chapter 4

321 21 0
                                    

Sudah seharian ain berkurung di dalam bilik nya. Hanya maid saje yg dibenarkan masuk itupun hanya untuk menghantar makanan serta mengambil baju kotor untuk dibasuh. Tidak seperti drama lain, ain tidak membiarkan perutnya kosong supaya ade hero yg akan melawatnya ketika sakit.
Pagi yg disinari dgn burung yg berkicauan itu menggamit jiwa. Ain yg telah siap memakai baju untuk pergi ke kolej, memikirkan adekah perlu die ke kolej ataupun ponteng?
Oleh kerana die pasti yg die akan bosan berada di rumah besar ini, maka ain mengambil kunci kereta audinya untuk ke kolej. Masih ade 1 jam sebelum sebarang kelas dimulakan. Perjalanan mengambil masa 20 minit, memang kebiasaan bagi ain untuk datang 40 minit awal. Ini juga supaya org tidak tahu bahawa die seorang yg kaya. Malah, sesiapun di kolej tersebut tidak mengetahui bahawa ain mempunyai kenderaan jenama audi yg bagi ain itu hanya kenderaan biase.

40 minit sebelum kelas bermula,

Kelihatan ain sedang memasuki cafe yg telah buka itu dengan senyuman tipis.
"Ain? Dtg awal lagi?" makjah, pemilik cafe kolej itu menegur ain. Ain hanya tersenyum ramah.
"Nah, macam biase. Hot chocolate and oreo cake with strawberies." ain menghulurkan wang berharga 100 ringgit kepada makjah namun makjah tidak mengambilnya.
"Tak payah. Duit baki sebelum ni pun ade lagi"
"Amik jelah makjah. Saye ikhlas" kerana terpaksa makjah relakan.

Skip

Di bilik yg dipanggil kelas a.k.a. kuliah,

Act like nothing happen bile ternampak minah-minah tahi.
Melissa menjeling aku. Pikir takut?
Aku berjalan melintasi mereka sebab eden suka dduk belakang dan kat situ takde sape yg berani dduk kononnya sape je yg dduk akan jadi pelik dan lonely. Tah pape tah.

Aku meletakkan kepala aku kemeja usai duduk. Nak tidur. Rase mcm ade org duduk kat sebelah, aku angkat dan ia ternyata adalah seorang lelaki bernama daniel, budak hots kolej ni sape je tak kenal mamat buaya ni?
"Daniel" hanya tu je keluar dari mulut aku sebelum aku letak kepala aku balik kat meja. Malas layan buaya darat.

"Hye ain" die ni biar betik? Xde org lain ke die nak kacau?
"Kau nak ape?" ni sape pekak takkan dgr ape yg aku cakap sbb slow.
"Nak hati awak" euwww chees
"Boleh blarh tak? Aku nak tidur pun tak senang" gumamku perlahan seterusnya meletakkan kepala atas meja.
"Hurm, yelah. Habis kopak lah duit aku" halus je percakapan die I mean slow. So ini kiranya die ni dlm game. We'll see who will in trouble. You play first then I'll be the second player.

Lecturer a.k.a. profersor hakim dtg masuk bilik ni dgn stail die. Dog-eh catwalk.

Dan die start mengajar dan dari situlah aku rase ngantuk. Prof ni harap je ade rupa tpy kalau dah mengajar die buat aku rase nak tidur kat katil aku je. Tah macam mane kalau die ngajar mesti scene semua org gelak kecuali aku.
Dah separuh pengajaran seseorang mengetuk pintu bilik ni dan semua mata terarah ke arah tersebut.
"Maafkan saye lambat" hurm suara perempuan.
"Pelajar baru? Hurm masuklah" dan wanita tersebut berjalan masuk dengan selendangnya. Mata aku dah terbeliak dah ni weyh. Die berjalan ke arah aku dan itu membuatkan semua manusia yg berada di dlm bilik berhawa dingin ni pelik.
Akhirnya kami membuat bro-fist.
Byk mulut ternganga.

"Wassup bro"
"Duduk la dulu" eiish die ni menimbulkan isu betul lah.
"Erm apahal semua org pandang kita pelik" soal iyla seusai duduk. Tak menyabar. Aku malas betul nak jwab.
"Entah"
"I know you know something" pebende die ni.
"Nanti ah" dan iyla memusingkan mukanya ke arah depan dan mengeluarkan buku nota kecil seterusnya mencatat ape yg patut. Aku? Tengok je.

Oleh sbb iyla, aku x leh tido Uhuhuhu appa~
Jadi aku amik keputusan untuk conteng buku nota dan mengacau iyla. Hahahaha *ketawa jahat*

2 jam kemudian,

"Okay class tq" akhirnya prof. Hakim keluar dan ramai berpusu-pusu keluar dari bilik ni. Sebahagian lagi, duduk je dlm ni maybe ade kelas lain?
Aku bangun dari tempat dduk dan baru je nak bangun..

"Kau nak pi mane?" lupa pulak pasai iyla ni.
"Balik. Kau ade class lagi ke?"
"Urm xde Tpy aku nak pi cafe dulu. Kau tunggu tau ae jap"
"What?"
"Kereta kau kereta audi merah an?"
Aku menganggukkan kepala.

Aku keluar dari bilik tu fuh! Baru rase nikmat udara sebenar. Aku berjalan menyusuri lorong-lorong gelap-eh salah lorong yg mempunyai banyak tempayan. Sakit telinga.

Akhirnya sampai juga kat tempat parking, baru je nak keluarkan kunci kereta..

"Oi bdk pelik kau nak mencuri ae?" aduh! Medusa~
Aku pandang muka die dgn pandangan pelik.
"Kau jangan berani nak dekat dgn daniel ae die aku punya" one word,
-perasan-
Aku menggelengkan kepala
"Kau fikir aku hamak dgn buaya tu ke medusa?" suara biase.. Jarang manusia dapat dgr suare biase aku.
"What did you call me?!" aku tak membalas tapi I'm smirking right now.
"Eeee this bi***!!" sebelum die sempat menampar aku yg masih berpoker face, seseorang menahan tgnnya dan org itu adalah iyla.
"What? You defending this weird girl? Why? I'm sure yg u ni bdk baru so x tahu pape" dan kau tahu ape reaksi si iyla? Die ketawa sangat kuat dan membuatkan aku tersenyum nipis.

"I know who she is! She. Were. My cousin" sepatah demi sepatah keluar dari mulut alien iyla. Manakala medusa hanya tergamam dan meraung sakit apabila iyla menarik- narik rambut perangnya. Xde warna lain ke cliche ah. Oopps, salah buku plak.

"Hoi u bwat ape dgn melissa ha?!" dtg dah geng die eh bunga tahi ayam betul.
"X wat ape-ape. Nah amik medusa kau balik" iyla menolak melissa yg masih mengaduh sakit tu ke arah flower girls ergh ヽ( ̄д ̄;)ノ

"Sekarang kau cite kat aku apahal kau jadi weird girl kat kolej ni dan kenapa kau low profile sgt. Why x bagitahu yg kau lagi tinggi taraf dari budak-budak kat kolej ni? Kau tu, kenapa jugak pakai baju sederhana? Kau kan ka-" sebelum die tembak lagi machine gun die yg puft boleh buat org hormat kat aku baik aku tutup mulut die.
Dan yes, die baru je jeling aku.

Aku heret die masuk kereta aku dan aku mula start enjin vroom. Keluar dari perkarangan kolej nasib xde sape nampak.

"Kau pehal pindah x bagitahu alien?"
"Name aku iyla la! Dari dulu suka panggil aku alien issh" nipis nya senyuman aku pft.
"I ask you why not what your name. I ask you again, why did you move here without my know?" nampaknya aku dh mula berspeaking dan yg paling meletihkan skrip panjang.
"Hurm papa suruh lerh. Tpy aku ade je mesej kau aku dtg kolej harini" eh ade ke?
"X check la tuh. Lagipun bosanlah duduk kat jepun tu"
"Kawan kau?"
"Oh die pindah jugak hehe"
Dan kami terus berborak kosong sampai rumah. Aku tak tahu kenapa mulut aku ringan bila dgn si alien ni.

PyschometryWhere stories live. Discover now