Nadat ik een kwartier mtv heb gekeken met Zoë, komt Niall de trap af. 'Hey meiden!' Zoë tikt me op mijn schouder. 'Is dat je broer trouwens? Hij is hot.' Fluistert ze. Ik kijk haar afkeurend aan. 'Nee! Dat is mijn vader! Oh my god, Zoë!' Ik begin te lachen.
Niall komt de keuken uitlopen en ploft naast me neer op de bank. 'Wat is er zo grappig?' Vraagt hij aan Zoë terwijl hij naar mij wijst (ik lig ondertussen alweer bijna op de grond van het lachen). 'Niks.' Antwoord Zoë en geeft me een dodelijke blik. Ik kom er meteen tussen. 'Echt wel! Je vind hem hot. Zoë, echt waar!' Weer begin ik te lachen. 'Nou, zo vreemd is dat niet. Ik bedoel zeg nou zelf, zo slecht zie ik er toch ook weer niet uit.' Niall beweegt zijn wenkbrauwen op en neer. Ik stop met lachen en kijk hem nu serieus aan. 'Niall, Zoë is een vriendin, niet flirten! En bovendien, dat klonk echt heel eng.' Nu kijk ik naar Zoë die verlegen op de bank zit. 'Nee! Nee echt niet! No way! Jullie kunnen geen koppel worden!' Ik kijk Niall verslagen aan. 'Rustig maar Amy, misschien wist je het nog niet, maar ik heb al een vriendin, Nuria. We zijn al twee jaar samen.' Ik haal opgelucht adem, maar van binnen ben ik toch nog ongerust, het gaat niet over Zoë en Niall, maar over iets anders, ik kan het niet goed plaatsen. 'Ik moet gaan.' Zoë staat op en loopt naar de voordeur. Ik loop achter haar aan. 'Vind je hem echt leuk?' Vraag ik haar schuldig. 'Neh, hij is niet echt wat ik zoek. En ik zou nooit met de vader van een vriendin gaan. Alleen snap ik het niet echt, ik bedoel, is hij niet een beetje te jong om jou vader te zijn? En als zijn dochter zou je toch wel moeten weten dat hij een vriendin heeft?' Ik kijk naar mijn schoenen. Het is niet dat ik me schaam om zijn dochter te zijn, maar het voelt gewoon alsof mensen me gaan buitensluiten als ze weten dat mijn ouders dood zijn en dat ik geadopteerd ben. 'Hij is ehm, niet mijn echte vader. Ik ben geadopteerd.' Er valt een korte stilte. 'Oh, vandaar. Ik vind het niet erg hoor. Maar ik moet nu echt gaan. Doei!' Ik zwaai Zoë uit en loop de woonkamer weer in.
'Mag ik Nuria een keer zien?' Vraag ik meteen als ik Niall weer in de keuken vind. 'Wil je dat echt?' Vraagt hij verbaasd. Ik kijk hem met gefronste wenkbrauwen aan. 'Waarom zou ik dat niet willen?' Hij kijkt even naar de grond en dan weer naar mij. 'Laat maar. Ik kan haar wel vragen of ze deze week een keer hierheen kan komen.' Ik glimlach tevreden naar hem. 'Mooi zo.' Nog steeds voelt het ik om een of andere reden nog niet helemaal goed. Ik negeer het gevoel en pak een restje lasagne van gisteren uit de koelkast. 'Mag ik dit als avondeten eten?' Ik krijg een goedkeurend geluid van Niall te horen, en loop met de lasagne naar mijn kamer.
Terwijl ik de lasagne op mijn bed ben aan het eten, krijg ik een sms'je. Ik ontgrendel mijn telefoon. " Mis je je broertje al? Ik geef je één hint: het antwoord is heel dichtbij. " Mijn ogen worden groot en ik ren naar beneden. 'Niall! Moet je dit lezen!' Ik overhandig hem mijn mobieltje. 'We moeten naar de politie! Nu!' Ik pak mijn jas van de kapstok en stap buiten in de auto.
Eenmaal bij het politiebureau aangekomen, storm ik naar de balie. 'Ik kom voor Collin, ik heb weer een sms'je gekregen.' De blondharige politievrouw achter de balie kijkt me niet-begrijpend aan. 'Collin Underword.' Zucht ik. 'Oh ja, die zaak, loop maar door naar het kantoor rechts. Ik loop naar het kantoor en klop aan. 'Kom binnen.' Hoor ik een mannenstem achter de witgeschilderde deur zeggen. Ik loop samen met Niall het kantoor binnen. 'Amy. Heb je iets?' Ik herken de agent van de vorige keer. De keer toen mijn broertje net ontvoerd was. 'Ja, ik kreeg weer een sms'je.' Ik overhandig de agent mijn telefoon. 'Aha, we zullen ons best doen het nummer te traceren. Bedankt.' Ik zeg de agent gedag en loop samen met Niall weer naar buiten.A/N
Hi guys,
Morgen geef ik de antwoorden op de Q&A :) Op de foto aan de zijkant staat Collin.
Comment & vote :))
X
Elise
JE LEEST
" Daddy " ft. Niall Horan
Fanfiction'Waar blijven ze?' Opgewonden sta ik voor mijn begeleider. Ik zit al sinds mijn vierde op toneel, en nu mag ik eindelijk auditie doen voor een rol in een serie! Mijn ouder zouden er vijf minuten geleden al zijn, maar ze zijn nog nergens te bekennen...