Selepas habis majlis perkahwinan Ali dan Alicia masuk ke bilik ."penatnya hari ni"kata Ali yang penat."Ali,aku pergi mandi dulu"cakap Alicia kepada Ali.sementara Ali menunggu Alicia siap mandi,Ali pun tertidur kerana keletihan.
Selepas Alicia siap mandi,Alicia ternampak Ali sedang tidur dikatel.Alicia mengejud Ali dan berkata"Ali bagun lah,dah lah tak mandi lepastu kau tido pulak tu"kata Alicia yang memarah Ali.
Tetapi Ali tidak bagun dari tidur dia,Alicia pun berkata kapada Ali"Sayang bagun lah mandi"Ali terdengar suara yang merdu itu lalu dia bagun dan mencapai tuala kemudian dia terus ke bilik air untuk mandi.
Alicia tergelak kecik kerana melihat perangai Ali yang baru bagun dari tidurnya itu.
Selepas Ali keluar dari bilik air.Ali terbau tempoyak udang.lalu ali terus ke dapur untuk melihat sape yang masak tempoyak udang itu.
Ali begegas ke dapur untuk melihat siapa yang masak tempoyak udang itu.Di dapur Ali ternampak Alicia yang meletak kan lauk-pauk yang dimasak nya.
kememudian Ali duduk di kerusi sambil ingin mencedok nasi.selepas mencedok lauk-pauk yang dimasak oleh Alicia itu.Ali makan dengan gelojoh,sehingga Alicia berkata"Ali kau ni dah kenape,makan gelojoh sangat"kata Alicia kepada Ali yang mencurigakan."mestilah,ni kan masakan isteri aku"kata Ali kepada Alicia.Muka Alicia merah kerana di puji oleh Ali.Selepas makan Ali pun pergi ke bilik.Alicia sedang membasuh pingan-mangkok,kemudia masuk ke dalam bilik untuk tidur.
Di dalam bilik,Alicia tidak nampak Ali di dalam bilik.kemudian Ali memeranjat kan Alicia.Alicia terkejut sehingga nak pensan."Ali kau ni dah kenapa,nak terkejut kan aku"cakap Alicia yang tengah marah."saje nak tengok kau ni takut ketak"kata Ali yang sambil kertawa kecil.
"Ali,bentangkan aku tilam,aku nak tido kat bawah"kata Alicia."asal kau nak tido kat bawah,meh lah sini tido dengan aku.
"kata Ali sambil membuat muka yang mengcurigakan.Alicia menolak pelawa Ali itu kemudian Ali menarik Alicia ke katel.Jadi mula lah malam pertama mereka.
Bersambung...
Korang bestak cerita saye ni.mula-mula tak suka,lama-lama jadi suka.kalau dah suke tolong lah like dan komen.
YOU ARE READING
Ejen Ali Dan Ejen Alicia Kahwin
RomanceCerita ini mengesah kan dua orang budak iaitu ali dan alicia yang di satukan kerana ayah ali dan ayah alicia telah lame merancang misi ini.