Hancur habis mood aku sebab medusa tu. Danniel... aku rasa macam nak baling selipar jamban je kat dia, tapi tak cool la mcm tu.
Aku mengatur langkah penuh sopan ke arah bilik kuliah tapi ade sesuatu yang menggangu aku untuk teruskan langkah aku iaitu geng puaka.. (bab 1) emm aku pasti tak ada siape tahu nama diorang.. so aku akan kenalkan seeko- eh seorang- seorang. First danniesh.. well nama lebih kurang danniel kan? Sebenarnya diorang kembar, kembar seiras. Second, fi- wait kenape aku kenalkan kat korang? Nevermind bukan ada orang ambil kisah pun pasal diorang.
"Woi!pekak ke?!" Tengking izmeer kepada aku ye lah kalau bukan aku siape lagi kan..
Aku hanya mengangkat kening ala - ala ziana zain wait tak ada nama artis lain ke yang suka angkat kening sebelah? Oh ye author la tu *flip seluar*"Dah lah pekak, bisu pulak tu!" Ismael- pft nama melayu gila weyh nama aku sorang yang melayu cukup lah. Ismael menunjal-nunjal bahu aku. Sudah-sudah lah tu, aku ni memang tempat untuk orang macam diorang ni menunjal ke?
"Aku cakap bersihkan kasut aku! Kau dh pijak sesuka hati dah lah kasut ni mahal! Kau tu dah lah miskin!" Excuse me? Miskin? sorry k aku pergi kolej bawak kereta audi tau. warna merah lagi. kau hado? kau naik motor je kan?
Aku jalan melepasi geng puaka tu. Tak kuasa aku nak melayan. Masuk je bilik kuliah aku happy~ sbb tak ade orang lagi hoho. Aku gerak dan dduk di bahagian belakang sekali dan dalam beberapa minit bilik ini dibanjiri pelajar-pelajar bidang seni. Nasib aku bawa buku lukisan.
Iyla? Dia datang lambat sikit kot. Well, aku tak nampak dia pagi tadi.
SKIP
Aku mula memandu keluar dari kolej dan terus memandu ke hospital. Ada date dgn pesakit mental →~→ tak lah
Sebenarnya aku ada appoiment dengan doktor farid. Patutnya pergi dengan aiman tapi sejak dari hari tu aku tak nampak atau jumpa dengan dia. Pelik.. mana dia menghilang? Hari terakhir aku berjumpa dia adalah hari di mana kami pergi ke hospital ni. Oh aku dah sampai la weyh. Hehe.Aku membuka pintu ye lah takkan buka bonet pulak kan? dah kenapa pulak aku nak buka bonet
eh farid? nak pergi mane tu bukan ke sekarang sepatutnya appoiment aku dngan dia? follow je lah..aku masuk semula ke dalam kereta dan mula follow kereta milik farid.
skip
gudang? weyh tak ade tempat lain ke?oh ye kereta aku park jauh sikit dari kedudukan farid. dari jauh kelihatan farid mula membuka pintu kereta miliknya dan beberapa orang lelaki yang berbadan tegap menambut kedatangannya dengan muka ketat cubalah senyum sikit. senyum itu kan satu sedekah. Aku keluar dari kereta dan mula berjalan mendekati gudang tersebut secara sembunyi well dulu aku suka main dengan nenek belah mama aku spy-spy. Sandara tengku george. sedap kan nama nenek aku. class gitu.
tang
weyh bunyi ape tu duh? aku menolehkan kepala ke arah bunyi besi jatuh. farid? farid sedang berdiri membelakangi aku yang berada jauh dalam 10meter dan memandang ke arah- wait lelaki-lelaki tadi sedang pukul seorang perempuan! aku nk tolong tapi masalahnyaaku ni dahlah sorang.
"padan muka kau perempuan!" terkejut aku nasib tak terjatuh. baru nak call polis.
"aku nak blah, campak mayat perempuan tu dalam sungai belakang markas" kata farid sebelum pusing ke belakang. oh tidak! aku memecut masuk ke dalam kereta aku kembali. Nasib tak kantoi wey.
farid memboloskan badannya ke dalam keretanya dan memandu pergi. Aku syak dia nak patah balik hospital so aku menekan pedal dengan kaki lebih kuat menuju ke hospital.
YOU ARE READING
Pyschometry
Non-FictionAin maisarah. Gadis ganjil yang memiliki penyakit yg sehingga kini tiada ubatnya kerana sesiapa yg ingin mengubatinya pasti akan mati terdahulu sebelum sebarang rawatan dibuat. Muncul seorang lelaki yg mempunyai sakit yg sama dengannya. Tapi itu tid...