Pada pukul 2.00 pagi.terdengar nangisan Alif.
Pada setiap pagi Ali akan bagun untuk memujuk anak nya yang sentiasa menangis pada waktu pagi.Ali tidak sampai hati nak kejutkan Alicia yang sedang lena tidur di sebelah nya.Ali melihat wajah Alicia,kemudian dia mencium dahi isteri tersayang nya.kemudian Ali menuju ke Alif yang sedang menangis.Ali mendukung anak nya dan mendodoikan anaknya sampai tertidur.
Selepas anak nya tidur,Ali ke katil untuk menyambung tidur nya.Ali tidur sambil memeluk Alicia.kemudian mereka pun tidur dengan tenang bersama-sama.
Pada pukul 7.30 pagi.
Ali bagun dari tidur dan menuju ke bilik air untuk mandi.selepas Ali habis mandi,Ali ke dapur untuk memasak sesuatu untuk Alicia.yalah Alicia tu kan baru lepas bersalin,jadi dia tak boleh lagi buat kerja-kerja rumah.
Setibanya di dapur,Ali memasak nasi goreng dan buat air kopi.lepastu Ali membawa makanan ke dalam bilik.
Di bilik,Ali ternampak Alicia sudah terjaga dari tidur nya.Ali meletak kan makan di atas meja di sebelah Alicia.pada mase itu Alicia sedang bermain dengan Alif.Ali tumpang bermain dengan mereka.Selepas itu akhirnya Alif tertidur.
Selepas Alif tidur,Ali mengambil nasi goreng dan berikan kepada Alicia."Abang,tolong suap kan sayang boleh?"tanya Alicia yang ingin bermanja dengan Ali."boleh sayang,ape guna nya kalau ade suami tapi tak boleh nak bermanja dengan isterinya"kata Ali sambil memegang tagan Alicia.
muka Alicia mula merah,kerana Ali berkata bergitu."sayang,bukak mulut.abang nak suap ni"kata Ali.Alicia hanya membuka muluk.kemudian mereka makan dengan tenang.
(Lupa daniel nak bagi tahu.sekarang Ali kena panggil Alicia sayang,Alicia pulak kena panggil Ali abang.sebab nak bagi lagi nampak Ali dan Alicia tengah bermanja.)sambung cerita...
Selepas mereka habis makan.Ali mengambil pinggan dan cawan yang telah habis Alicia makan, untuk dibawa ke singki.kemudian Ali naik semula ke bilik lalu duduk di sebelah Alicia."abang,sayang nak ke ruang tamu boleh tak?.sebab sayang nak tengok Tv."kata Alicia kepada Ali."boleh,bia abang yang dukung sayang ke bawah."kata Ali,lalu Ali mendukung Alicia ke bawah.
Di bawah Ali meletak kan Alicia di atas sofa.Alicia menonton cerita orang puteh.Ali tengok cerita tu,Ali nampak sorang laki ni membuka separu butang.ternampak dada lelaki dalam cerita tu.lepas tu terlalu idea untuk nak kacau Alicia.
Semasa Alicia menonton cerita di Tv,Ali datang ke arah Alicia dengan separuh butang yang terbukak.
kemudian Ali mendekat ke Alicia.Alicia mula takut lalu menolak Ali ke tepi.tetapi Ali lebih pantas dari Alicia.
Ali mengunci tangan dan kaki Alicia.Alicia dah mula takud."abang nak buat ape ni?"tanya Alicia takut."abang nak sayang boleh tak?"tanya Ali balik.Alicia hanya memejam kan mata tanda nya dia rela.
ape bila Ali ingin mencium Alicia,Ali terdengar nagisan Alif di dalam bilik.Ali menghenti kan aktiviti nya dan pergi ke Alif.Alicia berase lega,kemudian Alicia menuju ke bilik.
Setiba nya di bilik.Ali mendukung Alif dan medodoikan Alif.tetapi Alif masih lagi menangis."sayang,ape kata kita bawak Alif ke klinik?.abang rase Alif ni sakit"kata Ali.Alicia hanya mengangok tanda Alicia setuju.
Ali ke bawah lalu mengambil kunci kereta dan menghidup kan kereta.kemudian Alicia mengankat Alif masuk kedalam kereta.
Beberape minit kemudian......
Di klinik dokter sedang memereksa Alif di dalam bilik pemereksaan.beberape minit kemudian doktor pun keluar dari bilik pemereksaan sambil mendokong Alif yang sedang tidur.
Ali mengambil Alif dari dokter dan bertanya."dokter,macam mana dengan anak saya?"tanya Ali kepada dokter."anak encik takde pape,tapi cuma deman biase.nanti encik kedepan untuk mengambil ubat"kata dokter.Ali hanya mengangok dan bersalam dengan dokter lalu mengambil ubat kemudian menuju ke kereta.untuk pulang ke rumah.
Di rumah.
Ali membuka pagar rumah lalu memasuk kan kereta.
kemudian Ali mengankat Alicia dan Alif ke dalam bilik.Ali meletak mereka berdua ke atas katil.kemudian Ali baring diantara Alif dan Alicia.kemudian Ali tidur bersame insan yang tersayang.
Bersambung...
Nampak tak,mula nya Ali tak rela nak kahwin dengan Alicia.tapi bila lahirnya Alif,Ali semakin sayang Ali kepada Alicia.sorry lah sebab bab kali ni bosan sikit kot.jadi kalau lah suka like dan komen.
YOU ARE READING
Ejen Ali Dan Ejen Alicia Kahwin
RomanceCerita ini mengesah kan dua orang budak iaitu ali dan alicia yang di satukan kerana ayah ali dan ayah alicia telah lame merancang misi ini.