Episode trois(3)

1.4K 61 0
                                    

"Ting! Tong!" bunyi loceng rumah kedengaran.

Semua yg didalam rumah memandang ke arah pintu.

Masing² sibuk dgn hal sendiri.
Tengku Nadrah sedang memasak, Tengku Aillard dgn surat khabarnya, Ungku Uzzam sedang mandi. Tengahari baru nk mndi. Habit. Dan last Ungku Najma baru bangun tidur dan sedang menuruni tgn apabila loceng rmh itu kedengaran.

"Tak pe ma, biar Bery buka" Ungku Najma menghentikan pergerakan Tengku Nadrah. Dia sukarela utk membuka pintu. Mamanya terlalu sibuk di dapur. Takkan setakat buka pintu tdk mampu dia buat.

"Ha,ha. Buka cepat" arah Tengku Nadrah. Tdk mahu dia org yg menekan loceng itu tertunggu-tunggu. Dia sambung memasak. Bukan dia tdk mahu umpah maid tapi dia rasa tk perlu. Dia blh memasak. Mengemas pun boleh. Tak de hal.

"Okey" jwp Ungku Najma dgn nada ceria. Dh tidur puas dari pagi mmg cerialah. Tmbh² lgi Ungku Uzzam tdk ganggu dia tidur pagi itu.

Dia berjalan mendekati pintu rumahnya dan membukanya pintu kaca dihadapannya itu.

Kelihatan seorang gadis sdg membelakanginya. Nmpk seperti dari luar negara.

"Aaa, cik?" Ungku Najma memanggil gadis itu kerana gadis itu tdk mendgr bunyi pintu dibuka. Klau dgr, sudah pasti dia sudah memusingkan bdnnya.

Gadis itu memusingkan badannya apabila Ungku Najma memanggilnya.

Gadis itu sgtlah comel. Seperti lgi muda dari Ungku Najma. Matanya kelabu.

'Macam mata Uzzam' kata hati Ungku Najma apabila pertama kali memandang wajah gadis itu.

Muka gadis itu bertukar ceria apabila melihat Ungku Najma yg dihadapnya skrg.

Ungku Najma jadi hairan. 'Kenapa dia ni?' hatinya tertanya-tanya.

Gadis itu meluru memeluknya. Habis terjatuh beg yg dipegang gadis itu tadi.

"Aarrrr, seperti yg saya jangkakan. Akak sgttttt comelllll" gadis yg tdk dikenali itu menjerit lalu berkata dgn nada yg sgt ceria dan meluru memeluk Ungku Najma.

"Eh,eh?" hampir terjatuh Ungku Najma apabila gadis itu memeluknya tiba-tiba.

'Akak?' pelik hatinya mendgr panggilan itu.

'Aku kenal dia ke?' terfikir di otak Ungku Najma utk seketika.

"Weyh apa lama² ni?" tiba² dtg Ungku Uzzam. Mana tdknya, lama sgt Ungku Najma pergi.

Mata lelaki itu membulat apabila melihat gadis yg memeluk tubuh ramping Ungku Najma itu.

Gadis itu terkejut+ceria apabila terpandang Ungku Uzzam di hadapannya.

"Abanggggg" gadis itu meluru pula memeluk Ungku Uzzam.

Habis kebelakang tubuh tegap lelaki itu.

"Abg?" Ungku Najma pndg pelik pda Ungku Uzzam.

"Errr...."

King From ITALIWhere stories live. Discover now