Dua; Did I know you guys??

548 14 0
                                    

Aku mengetap bibirku kuat. Apa yang kembar aku dah rancang sebenarnya??

Mungkin wajahku sudah bertukar merah kini. Entah la, aku sendiri tak tahu nak rasa apa sekarang ni.

Perlahan-lahan aku melangkah mendekati meja mereka. Kau kena kuat Reen! Jangan tunjuk yang kau lemah. Kau tak kenal diorang!

"Sorry I'm late"

Aku melabuhkan punggung di kerusi kosong sebelah Azreel.

Iphone7 red dikeluarkan dan pandanganku difokuskan ke skrin nipis itu. Debaran di hati cuba di tahan. Aku tahu empat pasang mata sedang tunak merenungku.

"Biyyy"

Perlahan sahaja suara Azreel memanggilku.

Aku hanya mengabaikan panggilannya. Aku tahu dia ingin meminta maaf.

"Biy, abang minta maaf"

Kan dah cakap, diorang tahu apa yang terjadi pada aku. Semuanya! Tapi still buat benda mengarut ni?? Apa ni?? Kalau ikutkan hati aku memang aku balik terus je.

"Kenapa minta maaf?? Abang ada buat salah ke??" Aku memandang ke tempat lain.

Azreel dan Azreef berpandangan. Habislah, kemungkinan yang Azreena takkan tegur mereka selama seminggu itu besar sekali.

Azreel memandang Ajwa di hadapannya.

Yes! Dua orang tetamu yang tak diundang itu ialah Tengku Ajwa Syafina dan Tengku Aryan Azriel. Dua orang punca aku tidak percayakan sesiapa melainkan ahli keluargaku dan juga punca aku tidak ingin bercinta lagi.

Ajwa tersenyum sedikit.

"Reen.." Perlahan suaranya memanggil namaku. Tanganku yang berada di atas meja dicapai.

Aku pantas menarik tanganku. Wajah Ajwa dan Aryan kupandang.

"Sorry?? Did I know you guys??"

Kata-kataku membuatkan Ajwa dan Aryan tersentak. Azreel dan Azreef juga kaget.

Mereka rasa Azreena tidak pernah terlibat dalam apa-apa kemalangan sepanjang lima tahun putus dengan Aryan. Tidak sangka yang kembar mereka akan bertanya begitu.

"Reen, aku tahu kau marah aku. Aku minta maaf. Aku...aku dengan Yan menyesal Reen. Kitorang bahagia sekejap je. Aku tak bermaksud nak tikam kau" Ajwa sekali lagi cuba mencapai tanganku namun aku lebih pantas mengelak.

"Sorry, I tak faham apa yang you cuba cakap ni?? Tikam I ?? Apa ni?? Kalau you tak bahagia itubukan masalah I" kataku.

Mataku sudah melilau ke tempat lain. Kau dah sakitkan hati aku, dah tikam belakang aku then senang je datang minta maaf?? Huh! Sila meninggal.

"Biy, I'm so sorry. Yeah, I admit sepanjang three months we didn't meet each other while waiting for SPM result, I leka. I ragu-ragu dengan you" Aryan pula bersuara.

Aku tersenyum sinis.

"I betul-betul tak tahu apa yang you cakap ni" aku masih tidak memandangnya.

Masih terngiang-ngiang lagi kata-katanya di telingaku serta senyuman sinis Ajwa walaupun perkara tersebut sudah 5tahun berlalu.

"Biy can you just stop pretending like know nothing about this?? Be matured la! Sampai bila nak selelsai semua masalah ni?? Sampai bila korang semua nak bergaduh and pretend like strangers like this??"

Azreel mula sakit hati melihat perangai adik kembarnya itu. Keras kepala betul.

"Then what?? Tell me what should I do?? Biy dah lupa everything pasal benda ni, and I hope that I didn't their face after that incidents.."

"Be matured Tengku Azreena. Pretend like know nothing can't solve the problem" Azreel memotong kata-kataku.

"And then now, you wanna tell me that I'm immatured?? Like that?? Biy dah sehabis matang sebab tak rosakkan my car's break biar excident, never think to take overdose sleeping pills even I'll take that pills once in a months and tak pernah terfikir nak kelar diri sendiri. Itu dah cukup baik dah abang" mataku tajam menikam anak mata hazel milik Azreel. Azreef lebih selesa mendengar.

"Maafkan diorang, dan start all over again" kata Azreel mendatar.

Aku tersentak.

Mrs. AryanWhere stories live. Discover now