Episodio due(2)

1.6K 61 1
                                    

Pagi itu, tdk seorangpun mahupun Ungku Najma atau Ungku Uzzam berani keluar dari bilik. Kerana mereka tahu pasti mereka akn terserempak nanti.

Tapi apakan daya,perut yg lapar memanggil-manggil utk turun.

"Laparnya..." terdgr keluhan Ungku Najma. Klau bkn krn kejadian mlm smlm, pasti dia sudah turun mkn. Barangkali 10 pinggan blh dia hbiskan.

"Dia sakit lgi ke?" tiba² shj dia risaukan Ungku Uzzam.

Perutnya mula berbunyi. Maklumlah dia tk mkn lgi utk hari ini.

"Arghhhhh. Keluar jelah" katanya. Tdk mampu lgi dia tahan perutnya yg tersgt lapar skrg ini.

Pintu dibuka dan dia terkaku. Matanya bertembung dgn mata kelabu kepunyaan Ungku Najma.

Mereka berdua terdiam. Kepala Ungku Najma ditundukkan.

"Arr, mama panggil mkn" kata Ungku Uzzam tergagap.

Rupa²nya lelaki itu sudah keluar dari biliknya. Dah Tengku Nadrah meminta dia memanggil Ungku Najma.

"Arrr. Ya,ya. Ok" jwp Ungku Najma. Juga tergagap.

Dia mula bergerak turun dan tiba² shj tgn lelaki di hdpnnya memegang lengan tgnnya. (Berlapik)

Ungku Najma pndg lelaki itu. Hairan dibuatnya.

"Aku sihat je. Jgnlh risau" Ungku Uzzam berkata tnpa melihat wjh gadis itu. Seakan dia tahu gadis itu juga terfikirkan dia.

Pipi Ungku Najma naik merah. "Aku tk risaukan kau lah" katanya dgn nada mahu bergaduh. Dia perlu hentikan semua ini.

"Eleh" Ungku Uzzam mula ada ciri² mahu bergaduh dgnnya.

"Jgnlh perasaan Encik Agustine"
Kata Ungku Najma dgn belagak.

"Jgn risaukan saya Cik Aubery"
Ungku Uzzam membls balik.

"Ceh" Ungku Najma berdecit.

Akhirnya mereka lupakan juga kejadiaan awkward itu.

"Dh turun mkn" arah Ungku Uzzam.

"Siapa kau nk arah aku? Aku tk lapar" kata Ungku Najma ego. Sedangkan perut tgh lapar skrg tu.

"Mama masak daging masak kicap" saja Ungku Uzzam umpan gadis itu dgn mknn kegemaran gadis itu.

"Dah jom turun" serta merta gadis itu menukar fikirannya.
Dia berjalan laju menuruni tgn.

Ungku Uzzam tergelak kuat. Tdk tahan dgn perangai ego gadis itu.
'Tahu lapar' hatinya mengejek.

"Diamkan mulut kau Uzzam Agustine. Or I will kill you!" sempat Ungku Najma memarahi lelaki itu dari bawah. Dia dgr je gelak tawa lelaki itu yg terlampau kuat itu.

King From ITALIWhere stories live. Discover now