kawan Ali:Viktor&Mia kahwin

3.6K 94 7
                                    

2 Sebulan kemudian...

Pada hari Ahad 9.00 pagi.

Ali mendapat surat jemputan perkahwinan daripada pos men."sape yang hanta surat kahwin ni kat aku"kata Ali memikir dan membuka surat jemputan itu.tertulis di surat itu,"hai Ali,aku nak jemput kau dengan Alicia datang tengok perkahwinan aku dengan Mia"kata viktor kepada Ali di dalam surat itu.Ali berkata dalam hati"sejak bila pulak Viktor dengan Mia dah bertunag ni,lepas tu dah nak kahwin pulak tu".Ali membaca lagi surat itu sekali lagi"Aku dan Mia akan berkahwin pada sabtu ni"kata Viktor dalam surat itu."jadi aku harap kau datang lah tengok aku dan Mia kahwin"kata viktor lagi dalam surat.

Kemudian Alicia datang."Ali,ape yang kau baca tu?"tanya Alicia kepada Ali."ni surat jemputan kahwin,Viktor dan Mia nak kahwin sabtu ni"kata Ali kepada Alicia.lalu Alicia merampas surat jemputan dari Ali dan berkata"akhir nya,kawan baik aku kahwin jugak"kata Alicia dengan perasaan gembira."Ali jom lah kita pergi tengok Viktor dengan Mia kahwin"kata Alicia kepada Ali sambil membuat muka comel."gila tak pergi,kawan baik kita tu takkan tak nak pergi pulak"kata Ali kepada Alicia.Alicia terlompat-lompat kerana tak sabar nak tengok kawan nya kahwin.

7 hari kemudian.
Hari perkahwinan Viktor dan Mia.

Pada pukul 1.00 petang.

Aku dan Alicia di rumah bersiap untuk ke jemputan kahwin Viktor dan Mia iaitu kawan baik mereka."Ali cepat lah, kita dah lambat ni"kata Alicia kepada Ali."sabalah, Aku dah nak siaplah ni" kata Ali kepada Alicia yang berada di ruang tamu.beberape minit kemudian,Ali turun ke bawah dengan memakai baju kemaje dan seluar gins.Alicia terpegun melihat Ali yang bergitu hemsem dan segak itu."Alicia,asal kau tengok aku semacam je.asal baju aku ni tak cantik ke?"kata Ali kepada Alicia." Tak lah,baju kau ok je.tapi aku tengok kau ni macam dari biasa sikit"kata Alicia kepada Ali lagi."ye ke aku nampak macam lain,atau pun kau suka tengok aku pakai macam ni"kata Ali kepada Alicia sambil membuat muka poyo."dah lah tak yah nak poyo sangat nanti kita lambat pulak nak pergi jemputan kahwin"kata Alicia kepada Ali dengan muka yang malu."ok jom pergi"kata Ali sambil menuju ke kereta.

Beberape minit kemudian setiba nya di rumah Viktor.

Di jemputan kahwin Viktor dan Mia.Orang yang dijemput oleh Viktor dan Mia adalah kawan-kawan sekelas diorang termasuk lah cikgu diorang.Ali datang ke arah Viktor."taniah Viktor,akhir nya kau kahwin jugak"kata Ali dengan perasaan gembira."terima kasih Ali,kerana datang ke jemputan kahwin aku.Ali kau dengan Alicia sihat"kata Viktor kepada Ali."Aku dengan Alicia sihat,kandungan dalam perut Alicia pun sihat"kata Ali kepada Viktor."Ali,sekarang anak kau dah masuk berape bulan?"tanya Viktor kepada Ali."dah 2 bulan 1 minggu" jawab Ali kepada Viktor."Ali jemput lah makan,mak aku masak banyak lauk tau.termasuk lah tempoyak udang yang kau suka"kata Viktor kepada Ali."ok,Viktor aku nak makan dulu,bai"kata Ali sambil menuju ke Alicia dengan Mia.

"Alicia,jom makan aku dah lapar ni"kata Ali sambil membuat muka comel."ala suami aku dah lapar ke meh sini sayang suap kan"kata Alicia sambil memanja dengan Ali.

Setelah Ali dan Alicia habis makan.Ali dan Alicia bersalam dengan Viktor dan Mia.lepas tu,Ali dan Alicia pun ke kereta untuk pulang.

Pada jam 5.30 petang.

Ali dan Alicia pun sampai ke rumah.Alicia tertidur selepas solat asar tadi.Ali mengan kat Alicia ke bilik dan meletak kan Alicia di atas katil.sempat lagi Ali mengusap rambut Alicia yang licin itu.kemudian Ali ke dapur untuk masak.beberape minit kemudian Alicia terjaga dari tidur.Tiba2 Alicia terbau sesuatu yang sedap di dapur.kemudian Alicia bergegas ke dapur untuk melihat sape yang masak kat dapur.

Setibanya di dapur.Alicia nampak Ali sedang meletak kan lauk-pauk di atas meja."Ali,asal kau tak kejud aku"kata Alicia ke pada Ali."kau tu kan mengandung mana boleh buat kerja berat2"kata Ali kepada Alicia.kemudian Alicia duduk di sebelah Ali."Ali,boleh tak suap kan aku"kata Alicia nak bermanja dengan Ali."boleh,meh sini aku suapkan kau"kata Ali sambil menyuap Alicia."Ali! Pedas nya" kata Alicia.kemudian Ali mencium bibir Alicia yang sedang pedas itu.Alicia terpegun dengan kelakuan Ali itu.beberape saat kemudian ,Ali berhenti mencium Alicia dan mereka sambung makan.selepas habis makan,mereka pun ke bilik untuk tidur.

Bersambung...

Tengok diorang tu,nak bermanja je sepan jang masa.maaf lah cerita daniel ni tak lah romentik sangat.jadi kalau dah suka like dan komen.sekian.

Ejen Ali Dan Ejen Alicia KahwinWhere stories live. Discover now