Seminggu kemudian
Pada pukul 10.00 malam.
Ali dan Alicia sedang bermain dengan Alif.pada masa itu Ali juga kelihatan sedih sedikit.Ali macam ade benda yang dia nak cakap dekat Alicia.tetapi Ali masih lagi nak luang kan mase bersame Alicia dan Alif kerana ingin bersame keluaga tersayang dia.
Beberape minit kemudian...
Alif sudah tidur sebab keletihan.Ali mengankat Alif ke bilik dan meletak kan nya di atas katel.kemudian Ali turun ke bawah semula lalu duduk di sebelah Alicia.
Alicia masih lagi terlihat muka yang masih lagi sedih.kemudian Alicia bertanya."abang,kenape abang nampak sedeh ni?"tanya Alicia kepada Ali.Ali menjawab."sayang,abang nak cakap sesuatu ni"kata Ali takut-takut."cakap lah abang"kata Alicia."besok abang kena pergi misi selame 1 minggu"kata Ali.Alicia terkejut sebab tak pernah Ali pergi misi lame macam tu."takpe abang,abang pergi jelah misi tu.sayang boleh jaga Alif."kata Alicia dengan nadar sedikit sedih dan ingin menagis.yelah dia takut terjadi benda-benda yang buruk kat Ali.
Ali mula terlihat wajah Alicia yang ingin menagis itu lalu Ali memegang dagu Alicia dan berkata."sayang jangan risau.abang janji,abang akan balik"kata Ali untuk meyakin kan Alicia.
Alicai pun berhenti menagis kemudian dia senyum semula."Sementara nak tunggu besok,Abang nak bermanja dengan isteri kesayangan abang dulu"kata Ali sembil membuat senyuman nakal.
Ali mencium dahi Alicia lalu mengan kat Alicia ke dalam bilik.Ali meletak kan Alicia dia antara Alif.kemudian mereka pun tidur.
Esok kan hari nya.
Pada pukul 10.00 pagi.
Ali telah siap mengemas barang.sekarang Ali berada di luar rumah.kelihatan sebuah kereta TOYOTA bewarna hitam di hadapan rumah Ali.didalam kereta itu,kelihatan unkel Bakar dan Ejen Rizuan.
Alicia menyalami Ali.kemudia Ali mencium dahi Alicia dan Alif.kemudia Ali menuju ke kereta lalu mereka pun pergi.
Alicia membawa Alif masuk kan sedia menunggu Ali untuk pulang.
Bersambung...
Macam mana dengan bab Rindu Ali bahagian 1 ni ok tak.sorry lah daniel dah lame tak updet cerita ni.tapi daniel nak beterima kasih dengan semua orang yang telah membaca novel daniel dan like novel daniel.
#tolong_like_dan_komen
Kalau tak nak komen pun tak pe.tapi daniel nak tahu ape lagi daniel ke na belaja dari komen korang semua.
Sekian.
Dan daniel nak ucap kan selamat hari raya kepada semua pembaca novel dan pembuat novel.
#kita_00_jelah.walaupun_daniel_takde_buat_salah.
YOU ARE READING
Ejen Ali Dan Ejen Alicia Kahwin
RomanceCerita ini mengesah kan dua orang budak iaitu ali dan alicia yang di satukan kerana ayah ali dan ayah alicia telah lame merancang misi ini.