chapter 13

188 17 0
                                    

sekarang ni aku dekat hospital dengan aiman. buat ape? jumpa doctor psikik(?) kalau dia tak tahu cara nak hilangkan penyakit aku ni maybe dia boleh ajar cara control kan?

"dah sampai mana dah ain?" eh? suara setan mane ni? oh aiman rupanye hoho. Aku jeling dia bak burung helang

"ape jeling-jeling ha? keluar la cepat. berejam aku tunggu kau kat luar ni kauboleh duduk je dalam kereta" bebel pulak dah. oh ye aku dalam kereta lagi rupanya.

"macam mane aku nak keluar kalau kau kau haling aku nak keluar" aku tolak badan dia ke belakang.

"dah jom lah tunggu ape lagi ?"aku menaikan sebelah kening.

usai menapak ke dalam hospital milik sepupu aiman,  terus aiman meluru ke arah kaunter untuk menanyakan keberadaan doctor psikik yang akan rawat kitaorang atau lebih tepat doctor farid a.k.a.sepupu aiman.

aiman pov

"nurse, where is doctor farid room?" acah orang putih sat.

"encik ade appoiment dengan dia ke?" eh? kalau takde asal aku dating -_-

aku membuat muka tak puas hati dengan hakak nurse ni. nurse tersebut mengangkat ganggang telefon yang berdekatan dengangnya lalu menekn beberapa digit nombor.

15 minit kemudian,

"erm, encik harris? maaf kerana lambat . bilik doctor farid di blok kenanga, tingkat tiga bilik yang paling hujung sekali" nurse tersebut memndang aku dengan senyuman yang pelik.

on the way ke bilik farid,

"haii abang handsome. jom lah teman nita makan" eh mak cik gila ni lagi , yep aku pernah pergi sini. banggunan pesakit mental tahp kronik. akutak tahu ah apa masalah si farid tu, dia boleh je dudukkat pejabat pengurusan hospital memandangkan ni hospital ayah dia a.k.a pak cik aku. ini tak nak jugak duduk dengan orang gila maybe akal dia pun dh tak waras.

 aku pelik la asal ain dari tadi diam je ? aku memusingkan kepala ke belakang dan situasi yang aku Nampak ialah dimana ain tengah suap seorang pesakitgila ni makan . elok pulak nurse yang jaga pesakit tu pun bagi je. senyuman tu, membuatkan aku ingat something tapi ape ae?

di depanbilik farid,

 aku mengetuk pintu bilik farid sebanyak tiga kali baru dia bukak dengen muka sememeh dia tu tapi bila pandang ain je terus dia senyum. buaya betul mamat ni.

"eh aiman jemput lahmasuk. kaubawak sape tu? bukan awek kau kan?" farid senyum dan senyuman tu pelik.

"hai nama I farid. nama you?" farid menghulurkan tangan nya pada ain tapi aintak sambut.

"farid dia same  macam aku"muka farid terus berubah tapi dia cuba control muka dia tu.

"nama aku ain. by the way kalau boleh jangan nak ber'i' 'you' bagai aku mnyampah" ain meberikan farid jelingan maut kepada farid namun farid hanya tersenyum.

" so, you- I mean ain ade penyakit pyschometry atau tepat lagi ain boleh tengok past and future. erm say tak boleh nak sembuhkan penyakit ni tapi saya akan jalankan kimoterapi terhadap ain dan aiman , okay?"

ain memandang aku seketika lalu mengeluh.

"memang tak boleh hilangkan ke penyakit aku ni" ain bertanya dengan nada yang sayu.

farid menggeleng-gelengkan kepala.

"so kita akan jumpa lebih kerap selepas ni" farid senyum lagi sekali.

tempat parker,

"kau ade nakpergi tempat lain ke?" tengok muka ain masam gila siot.

"kau boleh pergi. tinggal je aku dekat sini aku ade urusan nanti aku call Layla suruh ambik aku" ain balas. wait, urusan? urusan apakah?


PyschometryWhere stories live. Discover now