Ungku Najma mengejar langkah Ungku Uzzam yg tersgtlah laju mengalahkan train to busan.
"Weyh,stoplah" penat Ungku Najma mengejar lelaki itu. Dia hnya mahu berckp sebentar shj.
Tapi malangnya, Ungku Uzzam tdk mengendahkannya.
"Ungku Uzzam Agustine!" nama penuh lelaki itu disebut. Mmg tiada cara lain lgi mahu menghentikan lgkh lelaki itu.
"Kau nk apa?" tnya Ungku Uzzam sebaik shj dia memusingkan bdnnya menghadap gadis itu apabila nama penuhnya disebut.
Lgkh Ungku Najma terhenti segera. Takut dia terlanggar bdn lelaki itu pula.
"Okay, first why you lie to mama? Second, what just happen between us and third, are you really sick?" 3 soalan bertubi tubi dari Ungku Najma.
Ungku Uzzam mengusap mukanya. Dia tahu dia ttp perlu berdepan soalan itu.
"Okay. Everything I do just now, I'm sorry. So sorry. This is my fault. Aku tk patut buat benda tu." kedengaran tangisan dihujung ayat. Ungku Najma yg mendgrnya segera memandang wjh yg menunduk itu.
"Hei hei, shuuu don't cry. It sokay. Okay? I know that is not yourself. I don't know what thing had penetrated you. But I'm okay. Don't cry." Ungku Najma memujuk lelaki itu. Tdk dia sngka Ungku Uzzam akn menangis.
Hatinya sakit. Sakit lihat lelaki itu menangis. "Please stop. You make me hurt. I don't know why but it truly hurt" sebak Ungku Najma dibuatnya.
Dia tdk boleh melihat org menangis. And tangisan Ungku Uzzam itu buatkan hatinya makin sakit. Seperti hatinya itu tdk mahu lelaki itu terluka.
Ungku Uzzam yg mendgrnya segera menghentikan tangisannya.
"Okok. I'm sorry. Really sorry. Naj,look at me. I not crying,right?" tnyanya smbil tersenyum. Mahu meredakan hati gadis itu.
Ungku Najma memandang Ungku Uzzam. Ya. Tiada lagi air mata yg jatuh di wajah itu.
"Syukurlah" Ungku Najma tersenyum dgn senyuman paling manis yg tdk prnh dilihat oleh Ungku Uzzam.
Ungku Uzzam terpaku terpana dgn cahaya dari senyuman itu. Pipinya naik merah. Utk seketika, Ungku Najma kelihatan cantik yg tersgt.
'Cantiknya' hatinya sudah tdk keruan. Wajahnya yg memandang muka Ungku Najma ditundukkan. Tdk mahu gadis itu perasankan akn pipinya yg mula memerah itu.
"Eh kau knp? Sakit ke?" Enth knp malam itu, Ungku Najma terlalu baik. Mungkin krn dia tdk pndg lelaki itu sbg seorang yg annoying mlm itu.
Laju tgn Ungku Najma hinggap di dahi lelaki itu. Hbis kepala yg ditundukkan itu tadi terus ternaik gara² tgn Ungku Najma yg sgt kuat menolak dahi lelaki itu ke ats. Menghadaplah wajah Ungku Uzzam di hdpn wajah Ungku Najma.
Ungku Uzzam terkejut dgn tindakan Ungku Najma. Dia jadi keras disitu. Tdk tahu apa yg perlu dilakukan.
Kepalanya ditundukkan, mahu memeriksa suhu lelaki itu dgn suhu bdnya yg mmg tersgt normal itu.
"Tk panas pun" Ungku Najma menaikkan semula wjhnya. Dan terkejut bila wjh Ungku Uzzam betul² dihadapannya. Salah dialah sehingga terjadi sebegitu.
Baru dia sedar yg dia terlalu risaukan Ungku Uzzam. Automatik otaknya menyuruh dia berdiri.
"Am,am" tdk tahu apa yg harus dia katakan. Gadis itu jadi gelisah dan malu yg tersgt. Jdi Ungku Najma membuat keputusan utk berlari masuk ke biliknya.
Ungku Uzzam yg terkejut dgn tindakan segera Ungku Najma hnya mampu terpaku. Dia memegang kedua-dua pipinya.
Panas...
YOU ARE READING
King From ITALI
Romantizm"Papa, s'il vous plaît Expliquer"(papa,tolong terangkan) Ungku Najma Aubery mula naik angin. Keluarlah semua perancis²nya. Entah kenapa seorang lelaki yg tdk dikenalinya perlu tinggal sekali dengan keluarganya. " Aubery entendu, il a besoin de res...