12 Olimposlu ve Yunan Tanrıları

55 7 2
                                    


Bu bölümü aranızda gereksiz bulanlar olacaktır ama hikayenin içinde yunan tanrı ve tanrıçalarını kullanacaksam sanırım biraz gerekli bir bölüm. Eminim aranızda bu tanrı ve tanrıçalar hakkında bilgisi olanlar vardır ama hikayede bir yanlış anlaşılma veya tamamen her şeyi açık şekilde herkesin anlaması için buraya 12 Olimpos'lunun ve kampta kulübesi olan tanrı ve tanrıçaların kimler olduğunu kısaca yazacağım.

#1- Zeus: Gökyüzünün tanrısı ve bütün tanrıların kralı olarak bilinir. Simgesi en güçlü silahı olarak bilinen şimşek ve kutsal hayvanı kartaldır.

#2- Hera: Zeus ile evli olduğu için tanrıların kraliçesi olarak bilinse de Hera evlilik, kadın ve bereketin tanrıçasıdır. Onu Olimpos'un annesi olarak da düşünebilirsiniz ama biraz çatlaktır. Simgesi kutsal hayvanı olan inek ve tavuskuşudur.

#3- Poseidon: Denizlerin ve depremlerin tanrısı olarak bilinen Poseidon üç büyüklerden oluşan grubun içindedir ve bu üçlü tanrı ve tanrıçaların en güçlüsü olarak görülür -bu üçlü Poseidon dışında Zeus ve Hades'i de içermektedir-. Poseidon ile eşleşmiş simgesi üç dişli tridenti ve kutsal hayvanı olan attır.

#4- Demeter: Demeter tahılların ve tarımın tanrıçası, Hades'in eşi olan Persephone'nin annesidir. Demeter'in simgesi buğday demetidir.

#5- Ares: Kanlı savaşın simgesi olan Ares savaş tanrısıdır ve genelde diğer tanrılar tarafından pek sevilmez. Bunun nedenlerinden biri Afrodit'in Hephaestus'u kendisiyle aldatması veya Yunan-Truva savaşında truvalıların yanında yer alması olabilir. Ares'in simgesi bir savaş miğferidir.

#6- Athena: Ares'in aksine Athena akıllı savaşın ve stratejinin tanrıçası olarak bilinir, bu yüzden Athena'nın çocukları mitolojide çok büyük mucitler olmuştur ( örnek: Daedalus - Yunanistan'ın geçmiş zamandaki Tesla'sı) . Athena'nın en ünlü sembollerinden biri baykuş ve üzerinde Medusa'nın kafası bulunan kalkanı Aegis'dir.

#7- Apollo: Artemis'in erkek ikizi olan Apollo birçok şeyin tanrısıdır; güneş, sağlık ve sanat. Bunların yanında kehanetleri de unutmamak lazım. Apollo'nun simgelerinden bazıları lir, karga ve defnedir.

#8- Artemis: Artemis avcılık ve kırsal yaşamın tanrıçası olmak ile beraber bakire tanrıçalardan biridir. Artemis'in simgeleri ok-yay ve geyiktir. Hikayelere göre Apollo'nun tam tersi olduğundan çoğu zaman Ay'ın tanrıçası olarak da bilinir.

#9- Hephaestus: Ateş ve madencilik tanrısı olan Hephaestus efsanelerde çok çirkin göründüğünden olimposlular tarafından çok sevilmese de bence adını yazmak çok eğlenceli. Hephaestus'un kutsal simgeleri çekiç ve örstür.

#10- Afrodit: En ünlü tanrıçalardan olan Afrodit aşk, güzellik ve sevgi tanrıçasıdır; yani ona ters düşmek istemezsiniz yoksa bir kayaya aşık olabilirsiniz. Ayağını bastığı ilk kara parçası Güney Kıbrıs olduğundan Kıbrıslı olarak bilinen Afrodit'in simgeleri gül, güvercin ve deniz kabuğudur.

#11- Hermes: Olimpos'un Flash'ı olan Hermes tanrıların habercisi olarak bilinmekle beraber hırsızların ve ticaretin de tanrısıdır. Çoğunuz Hermes'i kanatlı sandaletleriyle bilebilirsiniz ama o bundan çok daha fazlası. Kanatlı sandaletler dışında Hermes'in simgeleri kask ve asasıdır.

#12- Dionysus: Dionysus Olimpos'un en eğlenceli tanrısıdır ve alanı şarap, üzüm, eğlencedir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

#12- Dionysus: Dionysus Olimpos'un en eğlenceli tanrısıdır ve alanı şarap, üzüm, eğlencedir. Yani zamanında bir parti verecek olursanız onu çağırmak zorundaydınız, hep hikayedeki gibi huysuz değildi. Dionysus'un simgeleri üzüm ve asma dışında panter gibi büyük kedigilleri içerir.

#13- Hades: Yeraltı'nın tanrısı olan Hades genelde ölüm ve karanlık şeylerle eşleştirilir. Bunun sebebi böyle şeylerin hepsinin yeraltında gerçekleşmesi ve Hades'in bunları kontrol ettiğidir. Hades'in simgesi ölümün kapılarını koruyan üç başlı cehennem tazısı Kerberos ve görünmezlik miğferidir. 

#14- Hestia: Ateş ve aile tanrıçası olan Hestia bekaret yemini etmiş tanrıçalardan biridir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

#14- Hestia: Ateş ve aile tanrıçası olan Hestia bekaret yemini etmiş tanrıçalardan biridir. Zamanında Poseidon ve Hades'in onu Zeus'tan istemesine rağmen Hestia'nın uğraşları başarılı olmuş ve bekar kalmıştır. Hestia'nın simgesi ocaktır.

#15- Iris: Gökkuşağı'nın tanrıçası olan Iris gök ile yeri birbirine bağladığından Zeus'un habercilerinden biri olarak görülür. Simgesi gökkuşağıdır ama eminim LGBTI ile ilgisi yoktur.

#16- Hypnos: Favori tanrılarımdan olan Hypnos'un alanı uykudur. Nyx'in - gece tanrıçası- oğlu olarak bilinen Hypnos'un simgesi afyon çiçeği sapıdır.

#17- Nemesis: İnsanlara işledikleri günahları ödeten intikam tanrıçası da Nyx'in çocuğu olarak bilinir. Nemesis'in sembolleri kılıç, terazi, kamçı, dizgin, çark, çetele, elma dalı ve dişbudak dalıdır.

#18- Nike: Zaferin tanrıçası olan Nike genellikle bir elinde defne yaprağı bir elinde ise palmiye dalı tutarken resmedilmiştir. Ayakkabı markasıyla karıştırmayalım lütfen, çarpılırsınız.

#19- Hebe: Zeus ile Hera'nın kızı olan Hebe gençlik tanrıçasıdır. Hebe'yi Olimpos'un ortaca ev kızı olarak düşünebilirsiniz; marifetli ve eli her işe yatkın.

#20- Tyche: Tyche şansın tanrıçasıdır, bende olmayandan. Şans dışında Tyche'nin diğer alanı da kaderdir.

#21- Hekate: Sihir ve büyüye hükmetse de karanlık işler ile de eşleştirilmiştir. Genelde iki elinde meşale tutarak çizilir ama Hekate ayrıca "üç yüzlü tanrıça" olarak da bilinir.

#22- Persephone: Hades'in zorunlu eşi olan Persephone Demeter ve Zeus'un kızıdır. Annesinden çok farklı olmayarak alanı çiçekler, hasat ve bitkilerdir. Simgesi yeraltına hapsedilmesine neden olan meyve nardır.

Not: Bölümü bilgisayardan attığım için fotoğraf ekleyemedim adresi falan uzun dedi o yüzden sizinle bu ara çok dinlediğim şarkılardan birini paylaştım, iyi dinlemeler

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Not: Bölümü bilgisayardan attığım için fotoğraf ekleyemedim adresi falan uzun dedi o yüzden sizinle bu ara çok dinlediğim şarkılardan birini paylaştım, iyi dinlemeler.

ElixirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin