En uskalla katsoa Scottia silmiin, kun mutisen Trayn nimen vastaukseksi hänen kysymykseensä. Kuka hän on, senkö sinä haluat tietää Scott? Scottin kysyvästä ilmeestä päätellen nimi Tray ei taida kertoa mistään mitään. Minulla on suuri houkutus valehdella Trayn statuksesta elämässäni, mutta silti jatkan totuudenmukaisesti: "Minun... poikaystäväni." Sanan loppuosasta saa hädin tuskin selvää. Häpeän sitä tosiasiaa, että Tray on poikaystäväni. Häpeän, koska Tray ei ole mikään valkoisella ratsulla auringonlaskuun kiitävä prinssi. Hän ei ole poika, jota voisin katsoa hymyillen silmiin ja olla onnellinen hänen olemassaolostaan. Ei, koska hän ei ole Scott.
Scott ei vastaa mitään, joten minun on pakko nostaa katseeni käsistäni hänen silmiinsä. Hänen silmänsä ovat kovat, kylmät, kun hän katsoo minua. Sisälläni leimahtaa. "Sinulla ei ole oikeutta katsoa minua noin!" huudan äkkiä vihaisena, niin vihaisena, että käteni puristuvat nyrkkiin ja raivoni ruokkii voimaa sisälläni. Se voima kohottaa ääneni niin kovaksi, että Scott säpsähtää yllättyneenä. Hänen reaktionsa vain ruokkii sisälläni loimuavia liekkejä. "Sinä itse kävelit pois elämästäni sanaakaan sanomatta! Tiedätkö, kuinka paljon se sattui? Tiedätkö, kuinka kauan minulta meni, että painajaiseni loppuivat? Joka yö näin unta pimeistä hahmoista, jotka uhkasivat minua ase kädessä. Tai mikä pahempaa, uhkasivat sinua. Ja ilman sinua vieressäni olin tulla hulluksi. Jätit minut yksin hetkellä, jona olisin kaivannut sinua eniten."
Vedän henkeä ja haastan hänet katseellani sanomaan jotakin, mutta hän ei sano mitään. Hän vain katsoo, katsoo kuin se tekisi kipeää. Siispä jatkan: "Pahinta oli, että rakastin sinua yhä. Yritin puolustella itselleni tekoasi, puolustin sinua veljeäni vastaan. Uskottelin itselleni, että lähtösi oli minun vikani. Vasta sitten kun aloin olla vihainen, vasta sitten aloin tajuta, että en voi syyttää itseäni sinun kusipäisyydestäsi ja ajattelemattomuudestasi. Ja Tray auttoi minua astumaan askeleen eteenpäin. Hänen maailmaansa ei mahdu mitään muuta kuin hän itse, ja se sopi minulle. Minun ei tarvinnut pelätä, että hän lähtisi, ei niin kauan kuin hän ei saavuttanut tavoitettaan."
Scottin silmissä välähtää. "Tavoitetta?" hän murahtaa. Avaan suuni vastatakseni, mutta suljen sen jälleen ja mietin uudestaan. Scott tuskin ilahtuisi kuullessaan, että olen yhdessä pojan kanssa, jonka ainoa tavoite on kellistää minut sänkyyn. Siispä otan toisen lähestymistavan: "Niinkö, Scott? Tuo on se asia, johon sinä tartut?"
Entinen poikaystäväni katsoo minua tuskaisesti, kädet nyrkissä ja huulet värähdellen. Hän ei kuitenkaan ehdi sanoa mitään, kun Trayn huuto keskeyttää meidät: "Mitä hemmettiä täällä tapahtuu?" hän kysyy vihaisesti, samalla kun lähestyy meitä pitkin askelin. Kun hän pääsee lähemmäs, hän tarttuu käteeni niin tiukalla otteella, että sävähdän sekä yllätyksestä että kivusta.
"Kuka hän on?" Tray kysyy, nyt taas omistushaluisen kiinnostuneena Scottin roolista elämässäni nähdessään meidät keskustelemassa. "Petätkö minua hänen kanssaan? Onko hän syy, miksi et voi mennä sänkyyn kanssani?"
Naurahdan ironisesti voimatta estää itseäni. Tiedän Trayn pettävän minua itse, joten hänen sanansa eivät voisi olla juuri sen enempää tekopyhät. Tray tosin tulkitsee naurahdukseni toisin. Hän tulkitsee sen niin, että myönnän hänen epäilyksensä todeksi. Hänen otteensa tiukkenee ja kuulen hänen hampaansa kalahtavan yhteen. Se taas saa Scottin välittömään hälytystilaan. Riitelimme tai emme, hänen ensimmäinen vaistonsa on kaikesta huolimatta pitää minut turvassa.
"Irti hänestä", Scott sanoo hiljaisella äänellä mutta sitäkin uhkaavammin. Tray ärähtää vastalauseeksi ja painaa kyntensä ihooni sellaisella voimalla, että huulieni välistä karkaa tukahtunut älähdys. En usko, että Scott jää sekunniksikaan ajattelemaan, kun hän tarttuu kädellään Trayn ranteeseen ja nykäisee. Tray on vahva, luultavasti vahvempi kuin Scott, ja hän olisi luultavasti onnistunut säilyttämään otteensa, ellei hän olisi yllättynyt äkillisestä fyysisestä kontaktista. Nyt hän ei ole varautunut vastahyökkäykseen, joten hänen otteensa kirpoaa. Henkäisen ja hieron toisella kädelläni kynnenjälkiä ihossani.
ESTÁS LEYENDO
Epätäydellinen
RomanceTarina tytöstä, joka halusi kaiken muttei saanut mitään. Tarina pojasta, joka ei halunnut mitään mutta sai kaiken. Tarina vastakohdista, jotka täydentävät toisiaan, ja tarina täydellisyyden epätäydellisyydestä. 16-vuotias tyttö tuntee elävänsä varjo...