Sembilan; Kerja gila

463 19 1
                                    

"Marry me"

Aku tersentak. Dua perkataan yang dapat memberikan impak besar dalam hidupku.

"Are you out of your mind?!?"

Nasib baik hanya ada aku dan dia disini.

"Nope! I really love you biy, I really regret with what I have done to you five years ago"

Aku tersenyum sinis. Senangnya kau cakap..

"Senangnya..you tahu tak macam mana I terseksa dengan semua tu. And bila I dah lupakan you out of the blue you muncul balik depan I. You gila ke???" Hamburku.

Aryan hanya diam.

"Dah lah Aryan..you dah tak cintakan I kan?? You buat semua ni sebab tak nak I lari kan?? Mesti family I yang suruh you kan?? Jangan tipu diri you, Aryan"

"No! Semua ni tiada kaitan langsung dengan your family. Diorang tak tahu apa-apa pun. And for your information my love towards you never change malah semakin bertambah"

Aku terdiam. Betul ke semua ni?!? Arghh!! Kau ni Azreena, senang sangat percaya orang. Bila dah kena atas batang hidung sendiri barulah nak menyesal!

Aryan mengerling ke arah Azreena. Melihat Azreena yang hanya diam dan mendengar, dia tersenyum kecil.

"You know what?? Sebulan lepas kita ambil result SPM, I gaduh besar dengan Ajwa. Dia marah I cause I tak boleh lupakan you. Sebenarnya, lepas I lukakan hati you, everyday I perhatikan you. Tengok you dari jauh dari pokok besar kat tepi rumah you tu"

Aku memandang ke arah pokok yang ditunjukkan oleh Aryan. Oh pokok tu..

"Pokok tu dekat dengan bilik you. Senang I tengok you bila you duduk dekat balkoni sorang-sorang. I menyesal sangat sebab buat you nangis. Tapi I takut nak tunjukkan diri I. Takut you benci I. I takut nak tengok reaksi you"

Aryan tergelak kecil.

Aku pula hanya diam mendengar. Tang mana yang kelakarnya pun aku tak tahu.

"Ajwa dapat tahu yang I sentiasa perhatikan you, dia marah I. Kitorang gaduh besar time tu and I terus minta putus.

Masa I sambung belajar dekat sini, I terus perhatikan you tapi bila lepas habis kelas aje la. Kemana you pergi I ikut. Sounds creepy and impossible right?? But, thats the truth. Bila I dah kerja pulak, I busy so I upah spy untuk perhatikan you dari jauh.

Sampailah one day, abang-abang you tangkap spy I. Diorang paksa dia suruh bagitahu siapa yang upah dia buat semua ni. And from there I, Ajwa and your brothers jumpa balik"

"Bila you guys jumpa balik??" Soalku.

"Two and a half years ago"

"Whatt?!?"

Aryan terkebil-kebil terkejut mendengar suaraku mungkin.

"Two and a half years ago but no one told me about this?!? Sampai dah bercinta baru nak bagi tahu I?? Memang nak perbodohkan I or nak tikam I daripada belakang ni??" Soalku sinis.

"Bukan macam tu biy.."

"Azreena.. It's Azreena and not biy" pintasku.

Aryan mengeluh.

"Fine! Bukan macam tu Reen, I yang tak nak abang you bagitahu you. I takut you benci I. But part bercinta tu I swear I memang tak tahu apa-apa. Masa kita jumpa balik dekat Starbucks haritu pun I terkejut dengar semua tu"

Jelas Aryan.

Aku menggeleng. Senyuman sinis masih di bibir.

"Such a bad drama. Cliché.."

Mrs. AryanWhere stories live. Discover now