Duabelas; Our last meeting

447 17 0
                                    

"Kenapa tiba-tiba?? Emm I mean, yeah I know you hate me but why are you accept all of this??"

"Sebab I tak nak jadi anak derhaka" balasku mendatar.

Malam tadi aku telah membuat keputusan untuk menerima pinangan keluarga Aryan. Semua orang tak sayang aku, tak faham aku. That means apa yang jadi dekat aku tiada orang kesahkan sangat pun. So, ikutkan aje lah kehendak semua orang.

Aryan terdiam. Anak derhaka?? Dia bergaduh dengan parents dia ke??

"Are you had a fight with your parents??" Tebak Aryan.

"Not even your business. I terima sebab I'm too tired. Penat dah nak membantah, penat bergaduh, penat menangis. Dah lah, I pergi dulu" aku terus mencapai Iphone7 Red dan handbag berjenama Coach berwarna pink.

"Oh ya, I rasa this is the last time we meet. Lepas ni tak payah jumpa lagi lah sampai majlis" sempat aku memberikan pesanan penaja sebelum berlalu pergi,

Aryan menggeleng. Sekarang aku kene fikirkan cara untuk pikat balik hati dia lepas kahwin. Aryan tersenyum tiba-tiba.

🌸🌸🌸

"Biy yakin dengan keputusan biy??" Soal Azreel.

"Mind your own business. Even biy tak bahagia pun, itu hidup biy. Lagipun takde siapa kesah pun kalau biy tak bahagia. Asalkan biy keluar daripada rumah ni semua orang dah gembira kan?? Yelah, lepasni nak buat keputusan tak payah nak jaga hati biy dah. Buat je sesuka hati" kataku.

Aku berdiri dan berlalu masuk ke dalam bilik.

Azreel mendengus kasar. Iphone7 plus miliknya dicampak ke atas meja kopi di hadapannya.

Kenapa adiknya boleh berubah sampai begitu sekali. Kini, mereka sekeluarga bagai sudah tidak mengenali Tengku Azreena lagi. This is so not you, Azreena.

"Drastik betul kan perubahan dia??" Sapa satu suara daripada arah belakang.

Azreel pantas menoleh.

"Kau rupanya. Itu la, aku rindu macam dulu tho! Manja dia, gelak dia..sekarang ni dapat tengok muka ketat dia tu la. Tak pun menangis" Azreel mengeluh.

Azreef berjalan ke arah Azreel. Sofa yang bersebelahan dengan Azreel didudukinya.

"Apa boleh buat. Apa yang kita cakap dia takkan dengar lagi dah lepas ni. Nak tunggu dia sejuk, bertahun mungkin" Azreef terdiam seketika.

"Sama je perangai kita bertiga ni kan??" Sambungnya.

Azreel tergelak kecil. Dia mengaku yang perangai dia, Azreef dan azreena memang sama. Keras kepala, susah mahu memaafkan dan mulut yang laser. Kalau cakap main lepas aje. Itulah kembar tiga yang sentiasa menjadi bualan masyarakat.

For this chapter, I update pendek je. Cause chapter lepas ni I terus masuk bab wedding Aryan and Azreena. I tak nak lah nanti cerita I melalut pulak kalau tulis panjang sangat😂😂Besides, I sekarang ni tengah kekeringan idea.

Sebelum tu, I nk tanya, klau I tukar title cerita ni from SORRY to Mrs. Aryan okay tak?? Just mtak pndapat je okay😓 sbb title sorry ni pun, I main letak aje. Sbb xde idea nk ltak apa time tu. Itu yg bedal aje la😂

Mrs. AryanWhere stories live. Discover now