"Daddy" ~ 10 ~

1K 51 1
                                    

Ik loop zenuwachtig het Wiskundelokaal in. 'Nieuw hier?' vraagt de lerares kortaf. 'Ehm ja.' zeg ik verlegen (of eigenlijk gewoon bang door haar boze blik). 'Wat is je naam?' vraagt ze geïrriteerd. 'Amy Underwood, mevrouw' zeg ik zo beleefd mogelijk. 'Oké, ik zie het al, ga maar zitten waar er plaats is.' antwoordt ze. Ik kijk het lokaal rond en zie dat er alleen nog plek is naast een meisje dat ik maar al te goed herken. Barbie. Ik doe net alsof ik haar niet opgemerkt heb en ga rustig op de stoel naast haar zitten. Ze kijkt verbaasd op. 'Wat denk jij wel niet? Eerst mijn bankje stelen en nu ook nog Elgard's plek? No way.' fluistert ze. Ik draai mijn ogen. 'Niet dat ik zo graag naast je wil zitten, Barbie, maar aangezien er niet echt een andere plek vrij is, vrees ik dat het wel moet.' Ik krijg een valse blik terug.

De rest van de tijd op school verliep vrij rustig. Antigone (Barbie) en ik negeerden elkaar gewoon. Het is nu kwart voor vier, en omdat Niall me pas om vijf over vier op zou komen halen, besluit ik nog even naar de bibliotheek te gaan. Ik loop langs de lange kasten met boeken erin. Ik merk een dik rood-bruin op, die uit de kast is gevallen en op de grond ligt. Ik pak het op en open het. Er valt een klein geel memo-blaadje uit. Ik pak het voorzichtig op en lees de tekst die erop staat. "Je kan niemand vertrouwen, degenen die je met je leven zou willen beschermen net zo min als je vijanden." Ik kijk geschrokken om me heen. Zou dit voor mij bedoeld zijn? Hoe kon iemand weten dat ik nu naar de bibliotheek zou gaan? Ik plak het briefje weer op de eerste pagina van het boek, en loop ermee naar de balie. 'Wil je dit boek graag lenen?' Vraagt de oude vrouw die achter een computer bij de balie zit. 'Ja, graag' zeg ik zacht terwijl de vrouw het boek scant en weer terug geeft. 'Over twee weken moet je hem weer inleveren, anders moet je een boete van één euro per week betalen.' Ik knik en loop naar de parkeerplaats waar Niall me op zou komen halen. Ik zie zijn auto. 'Hey Nialler' zeg ik terwijl ik instap. 'Zo, was je de tijd vergeten ofzo?' Zegt hij beledigd. Ik kijk verbaast op mijn horloge, die aangeeft dat het kwart over vier is. 'Oh sorry, ik ben nog even naar de bibliotheek gegaan.' Hij kijkt me even aan 'Oké.' Hij kijkt nog even naar de leraar die net de school uitloopt, en rijdt daarna van de parkeerplaats af.

_____________________________________________

(A/N) hey guys,

Even een klein hoofdstuk :)

Hope you liked it:))

Ik denk dat ik weer wat minder aan Daddy zal gaan schrijven, want hoe leuk ik schrijven en wattpad ook vind, ik ben niet zo'n directioner meer.

Maar ofc ga ik nog wel gewoon door!

Xx

Elise

" Daddy " ft. Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu