambung belajar, dan skrg lelaki itu dtg pula menambahkan rungsingnya.

Ungku Najma turun dari tmpt pembaringannya. Sempat dia menjeling lelaki itu ketika dia melaluinya.

Disbbkn terlalu marah, Ungku Najma tdk perasankan tangga kecil di hdpnnya.

"Eh..." dia hendak terjatuh dan...

Satu tangan elok hingga di pinggangnya. Menahannya dari jatuh.

Pipi Ungku Najma naik merah. Terkejut. Dia tahu tgn siapa di pinggangnya itu.

"Hati-hatilah!" pesan Ungku Uzzam agk tegas ketika menyelamatkan gadis itu dari terjatuh. Dia jdi risau apabila melihat gadis itu hampir jatuh.

Yup. Ungku Uzzam yg menyelamatkan Ungku Najma.

Tgnnya masih di pinggang Ungku Najma. Tdk perasan mungkin.

Lelaki itu memandang Ungku Najma dari belakang. Matanya memandang gadis itu penuh makna.

Ungku Najma jadi tersentak mendgr suara tegas lelaki itu tpi dia rsa selamat dlm dakapan lelaki itu.

Dia tdk mahu lelaki itu melepaskannya. Dia jadi takut sekiranya lelaki itu melepaskannya.

" Hati-hati lain kali" kata Ungku Uzzam lalu perlahan-lahan meleraikan tgnnya.

'Jgn lpskn!' hati gadis itu menjerit.Tapi malangnya Ungku Uzzam sudah sepenuhnya melepaskan tgnnya.

Dia lalu pergi dari situ. Ungku Najma memandang pemergian lelaki itu.

Dia memegang dadanya. 'Dup dap' laju shj bunyi itu kedengaran.

'Siapa sebenarnya dia hingga mampu buat aku rasa sebegini?' hatinya tertanya sambil mata tdk lps memandang Ungku Uzzam.

King From ITALIWhere stories live. Discover now