Pada ada pagi yang indah...
Ali sudah bersiap untuk pergi ke tempat kerja(sebenar nya Ali kerja gan ayah dia).
Mana kala pula Alicia sedang menolong Alif untuk ke sekolah.(yang selalu hantar Alif ke sekolah ialah Ali,lagi satu sekarang Alif dah berumur 5 tahun).
Sebelom Ali nak pergi kerja,Alicia dan Alif turun ke bawah untuk menyalam Ali."abang,nak salam"kata Alicia sambil menghulur kan tangan ke arah Ali.
Selapas Alicia mencium tangan Ali,Alicia ingin masuk ke dalam rumah semula.tetapi Alicia ditarik oleh Ali lalu Ali mencium bibir Alicia.
Alif yang di situ mula bertanya."ayah,ayah buat ape tu gan mama?"tanya Alif kepada Ali." nilah cara2 nak bermanja dengan mama kamu.mama kamu ni suka kalau ayah buat cam ni"jawab Ali kepada Alif yang ingin tahu.
Selepas Alicia dengar ape yang Ali cakap terus Alicia cubit lengan kanan Ali."sakit lah"kata Ali dengan sedikit merajok.
Alicia yang nampak Ali dah merajok terus Alicia pujok dia."abang merajok ke?jangan lah macam ni.sayang nak tengok muka abang yang hensem tu" kata Alicia yang sedang memujuk Ali.
"Mane ade abang merajok.dah lah abang nak pergi hanta Alif ke sekolah"kata Ali."ok,bawak kereta baik2 tau"kata Alicia.
Kemudian Ali dan Alif masuk kedalam perut kereta dan terus menuju ke sekolah Alif.
10minit kemudian...
Di hadapan sekolah Alif.
"Ok dah sampai" kata Ali."Ayah nak salam"kata Alif sambil menghulur kan tangan.selepas Ali menghanta Alif ke sekolah,Ali terus menuju ke tempat kerja.
"Akhir nya aku dah tahu siape anak kau" kata seseorang yang tengah mengintip Ali dan Alif.
"Aku akan pasti kan bahawa aku akan dapatkan I.R.I.S dari kau dan aku akan hancur kan keluaga kau"kata orang misteri itu yang sedang mengintai di sebalik pokok.
Bersambung...
Hi korang rase siape orang misteri ni.kalau korang hebat bagi name orang tu.....lagi satu maaf kan daniel sebab dah lame x updet novel ni....ok kepada pembaca tq sebab membaca novel pertama daniel ni.
Kalau dah baca tolong lah komen dan like.
Sekian.
#selamat_membaca_semua.
YOU ARE READING
Ejen Ali Dan Ejen Alicia Kahwin
RomanceCerita ini mengesah kan dua orang budak iaitu ali dan alicia yang di satukan kerana ayah ali dan ayah alicia telah lame merancang misi ini.