H72. Renske

102 13 8
                                    

'Welkom welkom bij de drie biggetjes,' mompel ik zodra Lieke wegloopt. Lenora en Nienke kijken me aan alsof ik een ruimtewezen of zoiets ben. Ik haal mijn schouders op.

'Maar Lenora,' begint Nienke. Mensen bereid je voor op een vulkaan uitbarsting, of erger. 'Wat?!' Snauwt Lenora.

'Waarom doe je zo tegen Lieke?!' Zegt Nienke. 'I don't care hoe ik doe. Jullie doen moeilijk,' antwoordt Lenora.

'Lenora! Het is de broer van je beste vriendin. Weet je wel hoe kut zoiets is,' begin ik nu.

'Dat boeit me dus helemaal niks wat jullie denken,' zegt Lenora. 'Nou dan heb je pech, want we vertellen het je toch,' zegt Nienke.

'Jezus, maak er niet zo'n probleem van. Het was maar een grap,' zegt Lenora nu.

'Dit zijn geen grappen Lenora!' Roep ik naar haar. 'Jake boeit me geen ene fuck,' zegt Lenora nu. 'Waarom zeg je dan zoiets?' Vraagt Nienke.

'Waarom niet. Weet je wat, zoek het uit. Doei vrienden,' na die woorden is Lenora vertrokken.

'Lenora!' Roept Nienke terwijl ze achter Lenora aan wil lopen. Ik grijp snel Nienke haar arm. 'Laat haar maar,' zeg ik.

Opeens komen de jongens binnen stormen. 'Wat is er hier aan de hand. En waar zijn Lieke en Lenora?' Vraagt Luke.

'Er is hier niks aan de hand en Lieke en Lenora zijn weet ik veel waar,' antwoord ik.

'Jongens we hebben een probleem!' Roept Harry hysterisch. 'Wat is er nu weer?' Vraagt Nienke geïrriteerd. 'Jullie hebben zo'n typische meiden ruzie. En ik weet uit ervaring dat jullie dan veranderen in monsters,' zegt Harry.

'Dat slaat helemaal nergens op,' zeggen Nienke en ik tegelijkertijd. 'Pech, waar ging jullie ruzie over?' Vraagt Niall nu.

'Over eenhoorns en glitters,' antwoord ik. 'Echt?' Vraagt Ashton. 'Nee natuurlijk niet sukkel,' antwoordt Calum terwijl hij Ashton slaat.

'Wist ik wel,' mompelt Ashton terwijl hij Calum daarna een kwade blik geeft.

'Waar is Jake eigenlijk?' Vraagt Nienke opeens. 'Geen idee, hij liep opeens weg,' antwoordt Louis. Nienke en ik kijken elkaar even vragend aan en halen dan onze schouders op. Dat kind is raar.

'En nu weg jullie, anders ga ik jullie slaan met een stok,' zeg ik. 'Je hebt niet eens een stok,' zegt Louis duidelijk verbaasd.

'Oh die heeft ze wel, dus rot nu allemaal op, dankje,' zegt Nienke. 'Maar,' begint Niall. 'Nee Niall ksst weg,' zeg ik. Niall kijkt Nienke smekend aan, maar Nienke schudt haar hoofd en vormt een "sorry" met haar lippen.

Na een minuutje is iedereen weg en is het stil. Totdat iemand de deur open doet en begint te praten. 'Maareh Renske, waar is die stok dan?' Vraagt Louis. 'Rot op Louis,' zeg ik. 'Ik ga pas weg als jij mij die stok hebt laten zien,' zegt Louis nu terwijl hij zijn armen over elkaar kruist. 'Retweet!' Roept Niall die ineens de kamer inkomt.

'Renske laat jullie die stok pas zien als jullie weggaan,' zegt Nienke waardoor ik knik.

'Maar hoe willen jullie die stok laten zien als wij weg zijn?' Vraagt Niall. 'Nou zo.' Nienke en ik duwen de jongens de deur uit en sluiten de deur achter ons. Nienke doet de deur op het slot.

'Jullie hebben dus helemaal geen stok?' Vraagt Niall verbaasd. 'Nee Niall, tuurlijk hebben we geen stok, hoezo zouden wij een stok hebben?' Vraag ik.

'Nou zeg,' mompelt Niall. Nienke grinnikt even. 'Doei Nialltje en Loutje,' roept Nienke. 'Noem me nooit meer Loutje,' roept Louis voordat hij doei zegt en samen met Niall weggaat. Denken we. Hopen we...

Slimmerdsquad ft. One Direction en 5sosWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu