Pade pukul 12.30 tengah hari
Alif baru habis dari sekolah dan alif dalam pejalanan ke rumah nya.
Semase Alif menunnggu....tiba2 datang nya seorang lelaki....
"Adek......adek tunggu sape ni?".....tanya lelaki misteri itu
"Adek tengah tunggu ayah"....
"Ohhh....ayah kamu ali....betol x
Adek"...tanya laki tu lagi...."Ye....pakcik ni sape?"....tanya alif balik.mana x nya ye lah dia x kenal mestilah tanya.
"Pakcik ni kawan ayah kamu....name pakcik rudy....
Panggil je pakcik rudy"....(cita kali ni rudy jadi jahat....#jangan kecam)."Alif....ayah kamu suruh pakcik tolong hanta kan adek balik rumah...jom"pelawe rudy...
"Tapi pakcik rudy....ayah kata jangan ikut dengan orang yg Alif x kenal"...balas Alif
"Ala jangan risau....pakcik kan kawan ayah kamu....jom cepat pakcik hanta kan Alif balik..."...(rudy ni kalau bab2 menipu no 1....hehehe jangn kecam daniel...)
"Ok jom..."kata Alif sambil menuju ke kereta Rudy....
"Akhir nya dapat pon tipu budak ni..."kata Rudy dalam hati....
Di dalam kereta....
Rudy nampak yg Alif memguap....dan pada mase tu jugak lah dia laksana plan dia....
"Alif..."panggil Rudy...
"Ye pakcik...."jawab Alif.....
"Alif tido lah dulu...mesti Alif penat belaja tadi. Nanti kalau dah sampai pakcik kejut kan"kata rudy
"Ok pakcik Rudy..." kata Alif sambil melelap kan mata....
Semase Alif tido....rudy menuju ke tempat pesembunyian dia....
Di sekolah....
Ali melihat yg bahawa Alif x de kat sekolah nya....kemudian Ali bertanya kepada cikgu....
"Cikgu saya nak tanya....cilgu ade x nampak Alif tadi?"...tanya Ali
"Ye....tadi saya ade nampak.lepas tu ade datang seorang lelaki yg pakai jeket hitam yg dia kata encik suruh orang tu hanta Alif balik..."jawab cikgu tu...
"Cikgu saya x de pon hanta orang untuk ambil Alif...?"jawab Ali balik....kemudia ali mula penik...."aduh sape pulak yg ambik anak aku ni!!!!!!!"kata Ali sambil menjerit.....
"Saba2 dia ade bagi tahu name dia....name dia rudy"kata cikgu
"Rudy?.....alamak itu musuh saya cikgu..."kata Ali sambil mengemgam tanyan nya sendiri...
"X pe lah cikgu syg balik dulu....saya nak cari Alif dulu.... Asalam..."kata Ali sambil belari ke kereta.....
Bersambung.....
Ha korang agak2 ape jadi pasni....ade kah alif akan selamat....kita tunggu lah pada lain hari....korang daniel nak mintak maaf sebab dah lame x updet cita ni....daniel bz sebab main hoki....tq kepada semua penyokong dan pemgomen2 yg telah komen novel ni...
Dua tiga kucing lari....mana nak same gan kucing belang....sekiranya pandai mencari....make saya akan sambung buat novel malam karang....tapi saya x updet lah....
Korang bagi lah idea....nanti aku pilih idea yg korang bagi....
#tq sebab baca....kalau dah baca...like dan komen....asalam
YOU ARE READING
Ejen Ali Dan Ejen Alicia Kahwin
Любовные романыCerita ini mengesah kan dua orang budak iaitu ali dan alicia yang di satukan kerana ayah ali dan ayah alicia telah lame merancang misi ini.