Antigone komt wat dichterbij en kijkt schuldig weg 'Ik kom je helpen.'. Ik snap er helemaal niks meer van 'H-helpen? Met wat? En waarom?' Ze komt naast me zitten en haalt een foto tevoorschijn van een klein meisje. 'W-wie is d-dat?' Vraag ik nog steeds verward. Antigone zucht 'Dat is Joy. Mijn zusje. Twee weken nadat deze foto werd gemaakt verdween ze, net zoals Collin.'. Ik kijk haar geschrokken aan, weet zij meet over hoe ik Collin terug kan vinden? 'Wat gebeurde er daarna? Is ze terug gevonden?'. Antigone laat haar hoofd zakken en wrijft zachtjes met haar duim over de foto 'Na 3 maanden werd ze gevonden ja.' Ze kijkt me weer aan 'Zo'n 7 kilometer hiervandaan in een steegje, dood.'. Mijn ogen worden groot 'D-denk je dat dat iets met Collin te maken heeft?' Ze kninkt 'Ik ben zelf gaan onderzoeken wie dit allemaal gedaan kon hebben, omdat de politie niks wilde doen. Joy was eigenlijk mijn half-zusje van mijn moeders kant; ik woon nu bij mijn vader, die is best rijk dus ik heb stiekem een privé detective ingehuurd.' Ze zucht. 'Ik ben erachter gekomen waar ze de kinderen mee naar toe nemen, maar het is veel te gevaarlijk om verder onderzoek te doen.' Ze kijkt me bezorgd aan 'Ik denk dat ik weet hoe we Collin terug moeten krijgen, maar ik kan je niet alles vertellen, dan zou het mislukken.' Ik trek mijn wenkbrouwen op 'Hoezo? Ik doe alles om Collin terug te krijgen.' Ze schud haar hoofd 'Ik kan je niet veel meer vertellen, ga nu terug naar huis, zo los je niks op.' Antigone staat op.'Waarom vertelde je me dit niet eerder?' Vraag ik haar nog snel. Ze kijkt nog even achterom terwijl ze wegloopt 'Ik wist niet of ik je kon vertrouwen, maar ik wil Collin ook redden.' en dan rent ze weg. Ik laat alles even door me heen gaan. Misschien kan ik Collin nog vinden, maar hij zit in veel meer gevaar dan ik had gedacht.
Ik sta op en ren weer naar huis, ik maak zo geluidloos mogelijk de poort open en sluip het huis in. 'AMY?! Amy?! Ben jij dat?' Niall komt de trap af rennen. Zodra hij me ziet blijft hij even staan en komt er een opgeluchte blik op zijn gezicht. 'Amy, ik was zo bang dat ze jou ook hadden.' Ik schud mijn hoofd en hang mijn jas op 'Nee, ik was gewoon even een rondje om, om mijn hoofd leeg te maken.' Ik loop recht langs hem. Ik weet niet meer wie ik moet vertrouwen. Niall? Antigone? Die briefjes? 'Wat is er?' Vraagt Niall. Ik draai me om en kijk hem aan 'Ik weet dat jij meet weet over Collin, ik weet alleen niet wat en waarom je het mij niet verteld.' Nialls blik gaat van bezorgd naar afstandelijk en hij kijkt naar beneden. 'Ga maar snel slapen, het is al laat en je moet morgen weer naar school.'A/n
Hey 😊
Laat me weten wat jullie vinden en denken tot nu toe 😄
x
JE LEEST
" Daddy " ft. Niall Horan
Fanfiction'Waar blijven ze?' Opgewonden sta ik voor mijn begeleider. Ik zit al sinds mijn vierde op toneel, en nu mag ik eindelijk auditie doen voor een rol in een serie! Mijn ouder zouden er vijf minuten geleden al zijn, maar ze zijn nog nergens te bekennen...